GLA Complex


GLA Shaklee (gamma-linolenic acid) diekstrak dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih biovailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Mengandungi 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Manfaat Utama:
  • Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosterone – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom  PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan menopaus – Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, menghasilkan kulit yang lebih muda.
  • Memperbaiki protatomegaly – Memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang kanser – GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan system imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit – Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, arthritis.
  • Menghalang komplikasi diabetis – Merendahkan gula darah, meringankan kebas dan kesakitan disebabkan gula darah yang tinggi.
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, member tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan.
  • Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infaction.
  • Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  • Hiperaktif dan Autisma (ADD/ADHD) – GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar member tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.
GLA Bukan Sahaja Untuk Wanita
Ramai orang terslaah anggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak, remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andrapaus (menopaus lelaki).

Mengenai GLA Kompleks:
60 kapsul / 60 sajian
Harga Semenanjung: RM91.25
Harga Sabah / Sarawak:  RM95.00
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan