Gabungan Vitamin Untuk Kulit Sihat dan Cantik Berseri

Kulit yang sihat dan cantik adalah idaman semua orang terutamnya golongan wanita. Untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik, pengambilan makanan tambahan (suplemen) tidak dinafikan banyak membantu. Ini kerana, ianya membantu menutup ruang2 kosong pengambilan nutrisi yang tidak lengkap oleh badan kita. Apa yang terbaik untuk dapatkan kulit yang sihat, cantik,gebu dan berseri2??. Jom kita tengok....

Collagen Powder
kolagen kulit

Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Malah, ia menyumbang kepada 75% berat dalam tahap kulit yang sihat! Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda.

Apa bezanya Shaklee Collagen Powder dengan kolagen di pasaran?? Shaklee Collagen Powder diperbuat dari sisik ikan merah yang hidup di lautan dalam.Ikan merah ni tahan lasak dan bebas daripada pencemaran kimia kerana habitatnya adalah di laut dalam.

Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder bukan setakat mencerahkan, melicinkan dan mengembalikan keanjalan kulit, malah lebih dari itu, ianya juga menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang lebat bersinar, menegang dan menganjalkan payudara dan menguatkan tulang serta sendi. Memang MARVELLOUS!!!

Energizing Soy Protein (ESP)
protein hebat
Pengambilan protein penting sebab protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi, enzim, hormon, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama atau tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak atau cedera dengan tisu-tisu yang baru. Menerusi pengambilan ESP yang berterusan, ianya mampu meningkatkan kualiti sel-sel yang diperbaharui. Klik sini untuk resepi masker ESP.

Vitamin C
asid askorbik

Vitamin C dgn fungsi antioksidannya berperanan meremajakan kulit, mencegah penuaan akibat serangan radikal bebas serta menghalang sinaran matahari yg boleh menimbulkan gangguan kulit. Proses terakhirnya menjadikan kulit lebih sihat,cantik,bersih,bersinar dan cerah. Pengambilan vitamin C sebagai amalan harian begitu popular untuk kecantikan kerana ia merangsang kesihatan dan kecantikan kulit melalui penghasilan kolagen. Vitamin C juga boleh dibuat masker,bestkan!! (Klik imej untuk pembesaran)

masker vitamin c


Vitamin E
vitamin e dengan ekstrak grape seed

Ia mengandungi bahan anti oksidan dan anti penuaan yang membantu merangsang kulit yang lembap dan lembut dengan menguatkan lapisan pelindung kulit. Kalau ada jerawat yang baru pecah, sapu je Vitamin E ni kat parut jerawat tu, cepat je hilang nanti. Vitamin E selain boleh dimakan, ianya juga boleh dibuat masker. Klik sini untuk resepi masker.

Gabungan semua vitamin-vitamin di atas membantu dalam menyerikan wajah, menegangkan kulit, mencegah jerawat serta melupuskan parut-parutnya jika di ambil secara berterusan. Wajah anda pasti kelihatan berseri dari dalam; tanpa perlu mekap berlebihan yang mungkin merosakkan kulit.

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan pesanan anda. Tips kecantikan hanya untuk customer kesayangan saya. ^___^

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan