Vitamin Bulan Puasa, Set Mighty 3 Gem

sarapan dan vitamin bulan puasa

Laris sungguh Set Mighty 3 Gems ni di bulan puasa. Nak tau kenapa?

Set Mighty 3 Gems menawarkan sarapan yang sihat dan berkhasiat untuk memulakan hari. Ramai sebenarnya yang tak sedar bahawa sarapan merupakan rahsia untuk kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari. Oleh kerana kurangnya kesedaran itu, pengambilan sarapan seringkali diabaikan.

Akibat tidak bersarapan, anda mungkin:
- Tidak dapat memberi tumpuan untuk masa yang panjang serta kurang peka
- Mengambil masa yang lama untuk bertindak balas terhadap sesuatu perkara
- Produktiviti kerja yang menurun
- Kandungan gula dalam darah yang rendah

Berdasarkan senarai di atas, dapat kita lihat betapa pentingnya sarapan pagi. So lepas ni, no more skip2 breakfast :)

Apa yang terkandung dalam set ini?
1) Soy Protein Isolate Powder (nama baru bagi Energizing Soy Protein)
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Meal Shakes Shaklee juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air. Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

Kenapa Set Mighty 3 Gems perlu jadi menu pilihan untuk bersarapan?
- Membekalkan tenaga untuk cergas sepanjang hari
- Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan
- Memelihara kesihatan secara menyeluruh.

Sempena bulan puasa ini, sahur adalah ibarat sesi sarapan pagi pada hari2 selain bulan puasa. Oleh itu, kepentingan sahur juga tidak boleh dinafikan. Nak2 lagi sepanjang bulan puasa, kita tidak boleh makan dan minum di siang harinya. Dengan pengambilan makanan yang sihat dan berkhasiat, akan membantu kita untuk menjalani rutin harian dengan lebih mudah.

Kelebihan Ramadan
1) Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Apabila tiba bulan Ramadan, dibuka pintu-pintu Syurga dan ditutup pintu-pintu Neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu.

2) Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: …Dan sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu.


Kelebihan bersahur

Diriwayatkan daripada Anas r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: Hendaklah kamu bersahur kerana di dalam bersahur itu ada keberkatannya.

Kelebihan menyegerakan berbuka
Diriwayatkan daripada Sahl bin Saad r.a katanya: Rasulullah s.a.w telah bersabda: Seseorang itu sentiasa berada di dalam kebaikan selagi mereka selalu menyegerakan berbuka puasa.

Set Mighty 3 Gems merupakan pilihan yang tepat dan terbaik sebagai menu utama semasa bersahur kerana ia memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan membekalkan tenaga untuk menjalankan aktiviti seharian seperti biasa.

Berminat mencuba set mighty 3 gem ini. Sila klik sini untuk pembelian.

Hubungi saya untuk konsultasi percuma sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan