CoQHealth Plus Untuk Kecantikan Kulit: Mengapa Kulit anda Memerlukan Koenzim Q10?


Adakah anda tahu ada bahan yang dipanggil Vitamin Q? Kita semua biasa dengan Vitamin A, C, D, E dan pelbagai vitamin B. Tetapi sangat sedikit daripada kita tahu tentang Vitamin Q - juga dikenali sebagai Koenzim Q10 (CoQ10) - yang dihasilkan oleh badan.

Apa yang istimewa tentang CoQ10? Koenzim Q 10 memainkan peranan penting dalam penyampaian tenaga kepada sel-sel. Ia juga mempunyai kesan antioksidan yang penting.

Malangnya,  semakin tua, jumlah CoQ10 dalam sel-sel anda menjadi kurang. Akibatnya, sel-sel kehilangan kecekapan mereka (pengeluaran tenaga) dan keupayaan melindungi (kuasa antioksida) yang mana merupakan satu keperluan yang penting untuk kulit muda yang sihat.
semakin meningkat usia coq10 semakin sikit dihasilkan
Jadi apa yang anda boleh lakukan apabila CoQ10 menurun di dalam badan anda? Anda boleh mengambil makanan tambahan - kedua-duanya dalam bentuk kapsul/tablet dan juga pada kulit dalam bentuk serum. CoQ10 adalah digunakan dalam produk anti-penuaan penjagaan kulit premium untuk meningkatkan pembaharuan kulit. Ia meremajakan kulit dengan meningkatkan kecekapan sel.

Ia benar-benar penting  digunakan dalam kuantiti yang cukup tinggi untuk melakukan kerja dengan lebih baik. Pakar mengesyorkan sekurang-kurangnya 0.5% dalam produk penjagaan kulit.

Ada 5 cara yang CoQ10 memberi manfaat pada kulit anda.

1. Ia memberikan tenaga pada kulit anda. Kulit muda mempunyai jumlah CoQ10 yang  mencukupi dan mempunyai banyak tenaga - tenaga yang diperlukan untuk membaiki kerosakan dan memastikan sel-sel kulit yang sihat.

2. Ia melindungi daripada penuaan - yang bermaksud penuaan kerana lebih mendedahkan kulit kepada cahaya matahari. Matahari adalah agen penuaan kulit terpantas. Jika anda tidak percaya, cuba bandingkan kulit di belakang anda (yang tidak pernah terdedah kepada matahari) dengan kulit wajah anda. 

coq10 melindungi dari penuaan

3. Ia meremajakan kulit dengan merangsang aktiviti sel kulit. Sel-sel kulit aktif menyingkirkan toksin dengan mudah dan boleh menggunakan nutrien dengan lebih baik . Apabila usia kulit anda bertambah, semua proses ini menjadi perlahan, menyebabkan kusam dan pudar, kulit berkedut. Tingkatkan aktiviti sel kulit anda untuk kulit yang kelihatan lebih muda dengan CoQ10.

4. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah protein yang berkurangan apabila meningkat usia kita, yang membawa kepada kedutan dan kulit kasar. Membantu anda membuat lebih banyak kolagen, CoQ10 adalah penjimatan kulit yang penting.

ia merangsang pengeluaran kolagen

5. Ia adalah anti-oksida yang kuat yang bertindak terhadap kerosakan oksidatif. Kerosakan ini dilakukan oleh, contohnya: sinar UV matahari, pencemaran, toksin, tekanan. Dan kerosakan ini semua membawa kepada satu perkara: penuaan pra-matang yang muncul pada kulit. 

Apabila logam mengoksidakan, kita panggil ia berkarat. Apabila manusia mengoksidakan, kita panggil ia penuaan. Kadang-kadang ia juga membawa kepada penyakit. Oleh itu, kita memerlukan sesuatu untuk membantu kita mengelakkan 'berkarat'. Anti-oksidan seperti CoQ10 adalah jawapan dan mempunyai peranan penting untuk dimainkan di dalam kedua-dua badan dan kulit.

Vitamin Q, atau Koenzim Q10, adalah penyelamat hidup, tanpanya sel-sel kita tidak akan berfungsi dengan baik, kita akan menjadi lebih tua dan 'berkarat' dengan lebih cepat. Pastikan anda melengkapkan badan dan kulit anda dengan CoQ10 supaya anda boleh kelihatan dan berasa lebih muda untuk lebih lama.

Klik sini untuk pembelian.

Sebarang masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan