Kepentingan Omega-3 pada Ibu Hamil

Omega-3 Minyak Ikan dan Kehamilan

omega-3
Omega-3 adalah keluarga rantai panjang asid lemak politaktepu yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan. Malangnya, ini tidak disintesis oleh tubuh manusia dan oleh itu mesti diperolehi dari diet atau suplemen. 

Penyelidikan menunjukkan bahawa kedua-dua paling bermanfaat omega-3 adalah EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). Walaupun EPA dan DHA secara semula jadi berlaku bersama-sama dan bekerjasama dalam badan, kajian menunjukkan bahawa setiap asid lemak mempunyai manfaat unik. EPA menyokong jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. DHA menyokong otak, mata dan sistem saraf pusat. Ini menjelaskan mengapa ia adalah unik dan penting bagi wanita hamil dan menyusu.

Manfaat omega-3 pada bayi dan kanak-kanak:
  • Menawarkan nutrien penting untuk perkembangan saraf bayi anda
  • Menggalakkan perkembangan sistem jantung dan pernafasan bayi anda
  • Menyokong perkembangan otak dan mata bayi anda
  • Meningkatkan fungsi pembelajaran dan kognitif anak anda , dengan kesan yang boleh diukur dalam usia empat tahun
  • Meningkatkan tahap tumpuan anak anda
  • Mengurangkan risiko alahan pada bayi
Manfaat omega-3 pada ibu hamil:
  • Menyokong kesihatan kehamilan ibu , mungkin mengurangkan peluang  pre- eklampsia
  • Boleh membantu mencegah kelahiran bayi pramatang
  • Membuat susu ibu
  • Mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin 

Sumber terbaik Omega-3
Sumber-sumber terbaik EPA dan DHA adalah ikan air sejuk seperti salmon, tuna, sardin, ikan bilis, dan ikan hering. Ramai orang yang bimbang mengenai raksa dan toksin lain dalam ikan, terutamanya semasa mengandung. Atas sebab ini, makanan tambahan minyak ikan EPA dan DHA adalah merupakan sumber yang paling selamat . Makanan tambahan minyak ikan yang berkualiti tinggi daripada pengilang bereputasi memberikan manfaat kesihatan EPA dan DHA tanpa risiko ketoksikan.

Ramai orang berfikir bahawa minyak flaxseed mengandungi Omega-3. Tetapi flaxseed mengandungi lebih pendek rantaian omega-3, ALA (alfa-linolenik asid), yang berbeza dari rantaian panjang EPA dan DHA. EPA dan DHA adalah omega-3 yang diperlukan oleh badan untuk kesihatan dan perkembangan optimum. Walaupun anda pernah terfikir bahawa tubuh manusia boleh menukar ALA kepada EPA dan DHA, penyelidikan terkini menunjukkan bahawa penukaran tersebut adalah sangat jarang dan tidak cekap berlaku. Minyak ikan adalah sumber yang lebih dipercayai untuk EPA dan DHA. Sumber

Shaklee menawarkan minyak ikan yang ultratulen dan bergred farmaseutikal. Info lanjut omega guard klik sini.

Antara testimoni menarik omega guard shaklee: (Klik imej untuk lebih jelas)

testimoni omega guard shaklee

Berminat mencuba omega guard. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan