Menanti kehadiran cahaya mata kedua selepas kelahiran anak sulung merupakan saat indah yang dinantikan pasangan suami isteri. Maklumlah anak sulong sudah besar, pastinya si ibu merindui bau bayi dan saat2 indah menguruskan bayi yang baru lahir.

Jom kita tengok testimoni Puan Azlina: (Klik imej untuk lebih jelas)

set kesuburan shaklee

Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. 

Terkenal sebagai "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki. 

Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.

Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Berminat mencuba set kesuburan Shaklee. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).
Harini nak share satu doa yg sy dpt melalui sebuah buku 'Doa & Zikir Harian' tulisan Ust. Zahazan Mohamad. Semoga ianya memberi manfaat kepada semua terutamanya yg masih berusaha untuk mendapatkan zuriat.

Jadikan ianya sbg sebahagian usaha kecil kita utk mendapat anugerah terhebat dr Allah. Amin ya Rabb.

Kenapa perlu berdoa?

“Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu”. (Surah Ghafir: 60)

“Berdoalah kamu kepada Allah dalam keadaan kamu yakin dengan kemustajabannya. Ketahuilah sesungguhnya Allah tidak menerima doa dari jantung hati yang lalai dan alpa” (Riwayat al-Tirmizi, dinilai sahih oleh al-Albani)

doa mohon zuriat
Dipersilakan share dengan sesiapa sahaja yang sedang dalam usaha untuk mendapatkan zuriat. Semoga bermanfaat pada semua insyaallah. Selain berdoa, hendaklah disusuli dengan usaha tanpa rasa berputus asa. Mudah-mudahan Allah memberkati segala usaha dan doa kita.

Menurunkan berat badan secara sihat adalah lebih penting dan utama dari kurus tapi mendapat kesan sampingan yang tidak baik. Dengan set penurunan berat badan Shaklee ianya membantu menurunkan berat badan secara sihat tanpa perlu mengikat perut.

Perlu diingat, di samping mengamalkan suplemen Shaklee, pengambilan menu makanan harian haruslah dijaga. Kurangkan pengambilan karbohidrat, kurangkan minum minuman manis dan makanan yang berminyak. Selain itu senaman ringan yang konsisten setiap hari seperti berjalan kaki, menaiki anak tangga sedikit sebanyak membantu mempercepatkan penurunan berat badan.

Bagaimana suplemen Shaklee dapat membantu?

ESP- memberi rasa kenyang yang lebih lama serta tenaga yang berpanjangan. Ianya juga membantu memekatkan susu ibu selain memberikan kulit wajah yang cantik, halus mulus dan bebas jerawat.

Alfalfa- mengangkut lemak yang dibakar dan yang dipecahkan tadi keluar dari badan melalui pembuangan air besar

Lecithin- Berfungsi memecahkan lemak di dalam badan

Jom kita tengok testimoni pengguna yang berjaya menurunkan berat badan dengan set ini. (Klik imej untuk lebih jelas)

set slimming shaklee

set slimming shaklee

set slimming shaklee ibu breastfeed
Anda berminat mencuba set slimming Shaklee, boleh hubungi melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).
Assalamualaikum.

Set penyusuan bajet Shaklee memang menjadi pilihan terkini ibu-ibu yang menyusukan anak. Ianya telah membantu ribuan ibu-ibu yang menyusu di Malaysia. Walaupun anda telah mengambil suplemen ini, namun perlu difahami asas kepada konsep untuk membanyakkan susu ibu ialah:

1) Kerap mengosongkan payudara iaitu dengan menyusukan secara terus sewaktu bersama dengan anak. Pam mengikut jadual semasa di pejabat. Jika terlepas sesi mengepam di pejabat, si ibu perlulah menggantikan sesi mengepam atau membuat power pumping.

2) Mengambil makanan berkhasiat seperti saranan dalam piramid makanan. Minum air masak yang secukupnya mengikut berat badan. Amalkan gaya hidup yang sihat (jauhkan diri dari merokok dan minuman keras). 

3) Minimumkan stress.

4) Sokongan suami, keluarga, majikan dan kawan-kawan sedikit sebanyak memberikan semangat dan motivasi pada si ibu.

5) Pengambilan suplemen sedikit sebanyak membantu si ibu untuk kekal bertenaga, menutup lompang-lompang nutrisi yang tidak cukup di dalam badan serta membantu si ibu ceria untuk menghasilkan susu ibu yang mencukupi buat si anak.

Jom saya kongsikan testimoni Puan Zalina:


Tonton video Kenapa Set Menyusu Shaklee menjadi PILIHAN ibu-ibu di Malaysia? Klik SINI.

Anda berminat mencuba set penyusuan bajet Shaklee.

Sila klik sini untuk pembelian.

Sebarang masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).
Assalamualaikum semua. Menjadi impian setiap ibu yang hamil untuk melahirkan anak tanpa rasa sakit yang lama dan tanpa gangguan luar jika ianya tidak perlu. Sebagai ibu hamil, selain menghadiri antenatal kelas anda juga boleh mendapatkan ilmu dari bahan bacaan.

Terdapat pelbagai buku yang membincangkan soal kelahiran alami antaranya ialah:

1) Childbirth without Fear: The Principles and Practice of Natural Childbirth
2) The New Approach to Giving Birth Naturally
3) Birthing from Within: An Extra-Ordinary Guide to Childbirth Preparation
4) The Birth Book: Everything You Need to Know to Have a Safe and Satisfying Birth
5) Gentle Birth Choices: A Guide to Making Informed Decisions about Birthing Centers, Birth Attendants,Water Birth, Home Birth, and Hospital Birth
6) Unassisted Childbirth
7) Gentle Birth, Gentle Mothering
8) HypnoBirthing The Mongan Method
9) Orgsmic Birth
10) Silent Knife: Cesarean Prevention and Vaginal Birth after Cesarean

Ya kebanyakan buku adalah di dalam bahasa inggeris. Jika sekiranya anda inginkan kelainan, anda boleh mencari buku Gentle Birth ini, tetapi ianya dalam bahasa Indonesia. Jangan risau, anda masih boleh memahami isi kandungan buku ini walaupun ianya bukan dalam bahasa ibunda kita.

Oh ya, buku ini dibeli melalui kawan saya yang kebetulan berada di Indonesia ketika itu. Harga buku ini termasuk poslaju adalah RM40 sahaja. Buku ini mengandungi 304 helaian muka surat.

melahirkan nyaman tanpa rasa sakit

melahirkan nyaman tanpa rasa sakit

Saya sangat mengesyorkan buku ini kerana isi kandungannya yang padat dan dilengkapi dengan contoh gambar-gambar yang menarik. Senang ingat dan mudah faham. Semoga perkongsian artikel ini dapat membantu sedikit sebanyak, ibu-ibu hamil yang masih mencari buku untuk pembacaan sewaktu hamil.
Setiap wanita mengimpikan kulit wajah yang bersih, cantik dan bebas jerawat. Namun adakalanya silap sikit makan menyebabkan alergi di mana jerawat tumbuh bagaikan cendawan di kulit wajah. Siapa yang tak rasa rendah diri kan bila wajah penuh jerawat batu?

Begitulah yang dihadapi oleh Puan Salwani. Berkat pengambilan secara konsisten vitamin C, vitamin E dan ESP selama 11 bulan, kini hasil yang beliau dapat adalah sangat mengkagumkan. Kata kuncinya di sini adalah konsisten dengan pengambilan suplemen di samping banyakkan bersabar.

set kulit / set allergy

Fungsi setiap vitamin adalah seperti berikut:

ESP (Soy Isolate Powder)
  • ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia. 
  • Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. 
  • Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru. 
  • Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng‘optimum’ kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP. 
  • Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP. 
  • Sejenis antioksida yang menjaga dan memperbaiki kulit, meneutralkan radikal bebas dan kerosakan sel. 
  • Tubuh manusia tidak boleh menghasilkan vitamin e dan sebab itu kita perlu mendapatkan dari sumber luar. 
  • Pengambilan vitamin e dapat mencegah premature aging ( tua sebelum usia). 
  • Menghalang pembentukan garis-garis halus (kedutan). 
  • Mencegah pembentukan kedutan dengan cara meransang pembentukan kolagen, menyokong pembentukan sel-sel baru dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit. 
  • Memperbaiki serta memudarkan parut-parut jerawat. 
  • Membentuk kolagen. Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari, untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
Berminat untuk mendapatkan Set Kecantikan Shaklee? Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 untuk konsultasi percuma beserta pesanan anda.

Watson Nyambek adalah pemegang rekod 100 meter Malaysia sehingga sekarang dengan catatan 10.3 saat yang dicatatkan pada 13 Julai 1998 semasa Sukan Komanwel tahun 1998 di Stadium Nasional Bukit Jalil. Beliau juga merupakan pelumba pecut yang telah berjaya memecahkan rekod 29 tahun Dr M Jegathesan untuk sukan pecut abad ini.

watson nyambek
Jaguh pecut negara Watson Nyambek
Watson Nyambek mengesyorkan pengambilan suplemen Shaklee kepada para atlet. Mengapa atlet olahraga disyorkan mengambil suplemen?

Kebiasaannya sukan olahraga memerlukan tenaga yang banyak, berhadapan dengan cuaca yang panas dan memerlukan stamina yang tinggi. Dengan pengambilan suplemen ianya sedikit sebanyak mampu membantu para atlet untuk kekal cergas dan badan kekal terhidrat.

(Klik imej untuk lebih jelas)

suplemen shaklee untuk atlet sukan
Shaklee memang power jika anda aktif dalam sukan

suplemen shaklee untuk atlet sukan
Tanpa mengambil suplemen, adakah saya akan berjaya? -Watson Nyambek-

Memperkenalkan Shaklee Performance Maksimum
performance drink, pd
Penghilang Dahaga untuk Si Juara
Penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan bagi para atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air. Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat kami dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.

Terbukti secara klinikal
Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
• Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan 
hidrasi
• Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk 
kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
• Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan 
keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

Dapatkan yang Terbaik, Serlahkah yang Terbaik
Nutrisi untuk para atlet sukan Shaklee memberikan apa yang tubuh anda perlukan; sebelum, semasa dan selepas latihan, dengan formula yang terbukti secara klinikal dapat membantu anda bertahan lebih baik, berlatih lebih lama dan kembali bertenaga dengan lebih cepat.

Jaminan Ketulenan Shaklee
Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

Berikan yang terbaik untuk tubuh anda. Daripada anda mengambil sebarang ubat terlarang atau pun dadah, adalah lebih baik jika anda melaburkan sedikit wang membeli suplemen Shaklee yang nyata semulajadi dan berkesan. Apa tunggu lagi?

Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp 013 4774 285 (sue). 
Kebiasaan wanita mengandung mengalami masalah HB rendah selain dari darah tinggi dan diabetes. Saya percaya ramai dikalangan ibu hamil yang mengalami masalah ini. Tetapi ramai yang tidak tahu bagaimana untuk mengekalkan paras hemoglobin (HB) yang baik (>11g/dl) semasa mengandung. 

APA ITU ANEMIA (HB RENDAH)?
Kurang darah ialah keadaan di mana kepekatan darah merah adalah kurang daripada biasa. Dalam istilah perubatan, seorang yang mengidap kurang darah mempunyai kepekatan darah merah kurang dari 9gm peratus hemoglobin.

Hemoglobin merupakan pengangkut oksigen dan zat makanan ke seluruh badan. Oleh itu, apabila anda mengalami anemia, tisu seluruh badan menjadi hipoksia (kurang kandungan oksigen) dan kurang tenaga.

hb rendah

ANEMIA BOLEH MEMBAWA MAUT!
Ibu hamil dan menyusukan anak memerlukan zat besi yang cukup untuk proses kehamilan dan penyusuan yang baik, lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang mengalami pendarahan, dan ibu menyusu yang sudah kedatangan haid.

SIMPTOM AWAL ANEMIA
  • Badan letih dan lesu
  • Kulit kelihatan pucat
  • Sering hilang fokus
  • Semput
  • Sakit kepala dan pening
  • Jantung berdegup dengan cepat
  • Sering lupa
  • Loya
PUNCA HB RENDAH
  • Kekurangan faktor penting seperti zat besi, vitamin B12, folat dan ‘erythropoitein’
  • Kekurangan hormon : Paras hormon tiriod yang rendah
  • Gangguan pembentukan sel darah merah seperti talasemia
KESAN HB RENDAH
Kepada Ibu :
  • Keguguran
  • Bersalin awal
  • Kematian janin dalam kandungan
  • Tumpah darah semasa dan selepas bersalin
Kepada Janin :
  • Kurang berat ketika lahir (kurang 2.5kg)
  • Lahir tdak cukup bulan
  • Lemas semasa lahir
  • Pertumbuhan bayi terbantut
Jom tonton video ibu hamil yang mempunyai HB rendah sewaktu hamil. Bagaimana beliau atasi masalah ini selepas ditegur oleh doktor O&G.

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang 

Dengan pengambilan Vitalea With Iron Formula bersama Vitamin C adalah sangat digalakkan bagi membantu penyerapan zat besi yang maksimum mampu merawat HB rendah ini.

Jom kita tengok testimoni dari pelanggan yang dah cuba Vitalea ni..:) (Klik imej untuk lebih jelas)

hb rendah

hb rendah

Berminat mencuba set kehamilan Shaklee. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).
Omega-3 Minyak Ikan dan Kehamilan

omega-3
Omega-3 adalah keluarga rantai panjang asid lemak politaktepu yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan. Malangnya, ini tidak disintesis oleh tubuh manusia dan oleh itu mesti diperolehi dari diet atau suplemen. 

Penyelidikan menunjukkan bahawa kedua-dua paling bermanfaat omega-3 adalah EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). Walaupun EPA dan DHA secara semula jadi berlaku bersama-sama dan bekerjasama dalam badan, kajian menunjukkan bahawa setiap asid lemak mempunyai manfaat unik. EPA menyokong jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. DHA menyokong otak, mata dan sistem saraf pusat. Ini menjelaskan mengapa ia adalah unik dan penting bagi wanita hamil dan menyusu.

Manfaat omega-3 pada bayi dan kanak-kanak:
  • Menawarkan nutrien penting untuk perkembangan saraf bayi anda
  • Menggalakkan perkembangan sistem jantung dan pernafasan bayi anda
  • Menyokong perkembangan otak dan mata bayi anda
  • Meningkatkan fungsi pembelajaran dan kognitif anak anda , dengan kesan yang boleh diukur dalam usia empat tahun
  • Meningkatkan tahap tumpuan anak anda
  • Mengurangkan risiko alahan pada bayi
Manfaat omega-3 pada ibu hamil:
  • Menyokong kesihatan kehamilan ibu , mungkin mengurangkan peluang  pre- eklampsia
  • Boleh membantu mencegah kelahiran bayi pramatang
  • Membuat susu ibu
  • Mengurangkan risiko kemurungan selepas bersalin 

Sumber terbaik Omega-3
Sumber-sumber terbaik EPA dan DHA adalah ikan air sejuk seperti salmon, tuna, sardin, ikan bilis, dan ikan hering. Ramai orang yang bimbang mengenai raksa dan toksin lain dalam ikan, terutamanya semasa mengandung. Atas sebab ini, makanan tambahan minyak ikan EPA dan DHA adalah merupakan sumber yang paling selamat . Makanan tambahan minyak ikan yang berkualiti tinggi daripada pengilang bereputasi memberikan manfaat kesihatan EPA dan DHA tanpa risiko ketoksikan.

Ramai orang berfikir bahawa minyak flaxseed mengandungi Omega-3. Tetapi flaxseed mengandungi lebih pendek rantaian omega-3, ALA (alfa-linolenik asid), yang berbeza dari rantaian panjang EPA dan DHA. EPA dan DHA adalah omega-3 yang diperlukan oleh badan untuk kesihatan dan perkembangan optimum. Walaupun anda pernah terfikir bahawa tubuh manusia boleh menukar ALA kepada EPA dan DHA, penyelidikan terkini menunjukkan bahawa penukaran tersebut adalah sangat jarang dan tidak cekap berlaku. Minyak ikan adalah sumber yang lebih dipercayai untuk EPA dan DHA. Sumber

Shaklee menawarkan minyak ikan yang ultratulen dan bergred farmaseutikal. Info lanjut omega guard klik sini.

Antara testimoni menarik omega guard shaklee: (Klik imej untuk lebih jelas)

testimoni omega guard shaklee

Berminat mencuba omega guard. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga, pastikan mengimpikan mempunyai cahaya mata sendiri sebagai penyejuk mata dalam rumah tangga yang telah dibina. Namun, tak semuanya mendapat khabar gembira setelah setahun berlalu.

Jom ikhtiar dengan set kesuburan Shaklee. Alhamdulillah, sudah ramai yang telah mencuba dan mendapat hasil yg positif.

esp untuk kesuburan

Bagaimana GLA Complex dan ESP ini membantu?

Gla :
  • tingkatkan hormon kesuburan
  • stabilkan kitaran haid
  • matangkan hormon
  • kecutkan cyst & fibroid
  • hasilkan servikal mukus yang berkualiti
Bagaiman produk Shaklee boleh membantu hamil dengan cepat??

GLA Shaklee membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub fallopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau ovum dan sperma tidak bertemu pd hari subur, masih ada peluang utk ovum dan sperma bercantum sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

Menarikkan?

ESP :
  • Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualiti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.
  • Protein sangat penting untuk pembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini.
  • Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.- Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah
  • Membantu perkembangan fetus
  • Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama
  • Memberi tenaga berpanjangan kepada si ibu 
Berminat mencuba set kesuburan Shaklee. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).


Set kecantikan Shaklee telah lama mendapat tempat di hati penggemar dan pecinta suplemen Shaklee. Tak perlu rawatan lazer, cucuk sana, cucuk sini menyakitkan diri demi untuk nampak cantik. Hanya amalkan suplemen Shaklee di samping mengambil makanan seimbang dan minimumkan stress.

Memperkenalkan set kecantikan bajet Shaklee iaitu ESP dan Vitamin E.

esp dan vitamin e

Apa fungsi setiap vitamin dalam Set Skincare Shaklee dan bagaimana ia membantu mencantikkan kulit?

  • ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia.
  • Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel.
  • Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng ‘optimum’kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP.
  • Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP.
Vitamin E
  • Sejenis antioksida yang menjaga dan memperbaiki kulit, meneutralkan radikal bebas dan kerosakan sel.
  • Tubuh manusia tidak boleh menghasilkan vitamin e dan sebab itu kita perlu mendapatkan dari sumber luar.
  • Pengambilan vitamin e dapat mencegah premature aging ( tua sebelum usia).
  • Menghalang pembentukan garis-garis halus (kedutan).
  • Mencegah pembentukan kedutan dengan cara meransang pembentukan kolagen, menyokong pembentukan sel-sel baru dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit.
  • Memperbaiki serta memudarkan parut-parut jerawat.
      Testimoni menarik: (Klik imej untuk lebih jelas)

esp dan vit e

esp dan vit e

esp dan vit e

esp dan vit e

esp dan vit e

esp dan vit e

esp dan vit e

Berminat untuk mendapatkan Set Kecantikan bajet Shaklee? Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue) untuk konsultasi percuma beserta pesanan anda.

Fitrah manusia cinta dan suka kepada kecantikan. Dewasa ini terdapat pelbagai pilihan produk dan rawatan untuk kelihatan cantik dari yang murah hingga yang mahal. Terpulang pada bajet anda. 

Jika anda inginkan produk yang selamat, semulajadi dan berkesan apakata anda mencuba set kecantikan Shaklee. Ramai yang telah berpuas hati selepas menggunakan set kecantikan Shaklee ini.

set skincare Shaklee

Apa fungsi setiap vitamin dalam Set Kecantikan Shaklee dan bagaimana ia membantu mencantikkan kulit?

  • ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia. 
  • Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. 
  • Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru. 
  • Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng‘optimum’kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP. 
  • Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP. 
  • Vitamin B melancarkan perjalanan darah. Bila perjalanan darah lancar, kulit akan nampak lebih cantik (glowing). 
  • Vitamin B juga mengekalkan kulit dalam keadaan hidrasi (tidak kering). Kulit yang tidak kering nampak lebih sihat dan gebu dan secara tidak langsung dapat mengurangkan kesan penuaan. 
  • Sejenis antioksida yang menjaga dan memperbaiki kulit, meneutralkan radikal bebas dan kerosakan sel. 
  • Tubuh manusia tidak boleh menghasilkan vitamin e dan sebab itu kita perlu mendapatkan dari sumber luar. 
  • Pengambilan vitamin e dapat mencegah premature aging ( tua sebelum usia). 
  • Menghalang pembentukan garis-garis halus (kedutan). 
  • Mencegah pembentukan kedutan dengan cara meransang pembentukan kolagen, menyokong pembentukan sel-sel baru dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit. 
  • Memperbaiki serta memudarkan parut-parut jerawat. 
  • Membentuk kolagen. Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari, untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
Berminat untuk mendapatkan Set Kecantikan Shaklee? Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 untuk konsultasi percuma beserta pesanan anda.

ESP merupakan salah satu HOT produk. Memang cepat sangat sold out walaupun bukan musim promo ESP. Jom kita tengok antara testimoni ESP ini. (Klik imej untuk lebih jelas)

makanan tambah susu


testimoni esp

testimoni esp

testimoni esp

testimoni esp

testimoni esp

testimoni esp


testimoni esp dan set breastfeeding

Sila klik sini untuk order ESP.

Sebarang pertanyaan atau masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue). Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi percuma serta jadual pengambilan vitamin yang betul. 


Sertai ahli Shaklee sekarang dan nikmati 15%-20% potongan harga bagi setiap produk Shaklee.

Apakah asid folik?
Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah, dan juga yis and ekstrak daging lembu. Sesetengah makanan seperti roti dan bijirin sarapan diperkuat dengan asid folik.

Mengapakah saya perlukan asid folik?
Asid folik diperlukan untuk merangsang kesempurnaan pembentukan saraf tunjang semasa di peringkat awal mengandung iaitu 4 minggu pertama. Ini dapat membantu menghindarkan kecacatan bayi yang dipanggil "Neural Tube Defect" (NTD). Menurut kajian pengambilan asid folik dapat membantu mencegah kecacatan ini di antara 50% hingga 70% kemungkinan daripada ianya terjadi. Terdapat dua bentuk utama NTD iaitu anencephaly dan spina bifida. Anencephaly ialah tiada sebahagian atau keseluruhan otak bayi manakala spina bifida pula adalah keadaan di mana terdapat bukaan pada tulang belakang yang mungkin boleh menyebabkan lumpuh.

b complex

Asid folik juga merupakan satu daripada beberapa nutrien yang diketahui mencegah kecacatan tiub saraf seperti spina bifida, yang berlaku bagi 10 dalam setiap 10,000 orang bayi. Wanita yang tidak mengambil asid folik secukupnya juga akan meningkatkan kemungkinan mengalami keguguran dan kelahiran yang menyebabkan kematian. Ibu yang telah mempunyai seorang anak dengan kecacatan tiub saraf mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapatkan anak yang seterusnya dengan kecacatan yang sama.

Keperluan asid folik boleh didapati sama ada dengan memakan makanan yang diperkayakan dengan asid folik atau dengan pengambilan pil asid folik. Kemungkinan besar asid folik juga boleh mengurangkan lain-lain kecacatan atau masalah bayi seperti sumbing lelangit, kecacatan jantung, pembentukan kaki dan tangan yang tidak sama panjang (limb reduction), kecacatan sistem pembuangan air kencing dan pucat (anaemia).

Badan Kesihatan Dunia ‘World Health Organisation’(WHO) mencadangkan bahawa pengambilan sumber asid folik adalah seperti berikut :
  • Kanak-kanak berusia 1-3 tahun: 160ug/sehari
  • Kanak-kanak berusia 4-6 tahun:200ug/sehari
  • Kanak-kanak berusia 7-9tahun:300ug/sehari
  • Ibu mengandung: 600ug/sehari
  • Ibu menyusu bayi:500ug/sehari
Shaklee B Complex
Mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Vitamin B adalah vitamin larut air, di mana ia tidak disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, sangat penting untuk mengambil B Complex setiap hari.

Bagaimana Memilih  B Complex yang Baik?
  • Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12 asid folik dan biotin sebagaimana dinayatakn dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
  • Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  • Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar
  • Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)
Pantang bersalin untuk masyarakat Melayu biasanya dalam 44 hari. Ada juga yang lanjutkan sehingga ke 100 hari. Jadi selama 44 hari atau 100 hari ini, apa perlu dibuat atau pantang larangnya?

Jemput tonton video ini, bagaimana ibu ini ngeri hendak bersalin lagi akibat mengalami sembelit teruk di awal tempoh berpantang sebelum BERJAYA mengatasi masalah sembelit beliau dengan jayanya.


Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit 

Dalam tempoh ini, ada amalan yang biasa dibuat seperti berurut, bertungku, berbengkung, berlulur, mandi herba dan bertangas. Semasa tempoh ini juga pemakanan perlu dijaga agar cepat pulih. Amalan ini banyaknya memberi manfaat kepada ibu, asalkan dibuat dengan cara yang betul.

Memperkenalkan set bersalin Shaklee.

set bersalin shaklee

Set bersalin Shaklee terdiri daripada:

1) Vitalea - Mengandungi 28 jenis vitamin termasuklah Vitamin A, B, C, D, E, Calcium, Zinc, Iron dan lain-lain.

2) B Complex - Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.

3) Vitamin C - Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.

4) Zinc Complex - Merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. Zinc membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengurangkan rambut gugur, Memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein dan lain-lain.

Selain dari set di atas, anda juga boleh menambah vitamin-vitamin lain seperti :

Energizing Soy Protein (ESP)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi. 

OsteMatrix
OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan

Testimoni Puan Aya Radzuan
Ibu kepada tiga cahaya mata yang bersalin secara pembedahan. Sebelum ini beliau berpantang dengan pati ikan haruan & jamu.

Kesan dari berpantang sebelum ini ialah:
- Tempat pembedahan bernanah/ berair
- Luka pembedahan lambat sembuh
- Emosi kurang stabil kerana asyik memikirkan sakit di tempat pembedahan
- Badan lesu

Selepas berpantang dengan set bersalin shaklee:
- Jalan cepat (kurang rasa sakit berbanding dengan 2 orang anak sebelum ini)
- Susu pekat
- Anak tak kembung
- Badan bertenaga
- Luka cepat kering
- Emosi yang sentiasa gembira
- Anak yang sihat & kulit cantik (baby Zara)

Jom saksikan rakaman video testimoni ini.

video

Anda berminat mencuba set bersalin Shaklee pada harga mampu milik. Hubungi saya melalui email: salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

Memiliki cahaya mata sendiri selepas berkahwin merupakan impian setiap pasangan. Namun selepas setahun menanti masih belum ada hasil. Hati isteri mana yang tidak risau bukan?

Jom ikuti kisah Puan Fieza. Beliau merupakan pengidap cyst dan PCOS pada waktu yang sama. Penantian beliau selama dua tahun setengah telah berhasil setelah menggunakan set kesuburan Shaklee di samping menjalani rawatan kesuburan dengan pakar.

set kesuburan shaklee


Bagaimana suplemen2 ini membantu:

ESP- protin adalah bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, kehilangan kepejalan otot, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

B Complex - Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

Alfalfa Complex - menyingkirkan lemak dan kolesterol - Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Gla Complex - Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

Anda di luar sana yang menghidapi masalah yang sama, apakata anda mencuba set kesuburan Shaklee. Kita ikhtiar sebaik mungkin dan selebihnya adalah dengan izin Allah jua. Berminat mencuba set kesuburan Shaklee, boleh hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).


set kesuburan shaklee

Memiliki anak sendiri adalah satu impian besar bagi pasangan yang sudah berumah tangga. Namun penantian lebih dari setahun masih belum ada hasil yang positif. Hati isteri mana yang tidak risau dan terguris, tambahan lagi dengan kata-kata sindiran pedas orang luar yang tidak memahami situasi sebenar.

Kita ikuti kisah Puan N yang menanti kehadiran cahaya mata hampir 10 tahun. Puan N pengidap PCOS dan dalam usaha menurunkan berat badan beliau, manakala suami beliau berjaya dalam ujian sperma setelah mengamalkan suplemen Shaklee.
_____________________________________________

Kisah Pn N: 
Tahun depan masuk tahun ke-10 Pn N dan suaminya berkahwin tapi mereka belum dikurniakan rezeki anak. Mereka telah mencuba bermacam-macam cara tapi belum berjaya. 

Beberapa bulan yg lepas, beliau whatsapp saya dan bertanyakan supplement yg sesuai. Saya cadangkan:

Utk beliau:
- GLA

Utk suami beliau:
- Coqhealth
- Vitamin E
- Zinc

Kemudian beliau request utk tambah:
- Vitamin B
- Ostematrix
- Omega
- Vitalea
- Cinch Shake 
- Cinch Tea
- Peppermint Ginger

Alhamdulillah sperma suaminya dah ada banyak peningkatan sehinggakan doktor pun tanya "Macam mana buat?"

Vitamin E berfungsi meningkatkan kesuburan
- Zinc memperbaiki bilangan, bentuk dan pergerakan sperma 
- CoQHealth menguatkan otot jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan

Kini mereka sedang dalam proses nak buat IUI. Sebelum ni mereka dinasihatkan utk buat IVF disebabkan masalah sperma suaminya yg dikatakan lemah. Beliau juga dinasihatkan utk turunkan lagi berat badan hingga ke berat yg ideal (tapi setakat ni memang ramai yg tegur dia dah 'mengecil')

Doc juga baru sahkan beliau mempunyai masalah PCOS dan saya nasihatkan dia untuk continue makan GLA sehingga PCOS hilang.

Mohon kawan-kawan doakan pasangan ini supaya dipermudahkan segala urusan mereka dan dikurniakan rezeki anak, insyaAllah ;).

testimoni vit e, zink, coq10
(Klik imej untuk lebih jelas)
Semoga kisah ini memberikan anda sedikit inspirasi bagi yang sedang berusaha untuk hamil. Jika anda atau kawan-kawan anda mengalami masalah yang sama, boleh cuba ikhtiar dengan suplemen Shaklee.

Sila klik sini untuk pembelian.

Sebarang masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, ikan bilis) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan seperti kebanyakan yang terdapat di pasaran. Satu sajian softgel omega guard membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan HDA. Ia mengandungi 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Ia dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).

proses penyulingan proprietari tiga molekul

keselamatan dan kualiti terjamin

Omega Guard sesuai di ambil oleh kanak-kanak berumur satu tahun dan ke atas sehingga ke usia warga emas. Antara manfaat Omega Guard adalah seperti berikut: (Klik gambar untuk lebih jelas)

manfaat omega guard

Antara testimoni Omega Guard ialah:
  • Omega Guard membantu mengatasi maslah eczema (klik sini)
  • Omega Guard membantu menurunkan berat badan (klik sini)
  • Omega Guard mengatasi asthma kanak-kanak (klik sini)

Semestinya bulan Disember ini adalah masa terbaik untuk borong stok Omega anda. Harga murah, pelbagai manfaat untuk seisi keluarga. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp 013 4774 285 (sue) untuk tempahan.

omega guard, coq health, garlic

Jantung manusia terdiri daripada serabut-serabut otot khusus yang bekerja untuk mengepam darah. Apabila otot jantung tidak mendapat bekalan darah yang cukup, seseorang itu dikatakan mengidap sakit jantung. Antara penyebab bekalan darah ke otot jantung tidak cukup, disebabkan saluran darah menjadi sempit kerana dinding sebelah dalam saluran darah dipenuhi lemak, terutamanya "kolesterol".

Serangan Penyakit Jantung
Penyakit jantung digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat di bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam, menjalar kearah tangan kiri dan rahang. Pesakit akan mengalami keseukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan.

Sebab sebenar rasa kesakitan ini adalah disebabkan kematian sebahagian otot jantung yang disebabkan oleh salur darah di bahagian tersebut tersumbat. Lebih besar salur darah yang tersumbat, lebih merbahaya serangan jantung tersebut. Sekiranya saluran darah tertutup sepenuhnya, sebahagian dari otot jantung akan rosak. Kemudian, sakit dada yang teramat sangat akan terjadi. Keadaan inilah yang dinamakan "serangan sakit jantung".


Faktor Penyebab

  • Asap Rokok
  • Mempercepatkan pembekuan darah
  • Menggalakkan pemendapan lemak pada dinding saluran darah
  • Mengurangkan bekalan oksigen ke jantung
Tekanan Perasaan
  • Seseorang yang mengalami tekanan perasaan, degup jantungnya, meningkat.
  • Tekanan darahnya juga meningkat.
Kandungan Lemak Yang Tinggi
  • Lebih tinggi kandungan lemak, lebih berbahaya. Makanan yang tinggi lemak, adalah seperti mentega, minyak sapi, daging berlemak.
Kurang bersenam
  • Senaman penting untuk menguatkan jantung.
  • Ia juga penting untuk memperbaiki pengaliran darah kejantung. Bersenamlah.
Darah Tinggi
  • Darah tinggi menggalakkan berlakunya penyempitan saluran darah.
  • Jantung "terpaksa" mengepam lebih kuat untuk mengalirkan darah melalui saluran yang sempit itu.
  • Lebih tinggi tekanan darah, lebih besar pula peluang serangan sakit jantung.
Kencing Manis
  • Pesakit kencing manis lebih tinggi peluangnya mendapat serangan sakit jantung

Faktor-Faktor Yang Meningkatkan Kemungkinan Menghadapi Penyakit Jantung Koronari

  • Jika anda mempunyai keturunan yang mengidap penyakit jantung.
  • Jika anda berusia 35 tahun ke atas dan mempunyai masalah berat badan.
  • Jika anda merokok.
  • Jika anda gagal mengawal tekanan darah anda.
  • Jika anda mengidap penyakit kencing manis.
  • Jika anda menghadapi masalah mengawal tekanan.
  • Jika pemilihan makanan anda tidak betul makanan anda mengandungi kadar kolesterol dan lemak yang tinggi.
  • Jika anda kurang bersenam.
  • Jika anda kurang memakan sayur dan buah segar.
Mengurangkan Risiko Sakit Jantung
  • Anda boleh memastikan sama ada keluarga sebelah ibu atau sebelah bapa anda ada yang menghidap penyakit jantung. Sekiranya ada, anda perlu lebih berwaspada dengan tanda-tanda penyakit jantung dan digalakkan menjalani pemeriksaan tahunan.
  • Berhenti merokok terutama sekiranya anda berusia melebihi 35 tahun.
  • Mengambil ubat dan mengawal permakanan anda sekiranya anda mempunyai tekanan darah tinggi atau kencing manis.
  • Mengawal tekanan perasaan anda dan jangan cepat meradang atau runsing.
  • Digalakkan memakan daging putih "white meat" seperti daging ayam, ikan, dan mengelakkan dari terlalu kerap memakan daging merah "red meat" seperti daging lembu, kambing, kerbau dan lain-lain sepertinya.
  • Mulalah bersenam secara beransur-ansur.
  • Gentian serat yang terdapat dalam makanan dipercayai boleh menyerap sebahagian dari lemak / kalesterol, oleh itu pakar permakanan mempercayai makanan yang banyak serat seperti bijiran oat dapat mengurangkan jumlah kalesterol yang diserap oleh badan.
Sumber Maklumat: Kementerian Kesihatan dan Utusan Malaysia

Cadangan suplemen Shaklee:

CoQHealth™ Plus
CoQ Health Plus

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 telah ditunjukkan dapat:
• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

OmegaGuard™
minyak ikan shaklee

Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. 

Antara kebaikan Omega 3 untuk kesihatan jantung adalah:
 -Mengurangkan risiko insiden serangan jantung 
- Mengurangkan risiko kematian akibat serangan jantung 
- Mengurangkan risiko mendapat denyutan jantung tak menentu (arrythmia) 
- Mengurangkan sakit dada Angina pada pesakit yang mempunyai masalah saluran jantung tersumbat (Ischaemic heart disease) 
- Mengurangkan risiko serangan jantung kali kedua bagi pesakit yang pernah mendapat serangan jantung sebelum ini.
Garlic
bawang putih shaklee
Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. *

Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.