ESP Shaklee: Sembuh Allergic Kaki


Sistem kekebalan tubuh setiap orang berbeza sehingga ada beberapa orang yang sangat sensitif terhadap alergen (faktor pemicu alergi) tertentu, sedangkan sebagian orang yang lain tidak. Ada dua faktor penyebab, iaitu genetik dan lingkungan.

Risiko alergi anda sangat berhubungan dengan sejarah alergi orang tua. Jika kedua orang tua tidak mengidap alergi, Anda hanya berisiko 15 peratus mengidap alergi. Tapi jika ayah-ibu anda pengidap alergi, risiko anda pun adalah lebih dari 60 peratus.

Faktor lain adalah lingkungan. Reaksi alergi terjadi jika anda terkena suatu alergen. Semakin besar dan berulang-ulang paparan alergen, maka alergi pun cepat berkembang. Selain itu ada faktor lain yang 'berkomplot' menyebabkan kondisi-kondisi alergi, diantaranya kebiasaan merokok, pencemaran, jangkitan, dan hormon. 

Alergen setiap orang berbeza-beza. Beberapa alergen yang paling sering ditemukan, iaitu:

1) Tungau dan debu rumah
2) Rumput dan serbuk bunga (pollen)
3) Kulit, bulu, dan ludah haiwan
4) Makanan
5) Ubat

Jom tengok testimoni di sini: (Klik imej untuk lebih jelas)

testimoni esp

ESP ialah protein. Kenapa protein penting bagi tubuh badan kita? Sebabnya, protein adalah makanan terpenting tubuh kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi, enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Manakala sel-sel di dalam tubuh badan kita bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau rosak dengan tisu-tisu yang baru.

Kesimpulannya:
ESP membantu membentuk sel-sel badan kita yang sihat. Sel yang sihat akan dapat menyerap nutrient dari vitamin lain yang kita makan dengan lebih baik. Sekiranya sel kita tidak sihat, vitamin akan mengambil masa lebih lama untuk diserap dengan efektif ke dalam badan. Jadi, lambatlah sikit baru nampak kesannya.

Sebaiknya ambil ESP sebagai vitamin asas anda. Kenapa perlu pilih ESP Shaklee?
Sebab ESP dijamin bersih dan selamat kerana ia Non-GMO, diproses dengan air (bukannya dengan alkohol) untuk mengekalkan kualitinya. 

Bonusnya, kulit lembut, cantik berseri dan lebih anjal dari biasa!

Sila klik sini untuk order ESP.

Sebarang pertanyaan atau masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue). Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi percuma serta jadual pengambilan vitamin yang betul. 

Sertai ahli Shaklee sekarang dan nikmati 15%-20% potongan harga bagi setiap produk Shaklee.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan