Cuba Untuk Hamil -Perkara yang boleh anda lakukan serta elakkan


petua kesuburan

Cuba untuk hamil? Berikut adalah Amalan yang Baik Dan Tidak Baik :

1) Senaman
Kedua-dua pasangan yang cuba untuk hamil digalakkan untuk bersenam. Seperti dalam segala-galanya, kesederhanaan adalah kata kunci di sini. Berlebihan senaman berat di kalangan wanita adalah tidak digalakkan kerana ia boleh menyebabkan gangguan kitaran ovulasi. Pada lelaki juga, lebih senaman boleh menyebabkan bilangan sperma yang rendah .

2) Diet
Mengekalkan diet dan berat badan yang sihat adalah sangat penting bagi wanita yang cuba untuk hamil. . Apabila hamil , doktor anda akan memberikan anda beberapa nasihat mengenai apa yang perlu makan dan apa yang tidak boleh makan. Mengambil multivitamin dengan asid folik 2-3 bulan sebelum mencuba untuk mengandung adalah disyorkan untuk mencegah kecacatan kelahiran tiub tulang belakang pada bayi yang baru lahir .

3) Sejarah Keluarga
Adakah anda mempunyai sejarah keluarga kecacatan kelahiran? Dapatkan maklumat dari ibu bapa anda kerana ramai orang tidak bercakap tentang kecacatan kelahiran. Ini boleh membantu doktor anda mengesyorkan ujian genetik tertentu sebelum anda hamil untuk memeriksa gen tertentu yang agak biasa .

4) Kesihatan
Bagaimana kesihatan anda? Adakah anda mengambil sebarang ubat-ubatan? Semak dengan doktor anda untuk mengetahui jika terdapat perubahan pengambilan ubat-ubatan sebelum anda hamil.

5) Pelincir
Berpegang kepada sifat seperti air liur dan minyak semula jadi. Cecair semula jadi badan anda adalah perkara yang terbaik untuk digunakan. Banyak minyak pelincir di kedai-kedai ubat mempunyai bahan kimia yang boleh menghalang sperma dari masuk ke sasarannya.

6) Tekanan
Tekanan boleh menjadi berbahaya kepada hidup anda tetapi ia mungkin tidak akan menghalang peluang anda untuk hamil. Ada orang hamil pada masa yang paling buruk dalam kehidupan mereka. Ada juga orang yang cuba namun begitu sukar untuk hamil dan berjaya hamil apabila mereka tidak risau mengenainya.

7) Merokok
Disyorkan untuk kedua-dua pasangan untuk berhenti merokok. Merokok adalah tidak baik untuk anda dalam banyak perkara termasuklah mengurangkan jumlah sperma.

8) Alkohol
Menghadkan alkohol boleh membantu. Alkohol yang berlebihan boleh menjejaskan kesuburan.

9) Haba
Orang sering bertanya jika tab panas dan sauna menjejaskan sperma dan data menunjukkan bahawa haba berulang ke buah zakar boleh menjejaskan sperma secara negatif atau boleh mengurangkan jumlah sperma. Jadi , mungkin mengelakkan kolam air panas yang kerap dan sauna kerap akan menjadi nasihat yang baik.

10) Bantuan
Kebanyakan pasangan akan hamil dalam tempoh satu tahun persetubuhan. Selepas satu tahun, kedua-dua pasangan boleh melakukan ujian kesuburan. Adalah dianggarkan bahawa 40% daripada kesukaran hamil adalah disebabkan wanita , 40% lelaki dan 20 % adalah kedua-dua pasangan atau tidak.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan