Keperluan Kalsium Ibu Menyusukan Anak


kalsium

Kalsium yang disyorkan untuk wanita menyusu adalah 1,000 miligram (mg) bagi setiap hari, jumlah yang sama disyorkan untuk wanita mengandung dan wanita berusia antara 18 dan 50 tahun (14 - 18 tahun perlu 1,300 mgs). 

Anda boleh mengambil kalsium lebih banyak daripada jumlah pemakanan yang disyorkan asalkan jumlah pengambilan harian anda adalah kurang daripada 2,500 mg. Cuba untuk mendapatkan kalsium anda melalui makanan dan bukan vitamin tambahan - badan anda akan menyerap lebih baik.

Anda memerlukan sekitar empat hidangan makanan kaya kalsium setiap hari untuk melindungi kekuatan tulang anda. Kalsium adalah satu lagi ramuan utama dalam susu ibu. Sumber kalsium yang baik termasuk: 

Produk tenusu seperti susu, keju dan yogurt (ini adalah sumber terbaik kalsium) 
Susu soya diperkaya dengan kalsium - pastikan susu soya itu mengandungi 120mg kalsium setiap 100ml susu soya

Jika diet anda tidak mengandungi banyak kalsium, badan akan menggunakan kalsium dari tulang anda untuk memenuhi peningkatan keperluan anda. Ini boleh melemahkan tulang dan meningkatkan risiko osteoporosis di kemudian hari.

Saranan saya, anda boleh mencuba Ostematrix Shaklee yang dilengkapi dengan kalsium, magnesium, vit d, boron, mangan, tembaga dan zink.

kalsium
Kelebihan Ostematrix Shaklee di sini.

Sempena promosi April BUY 6 FREE 1 Ostematrix @ RM376 atau 1 botol @ RM61, jom dapatkan stok anda. Hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan