Ostematrix: Keperluan kalsium dan Magnesium dalam badan


ostematrix kalsium magnesium

Berdasarkan penelitian, magnesium adalah mineral keempat yg paling diabaikan dalam keperluan badan kita utk kepentingan kesihatan. Hampir 50% daripada magnesium dalam badan dijumpai di dalam tulang.

Secara purata, jumlah simpanan magnesium dalam badan seseorang ialah kira-kira 28mg di mana sebahagian besarnya terkandung dalam tulang, diikuti dengan otot dan sejumlah kecil dalam tisu lembut dan cecair badan.

Walaupun sedikit, magnesium terbabit dalam pelbagai fungsi tubuh yang penting. Secara umumnya, magnesium mengurangkan kekejangan dan keletihan otot, membantu merendahkan tekanan darah, melegakan masalah sindrom pra haid, membantu mencegah komplikasi diabetes dan membantu penggunaan kalsium yang berkesan.

Paras magnesium dalam badan mudah berkurangan akibat faktor seperti tekanan, aktiviti fizikal yang lasak dan pengambilan sesetengah jenis ubat. Dengan itu, pengambilan makanan tambahan sangat digalakkan. Sumber makanan yang kaya dengan magnesium termasuklah bijirin penuh, kekacang, sayur-sayuran berdaun hijau seperti bayam dan kerangan.

Pengambilan makanan tambahan gabungan kalsium dan magnesium dalam nisbah 2:1 perlu dijadikan keutamaan. Ini kerana nisbah tersebut sudah terbukti dapat memberi kebaikan yang optimum kepada badan. Penambahan vitamin dan mineral tertentu seperti zink, vitamin D3 dan mangan (unsur logam) adalah baik untuk membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan magnesium yang lebih berkesan. Credit

Ostematrix Shaklee dilengkapi dengan kalsium, magnesium, vitamin D, boron, mangan, tembaga dan zink.

kalsium magnesium
Promosi April buy 6 FREE 1 Ostematrix. 1 botol Ostematrix 120biji, mampu bertahan untuk sebulan makan. 1 botol RM61. Buy 6 FREE 1 RM366 anda JIMAT RM61. Berminat mendapat harga ahli? Jom join ahli Shaklee sekarang!

Cara daftar ahli Shaklee di sini.

Sebarang pertanyaan dan pesanan sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan