Miliki Kulit Wajah yang Cantik dan Badan yang Langsing dengan Shaklee ESP


Fitrah wanita sukakan pada kecantikan diri dan juga badan yang langsing. Dengan pakej yang lengkap, seorang wanita akan tampil berkeyakinan diri serta rasa lebih gembira. Sape yang tak nak cantik dan kurus kan? 

Jom ikuti kisah Cik Miz Ara yang berkongsi pengalaman beliau yang sebelum ini mengalami masalah kulit muka dan juga badan yang berisi.

Bagaimana ESP membantu untuk kecantikan dan juga pelangsingan badan?

ESP (Soy Isolate Powder)
  • ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia. 
  • Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. 
  • Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru. 
  • Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng ‘optimum’ kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP. 
  • Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP. 
ESP adalah protein soya yang memberi rasa kenyang yang lebih lama serta tenaga yang berpanjangan. ESP mempunyai GI 39 sahaja, maka tidak hairanlah ia membantu dalam pengurusan berat badan. Dengan sebab itu juga ESP menjadi HOT SELLER kerana ia membantu kita menahan lapar dengan lebih lama. 

Apakah Index Glisemik
Tempoh tindak balas pembebasan glukosa ke dalam tubuh dikenali sbg Glycemix Index (GI).

Makanan yg membebaskan glukosa dengan lambat memiliki GI yang rendah manakala makanan yang membebaskan glukosa dengan kadar yang cepat mempunyai GI yg tinggi.

GI 70 dan ke atas -->tinggi
GI 56- 69 -->sederhana
GI 55 dan ke bawah -->rendah

Makanan yang mempunyai GI yang rendah dapat membantu menurunkan berat badan. Memandangkan proses pembebasan gula mengambil masa yang lebih perlahan, maka ianya diserap oleh tubuh dengan lebih lambat membuatkan kita kenyang dengan lebih lama. 

Manakala makanan berglisemik tinggi lebih mudah diserap tubuh membuatkan kita lambat kenyang dan mudah lapar semula.

Jadi, jika anda berhasrat menurunkan berat badan namun asyik lapar aje walaupun baru aje makan, bolehla cuba ESP ye. Tidak dilupakan pengambilan air masak 3L sehari beserta dengan suplemen pemecah lemak (lecithin @ omegaguard) dan detox (alfalfa @ herblax) utk membuang lemak2 berlebihan.

Berminat untuk mencuba.

Sila klik sini untuk order ESP.

Sebarang pertanyaan atau masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue). Setiap pembelian dari saya akan mendapat konsultasi percuma serta jadual pengambilan vitamin yang betul. 

Sertai ahli Shaklee sekarang dan nikmati 15%-20% potongan harga bagi setiap produk Shaklee.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan