Phytocol-ST: A Must Have Item Sempena Syawal


Berlalu lah sudah Ramadhan,
Sebulan berpuasa,
Tiba Syawal,
Kita rayakan,
Dengan rasa gembira.....

Ewaahhh...lagu..hehehe..

Insya Allah lebih kurang dua minggu saja lagi kita bakal menyambut bulan Syawal.

Sebut saja bulan Syawal pasti anda sudah terbayang2 makanan yang enak2 belaka dihidangkan di setiap buah rumah.

menu hari raya

ketupat

kuih raya

Nampak semua makanan sedap2 belaka TAPI rasa bersalah sangat nak makan kerana risau KOLESTEROL mencanak2 naik.

Kalau tak makan rasa rugi pulak, maklumla RAYA kan setahun sekali je..Hmmm dilema..dilema...

Apa itu Kolesterol?
Kolesterol ialah satu bahan yang lekit, seakan-akan lemak yang terdapat di dalam darah anda dan di setiap sel dalam badan anda. 

la penting untuk kesihatan anda kerana ianya diperlukan oleh badan anda untuk membuat tisu dan hormon yang tertentu. Bagaimanapun, sekiranya paras kolesterol dalam darah anda terlalu tinggi kemungkinan anda menghadapi risiko dan penyakit jantung.

Apabila kandungan kolesterol tinggi di dalam darah, ia berpotensi melekat pada dinding salur darah. Ini akan membuatkan salur darah mengecil dan akhirnya boleh tersumbat. Sila rujuk gambar di bawah.

phytocol-st menurunkan paras kolesterol

Ngeri kan bila tengok salur darah tersumbat? Jadi anda semua haruslah memastikan tahap kolesterol anda berada dalam keadaan terkawal. Lakukan ujian kolesterol di klinik2 berhampiran dengan anda.

phytocol-st

Solusi kepada anda sepanjang Syawal ini, adalah dengan mengambil Phytocol-STPhytocol-ST adalah produk terbaru Shaklee yang telah dilancarkan pada National Conference baru2 ini pada bulan Jun 2014.

phytocol-st

Ia bertindak sebagai ejen yang membantu menghalang penyerapan kolesterol di dalam darah serta membantu menurunkan paras kolesterol jahat iaitu (LDL).


Cuba anda lihat gambarajah di atas. Secara amnya kolesterol daripada makanan yang kita makan akan terus masuk ke dalam salur darah. Akan tetapi, jika anda mengambil Phytocol-ST, fitosterol yang terdapat di dalam produk tersebut akan menghalang kolesterol daripada masuk dan menyerap dalam salur darah. 

Hanya sedikit sahaja kolesterol yang akan berjaya melekat ke saluran darah berbanding jika anda tidak mengambil produk Phytocol-ST ini.

Jadi tiada lagi perasaan serba salah anda untuk enjoy makan sepanjang hari raya nanti. No more dilema...Makan dengan senang hati..Yeayyy.. Lagipun tuan rumah dah jamu, eloklah makanan tersebut dijamah sedikit bagi menjaga air muka tuan rumah, ye dok.

Jemput baca testimoni ini:

testimoni phytocol-st

Tinggi kolesterol akan menyumbang kepada risiko yang tinggi penyakit jantung, serangan jantung, angin ahmar, penyakit hati, tekanan darah tinggi dan ketidaksuburan.

Oleh itu, AWAS kolesterol tinggi! Ianya bukan benda remeh, malah boleh meragut nyawa anda.
Jika sekiranya terdapat sebarang persoalan atau masalah, sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285 (sue).

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan