Petua Merawat Buasir Ibu Hamil Bebaskan Diri Dari Igauan Mimpi Ngeri Berak Berdarah

Assalamualaikum.

buasir

Buka tutup pintu tandas berulangkali namun masih tidak membuang. Ouchh...Argggghhh...Eeee saya takut!!!! antara perkataan yang terpacul sewaktu anda berada di tandas. Sakitnya hanya yang pernah mengalami je yang tahu.

Kalau boleh memang langsung tak nak masuk ke tandas untuk membuang. Ianya menjadi igauan mimpi ngeri setiap malam. Aduhai....

Biasanya buasir akan surut selepas tempoh berpantang namun boleh berulang apabila wanita itu mengandung lagi. Beberapa petua merawat buasir yang boleh digunakan antaranya ialah:

  • Tuam buasir dengan pek ais berbalut kain dua hingga tiga kali sehari untuk mengurangkan bengkak dan kesakitan

  • Sitz bath iaitu rendamkan bahagian punggung ke dalam besen yang berisi air suam selama 10- 15 minit. Langkah 1 dan 2 boleh dilakukan berselang seli.

  • Elakkan sembelit dengan pengambilan serat samada daripada diet atau serat yang boleh didapati dengan preskripsi doktor

  • Pergi terus ke tandas apabila ada rasa hendak membuang air besar kerana masalah sembelit berlaku jika kita melambatkannya.

Anda nak tahu info lebih lanjut tentang buasir boleh ke pautan SINI.

Set Buasir Shaklee yang boleh membantu meringankan sakit buasir adalah:

petua merawat buasir ibu hamil

OSTEMATRIX : bantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

OMEGA GUARD : Baik untuk sendi/otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.

ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Testimoni mereka yang telah mencuba set buasir shaklee:

suplemen buasir

Tak sanggup tengok gambo2 buasir dalam encik google... sakit mata, so harus kita sebar2 benda baik nih. Kalo anda ibu hamil yang tak sanggup lalui mimpi ngeri ni, cepat2 kontek saya ok.

faedah menjadi ahli shaklee

Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285.

6 ulasan:

  1. Pernah terkena masa mengandung anak ke-2 dan ke-3. Mmg sengsara sue ... rasa trauma pula... hehe

    BalasPadam
  2. seksa jika situasi ini berlaku :(

    BalasPadam
  3. Mesti sakit kan. Bagus ada produk yg boleh merawat.

    BalasPadam
  4. nauzubillah..
    minta dijauhkan..

    BalasPadam