Ibu Panik Nak Tambah Susu Badan Berikutan Kerja Shift Yang Sangat Sibuk, Apa Caranya?

Assalamualaikum.

penyusuan susu ibu

Penyusuan susu ibu merupakan satu amalan yang mulia. Zahirnya nampak mudah, namun hakikat yang sebenarnya memerlukan pengorbanan dan semangat yang tinggi.

Ikuti kisah Puan Farah, yang merupakan seorang jururawat. Beliau mempunyai masalah susu tak cukup, susah untuk beliau membuat stok susu kerana jadual kerja perlu mengikut shift. Jom ikuti kisah beliau yang telah berjaya mengumpul stok susu dalam masa hanya 2 minggu sahaja!

Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan 

Bagi menjayakan penyusuan susu ibu sehingga anak berusia 2 tahun seperti yang telah disarankan, pengambilan suplemen adalah sangat digalakkan. Samada anda ibu bekerjaya mahupun surirumah sepenuh masa pengambilan suplemen sangat membantu dalam perjalanan tempoh penyusuan si manja anda.

Jom baca testimoni di bawah:

milk booster

Apakah fungsi setiap vitamin tersebut?

VITALEA (MULTIVITAMIN) - Lengkap dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Ada kajian mengatakan, kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi, dan ibu juga digalakkan menambah ikan bilis (salah satu sumber zat besi) ke dalam makanan pertama si comel. Maka, pengambilan vita-lea iron fortified ini membantu si anak membesar dengan baik. 

B-COMPLEX - Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), membantu memelihara sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa (mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam. 

VITAMIN C - Antihistamine semulajadi, meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Jika si ibu atau si anak demam, anda hanya perlu tingkatkan pengambilan vit-C ke 2 biji sehari. Mungkin tak perlukan ubat demam. Kadangkala, bila pumping atau pun di gigit oleh anak, puting akan mudah terluka, maka, luka akan cepat baik, selain dari kulit makin bersih, cerah & cantik. 

ALFALFA - Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu. Dalam penyususan, alfalfa membantu memekatkan susu di mana ia akan menambahkan jumlah lemak di dalam susu ibu. Maka, susu ibu lebih lemak berkrim! Selain itu, ibu akan jadi lebih lawas (bantu turunkan berat badan!), dan bantu buang angin dalam badan. Bayi anda akan kurang kolik (angin dalam badan). 

OSTEMATRIX - Shaklee Kalsium-Magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan lain-lain. Kalsium sangat penting bukan saja untuk ibu menyusu malah untuk semua wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia kelak. Bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila si ibu di datangi haid. Maka, bagi sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala period, digalakkan untuk mengambil Cal-Mag seminggu sebelum dan sepanjang waktu period.

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) - Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. 

Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu. Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.

Menyusu anak sehingga cukup 2 tahun telah disarankan di dalam Al-Quran dalam Surah Al-Baqarah ayat 233 "Para  ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, iaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan itu".

Jadi susu ibu tetap sepatutnya menjadi makanan utama bayi, bukannya susu formula atau makanan lain buatan manusia. Pelbagai tips ingin saya kongsikan dengan anda, namun masa yang ada sangat terhad. Kalau nak tahu anda boleh cepat-cepat hubungi saya ok.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.
Klik sini untuk order sekarang!
Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

7 ulasan:

  1. alhamdulilah el pun dah lepas 6bln bf ariqa
    semoga dipermudahkan untuk smpai 2 tahun
    x consume mana2 supplement. cuma set mind and nawaitu je

    BalasPadam
  2. in sha Allah andai ada rezeki nanti

    BalasPadam
  3. Sangat membantu untuk ibu yang menyusu..

    BalasPadam
  4. wow da makin advance ka gaya penulisan akak.. makin versatile dengan info yang makin mantop.. keep it up \\^^//

    BalasPadam