Tips Tambah Susu Badan & Ibu Menyusu Kekal Bertenaga Walaupun Suami Tak Ambil Peduli, Macam Mana Tu?

Assalamualaikum.

Arghhh..... risaunya tengok stok susu makin menyusut ni. Macam mana saya nak tambah susu badan ni? Badan asyik letih je, stress tau tak! Itulah antara dilema yang dialami oleh ibu menyusu yang bekerja.

milk booster

Saya yakin bahawa setiap ibu pasti inginkan hanya yang terbaik untuk anaknya. Namun para ibu pada zaman moden kini terpaksa melalui pelbagai cabaran sebagai seorang ibu mungkin atas pelbagai sebab.

Cabaran ini bukan hanya untuk ibu yang bekerjaya kerana pada hakikatnya, semua ibu adalah ibu yang bekerja walaupun dia merupakan suri rumah sepenuh masa!

Antara cabaran yang dilalui adalah rasa penat bekerja di office yang blom habis, balik rumah dah kena uruskan hal rumahtangga pulak. Rutin pam susu di office bersambung pulak dengan jadual pam di rumah. Ditambah lagi dengan anak yang nak mengempeng jer sepanjang masa. Fuh....lap peluh sat..memang rasa letih teramat.

set penyusuan shaklee

Dilema ini turut dirasai oleh Puan Dilla Jalil. Wajib tonton video ini jika anda ingin tahu rahsia Puan Dilla menyelesaikan masalah beliau. Bagaimana Puan Dilla menghadapi tentangan hebat dari suami sendiri?? Tension tau!


Anda dah tonton video di atas? Rahsia Puan Dilla Jalil adalah, beliau mencuba set menyusu Shaklee iaitu Vitalea, B Complex , Vitamin C dan Alfalfa. Fungsi setiap vitamin boleh baca di SINI.

Selepas mencuba set penyusuan Shaklee, Puan Dilla berasa sangat bertenaga dan mudah bangun malam pam susu untuk kumpul stok susu anak beliau.

pil tambah susu
Saya kongsikan juga Panduan  Penyusuan Ibu Bekerjaya di SINI.


Sebagai ibu, kita semestinya ingin berikan yang terbaik pada anak, keluarga dan kerjaya. Jika seorang ibu sakit, sudah tentu badan tidak larat untuk menjalani rutin harian di samping berdisiplin mengepam susu di office dan di rumah.

Saya syorkan pada ibu di luar sana yang mengalami masalah sama seperti Puan Dilla untuk mencuba vitamin Shaklee ini. Harapan saya semoga entry ini dapat membantu setiap ibu yang ingin berjaya dalam penyusuan bayi.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.

Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

12 ulasan:

  1. Bagus juga ada produk mcm ni kan sue, mbntu para IBU yg mnyusukan anak..moga murah rezeki ya sue :)

    BalasPadam
  2. jempot join :)
    http://mamadarwiish.blogspot.com/2014/11/manis-giveaway-by-mama-darwiish.html

    BalasPadam
  3. memang stress bila tak dapat sokongan dari suami..yelah..isteri penat juga..yang suami tahu, baby nangis nak susu bagi ibunya..yang suami sedap je tidur.

    BalasPadam
  4. Salah satu cabaran dalam menjayakan penyusuan 2 tahun...

    BalasPadam
  5. as salam. sy sokong isteri sy menyusu badan anak kami. sy follow sini. no 155.

    BalasPadam
  6. perlukan kesabaran dan ketabahan...

    BalasPadam
  7. Memang sakit jiwa bila suami tak support. Alhamdulillah, suami saya memang bagi semangat saya untuk menyusukan baby.

    BalasPadam
  8. Wahh. Produk ni boleh membantu para ibu yg menyusukan anak ;)

    BalasPadam
  9. nice sharing. susu ibu memang terbaik :)

    BalasPadam
  10. huurm nasib badan ke suami cenggitu. btuah sungguh husband yang lovey dovey and memahami.

    BalasPadam
  11. alhamdulillah...semua anak dapat juga merasa susu eksklusif dari akak paling kejap 1 bulan paling lama 4 thn :)

    BalasPadam
  12. memang stress kalau talde sokongan suami...Alhamdulillah, saya dapat suami yang memahami....^_^

    BalasPadam