Resepi Bebola Kentang Lenyek

Assalamualaikum.

Kentang rebus lebih kaya dengan protein, mineral terutamanya kalium, fosfat, vitamin B kompleks serta vitamin C secara semulajadi.

Kentang rebus juga lebih rendah kalori dan lemak, namun tinggi kadar serat yang boleh membantu rasa kenyang lebih lama. Jom cuba resepi yang mudah dan cepat disediakan ini.

Gambar sumber Google
Bahan-bahan:
3 biji ubi kentang direbus
Sedikit lobak merah dicincang
Sedikit minyak jagung
Sedikit garam
Sedikit salad campuran

Cara membuatnya:
1) Rebus ubi kentang hingga lembut
2) Campur lobak merah dan kentang yang direbus tadi
3) Bentuk adunan menjadi bebola
4) Grillkan bebola kentang dan hiaskan bersama salad campuran

Selamat mencuba.

13 ulasan:

  1. mantap mba bola-bola nya hehe

    BalasPadam
  2. sedapnya tengokkkk... seriously teringin...

    BalasPadam
  3. bagus idea ni.. anak-anak suka kan nampak macam fishball aje :)

    BalasPadam
  4. wah, nampak simple lak resepi ni..nanti kalau ada masa wana nak try :)

    BalasPadam
  5. Sedap nya kan?

    BalasPadam
  6. msti sedap ni....
    nk buat jgak la utk asya.. dia suka mkn kentang

    BalasPadam
  7. haaa...sedap nih..sy penggemar kentang...leh tambah ayam jugak tu kann..nk try nnti hihihih

    BalasPadam
  8. aah mcm begedel..lama x mkn buatkan tuk iols boleh ehehe

    BalasPadam
  9. akak.. sajeee je kan share resipi kentang ?
    adus.. den dahla takleh tengok kentang2 ni aaaaa..

    BalasPadam
  10. boleh try buat nanti untuk anak-anak

    BalasPadam