Sakit Tulang Belakang dan Lenguh-Lenguh Badan Akibat Kekurangan Kalsium Sampai Tak Mampu Dukung Anak


ostematrix

Inilah nasib yang dialami oleh Puan Ida Khairani yang mengalami sakit punggung, sakit pinggang dan sakit tulang belakang disertai dengan kebas di tangan serta terdapat benjolan di tangan beliau. Ini semua kerana gara-gara kekurangan kalsium.


Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini Rimas, Sampailah....

Dalam penjagaan kesihatan tulang, selalunya ia dikaitkan dengan kalsium yang cukup. Golongan remaja dan dewasa sering mengalami masalah kekurangan kalsium dalam badan disebabkan tidak mengendahkan kebaikan minum susu atau produk tenusu yang lain.

Ia berlaku kerana mereka sendiri tidak tahu betapa besarnya peranan kalsium untuk pertumbuhan tulang yang sihat.

Antara kesan kekurangan kalsium ialah:

1) OSTEOPOROSIS
Kepadatan tulang dalam tubuh badan bergantung kepada jumlah kalsium yg anda ambil. Jika sumber kalsium yang anda ambil setiap hari mencukupi, masalah kerapuhan tulang pasti tidak mudah berlaku. Jika tidak, pasti terdapat gangguan di dalam metabolisme tulang menjadikannya mudah rapuh.

2) MASALAH OTOT
Kesakitan otot tulang boleh berlaku jika anda kekurangan kalsium. Pergerakan anda menjadi tidak normal kerana kehilangan keseimbangan dan kebolehan koordinasi kerana gerakan tubuh bergantung pada stimulasi tulang otot.

3) DAYA INGATAN SEMAKIN BERKURANGAN
Ion kalsium sangat penting ketika proses penghantaran maklumat saraf. Rangsangan pada saraf otak berkait rapat dengan penghantaran ion kalsium di dalam dan di luar neuron. Ia secara tidak langsung boleh menyebabkan hambatan mekanisme rangsangan dalam tubuh menjadi tidak teratur.

4) KURANG SISTEM IMUNISASI TUBUH
Kekurangan kalsium juga boleh menyebabkan sistem kekebalan tubuh berkurangan. Secara tidak langsung, anda lebih mudah terdedah pada jangkitan penyakit.

5) MASALAH JANTUNG
Fungsi jantung dan sumber tenaga yang diperolehi untuk bekerja juga turut dipengaruhi oleh sumber kalsium. Jika ia tidak mendapat sumber tenaga yang cukup, ia pasti menghadapi masalah untuk mengepam darah ke seluruh badan dan sel tubuh.

Secara umumnya, wanita dan lelaki mula menghadapi kehilangan jisim tulang sebaik mencecah umur 50 tahun. Diet harian mungkin TIDAK MAMPU menampung keperluan kalsium setiap hari.

Namun, ada cara yang cukup mudah untuk memastikan anda menikmati keperluan tersebut iaitu dengan meminum DUA gelas SUSU berkalsium tinggi setiap hari.

Ostematrix Shaklee membantu menyelesaikan masalah bagi anda yang bukan penggemar susu macam saya.

sakit tulang belakang, sakit pinggang, sakit punggung

ubat sembelit

Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini. Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak. Peluang bijak ini tidak harus dilepaskan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Subang Air pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

8 ulasan:

  1. Bila dah masuk 30-an ni memang mulalah sakit2 belakang ... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu .. dulu masuk 30 tak rasa lagi.. 31 pun ok lagi. cuma time ngandung je sakit belakang. la ni dah 32 tak ngandung pun, kalau terlupa minum susu rasa sakit belakang :)

      nway.. perkongsian yg bagus :)

      Padam
  2. mak saya pon kdg2 ngadu sakit2 belakang..sian dia....biasa la kan org dah berumur..

    BalasPadam
  3. kalsium ni sangat penting untuk badan kita kan sue..wana selalu minum susu ja.. ^_^

    BalasPadam
  4. Memang terasa. Nak plak seharian duk dalam opis. Balik rumah memang cari tilam dulu kena betulkan belakang.

    BalasPadam
  5. perempuan dan masalah tulang mmg kenot be separated.. alhamdulillah CT makan ostemetrix akak kasi tu solat kaki x sakiy sngt dah.. tp CT x makan konsisten.. mak pun makan skali.. dia mcm da suka je..

    BalasPadam