Cara Mengatasi Masalah Senggugut Semasa Period Tanpa Perlu Makan Ubat

Haid berserta senggugut yang keterlaluan

cara mengatasi period pain

Sakit semasa haid sebenarnya sangat kerap terjadi. Ia selalunya ringan dan akan berkurangan selepas sehari dua. Tetapi bagi sesetengah wanita, sakitnya terlalu perit sehingga sukar untuk bangun dari katil. Sengugut yang keterlaluan kerap disertai oleh gejala-gejala lain termasuk cirit-birit, loya, muntah, sakit kepala atau ketidakselesaan pada bahagian tulang belakang.

Senggugut selalunya berlaku akibat kekejangan pada otot rahim tetapi ia boleh juga disebabkan oleh keadaan seperti endometriosis dan fibroid. Pemeriksaan pelvis melalui kaedah ujian ultrasound atau laparoskopi mungkin akan disarankan oleh doktor anda bagi memastikan ia bukan penyakit serius yang boleh mengganggu sistem peranakan anda.

Pengambilan ubat penahan sakit seperti Nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) seperti Ponstan boleh membantu melegakan kesakitan,tetapi sampai bila anda harus bergantung pada UBAT bukan.

Pilihan alternatif anda dengan suplemen yang diyakini selamat,semulajadi dan halal, semestinya GLA Complex, B Complex dan Ostematrix Shaklee, in shaa allah akan membantu mengurangkan sakit senggugut dan gejala2 senggugut yang lain. Jom cuba! Anda pasti jatuh chenta ^__^

period pain (pms)

B Complex - Meredakan senggugut- baik untuk masalah senggugut (PMS), terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

OsteMatrix adalah gabungan calcium+magnesium+vitamin D yang anda boleh ambil untuk mencegah dan mengelakkan senggugut. Pengambilannya dapat mengawal kontraksi otot uterus.

GLA Complex mengandungi pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi. Wanita yang menghidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik ( sejenis asid lemak yang penting ) dengan baik untuk menjadi GLA.

Oleh itu, pengambilan GLA tambahan dapat meringankan simptom senggugut. Ianya juga dapat mengurangkan kesensitifan payudara dan mengawal keinginan makanan manis-manis.

Apa kata mereka yang telah mencuba? (Klik imej untuk lebih jelas)

Testimoni 1: Selamat tinggal penadol

period pain

Testimoni 2: Senggugut hilang, kulit berseri

period pain

Lagi testimoni KLIK SINI dan SINI.

Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini. Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak. Peluang bijak ini tidak harus dilepaskan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih :)

5 ulasan:

  1. wana pun kekadang ada masalah sengugut..memang kalau dah sakit sangat tu memang tak boleh nak bangun..

    BalasPadam
  2. nasib baik kathy tak alami senggugut sis..

    BalasPadam
  3. dari sek men .. tiap-tiap bulan senggugut teruk. time tu tak ada internet nak research, makan pain killer je la. tapi lepas bersalin, senggugut hilang Alhamdulillah :) ...

    BalasPadam
  4. ofismate el sllu sakit dtg peod..
    gud info ni nti el pass info ni kat dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aiyooo....byk kali try komen kt blog sue...ni xtau laa menjadi ke x komen ni ..cuba je laa heheheh

      Padam