Atasi Kolesterol Tinggi Dan Berat Badan Berlebihan Di Musim Perayaan

Berbaki 3 hari saja lagi umat Islam akan menyambut Hari Raya Aildilfitri. Kemeriahan makin terasa apabila mendengar lagu-lagu raya di corong radio dan televisyen. Bunyi mercun terdengar di sana sini menandakan hari raya semakin hampir.

Sememangnya di musim perayaan ini pelbagai juadah enak disajikan untuk para tetamu yang datang berziarah. Antaranya ialah ketupat, lemang, nasi himpit, laksa dan pelbagai lagi.

cara mengatasi kolesterol tinggi dan berat badan berlebihan

Tahukah anda?
1 biji ketupat (80g) = 88 kalori
1 potong lemang = 82 kalori
1 ketul rendang ayam dengan kuah = 148 kalori
5 potong nasi himpit = 150 kalori
1 mangkuk soto ayam = 403 kalori
1 gelas air sirap = 85 kalori

Di atas adalah antara juadah hari raya yang paling glamor. Anda pasti tak dapat nak menolak untuk menikmati hidangan lazat tersebut.


Risau KOLESTEROL mencanak-canak naik, disertai dengan berat badan yang turut sama naik?? Oh no! tidak..tidak...

Jangan risau, anda boleh menikmati kesemua hidangan hari raya, namun berpada-pada dalam pengambilan makanan. Sebaiknya, anda mengira dahulu KALORI makanan yang ingin diambil.

Ye lah kan, raya pun setahun sekali, mana mungkin ingin menolak juadah hari raya yang sangat istimewa, betul tak?

Pengambilan suplemen adalah sangat membantu dalam mengawal daripada kenaikan paras kolesterol dan pertambahan berat badan.

Omega guard mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak Omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi, maka selera makan kita akan berkurang.


Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita mengurangkan berat badan. Haaa, nampak tak, bukan semua LEMAK tidak bagus. Inilah contoh lemak yang bagus iaitu ASID LEMAK OMEGA 3.


Herblax - Membersihkan usus secara lembut dan mengempiskan perut.


Phytocol-St bertindak sebagai ejen yang membantu menghalang penyerapan kolesterol di dalam darah serta membantu menurunkan paras kolesterol jahat iaitu (LDL).


Secara amnya kolesterol daripada makanan yang kita makan akan terus masuk ke dalam salur darah. Akan tetapi, jika anda mengambil Phytocol-ST, fitosterol yang terdapat di dalam produk tersebut akan menghalang kolesterol daripada masuk dan menyerap dalam salur darah. 

Hanya sedikit sahaja kolesterol yang akan berjaya melekat ke saluran darah berbanding jika anda tidak mengambil produk Phytocol-ST ini.

Jadi tiada lagi perasaan serba salah anda untuk enjoy makan sepanjang hari raya nanti. No more dilema...Makan dengan senang hati..Yeayyy.. Lagipun tuan rumah dah jamu, eloklah makanan tersebut dijamah sedikit bagi menjaga air muka tuan rumah, ye dok.


Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini. Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak. Peluang bijak ini tidak harus dilepaskan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan klik butang Google+ atau Facebook kepada rakan-rakan anda. Siapa tahu, penulisan ini mampu membantu mereka yang memerlukan. Terima Kasih.

4 ulasan:

  1. singgah sini. lme x jenguk sini..hehehe..
    btw mmg suke mkn herb-lax tu..mmg bagus :D

    selamat hari raya in advance!

    BalasPadam
  2. kalau raya pertama mmg tak boleh nak tolak kan
    makanan ada dpn mata setahun sekali je
    tp tula kene ambik langkah berjaga2 jugak tu

    BalasPadam
  3. alamak Kak Sue siap tlg buat kira2 lagi haaa jumlah kalori..
    nak pejam mata saja buat2 x nampak boleh dak kak ? alaaa kasi chance la nak raya hahaha..

    BalasPadam
  4. puasa sebulan turun 3 kg...baru raya 5 hari dh naik 1 kg huhuhuh

    BalasPadam