Makanan Terbaik Untuk Pesakit Osteoporosis

Masalah osteoporosis biasanya kerap terjadi kepada warga tua, namun tidak mustahil berlaku pada orang muda. Keadaan ini berlaku kerana tulang tidak mendapat gizi yang cukup. Susu menjadi salah satu sumber makanan yang baik untuk menguatkan tulang. Namun ada beberapa lagi makanan yang baik untuk tulang anda.

ubat osteoporosis

Kekurarangan kalsium bukan sahaja memberi kesan kepada ibu, malah kepada anak yang menyusu badan. Inilah yang terjadi kepada Puan Ida dimana anaknya mengalami pereputan 4 batang gigi walaupun masih belum makan makanan pejal.

Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini Rimas, Sampailah...

Kacang-kacangan - almond, pistachio dan bunga matahari mengandungi kalsium dan menguatkan tulang. Manakala kadar kalium dalam almond baik untuk melindungi badan daripada kekurangan kalsium.

Lobak merah - ia mengandungi betacryptoxanthin alpha-carotene dan beta karoten yang baik untuk kesihatan tulang. Anda boleh makan secara terus atau dijadikan salad segar.

Bagi sesiapa yang agak susah nak menelan sayur-sayuran tu, boleh cuba ambil Ostematrix Shaklee. Ostematrix turut diperkaya dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan banyak lagi untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.
  • Membina tulang dan gigi yang kuat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.
Ostematrix membekalkan:
  • 1000mg (100% pengambilan harian) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semualajadi
  • 400mg (100% pengambilan harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400IU (100% pengambilan harian) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini. Jika anda membeli produk ini sekarang, bermakna anda telah membuat pilihan yang sangat bijak. Peluang bijak ini tidak harus dilepaskan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja. 

4 ulasan:

  1. igt dulu ms abah sakit sbb saluran darah tersumbat
    dia mkn carot tu mcm rabbit je nasib skrg dah ok

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah el, smg abah el terus diberi kesihatan yg baik :)

      Padam
  2. memang mengamalkan oste skrg ni :)

    BalasPadam