Selamat Hari Raya Aildilftri, Maaf Zahir & Batin

Assalamualaikum semua.

Di sini Sue ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada semua pembaca blog SihatItuNikmat. Semoga segala amalan kita di bulan Ramadhan diterima oleh Allah swt.


Selamat menyambung tali silaturrahim dengan adik beradik, sanak saudara dan jiran tetangga. Buang yang keruh ambil yang jernih.

Silaturrahim akan membuat rezeki seseorang semakin bertambah dan dipanjangkan umurnya. Rasulullah pernah bersabda:
"Siapa yang suka untuk dilapangkan rezekinya dan diakhirkan usianya (dipanjangkan umurnya), hendaklah ia menyambung silaturrahim." (H.R Bukhari) 

Dalam bulan Syawal dianjurkan kita untuk berpuasa sunat 6 Syawal. Sedikit info kelebihan berpuasa sunat 6 dalam bulan Syawal.

Diriwayatkan oleh Imam Muslim, daripada Abu Ayyub al-Ansari, Nabi SAW bersabda: "Sesiapa yang berpuasa pada Ramadan diikuti dengan puasa enam hari pada Syawal maka pahalanya adalah sama seperti puasa sepanjang tahun."

Nabi SAW menjelaskan puasa enam hari pada Syawal pahalanya sama seperti puasa setahun secara penuh. Namun syaratnya, setelah kita melengkapkan puasa sebulan Ramadan.

Jika puasa Ramadan, Nabi menjanjikan pengampunan dosa yang lampau maka dengan melengkapkan puasa enam hari dalam bulan Syawal pahalanya sama seperti kita berpuasa setahun.

Jom sama2 kita rebut pahala puasa sunat 6 ini ok..

Akhir sekali, berpada-pada dalam menjamu selera. Jangan lupa ambil suplemen Shaklee tau. ahaks hehehe..

1 ulasan:

  1. Selamat hari raya Sue...sis JM belum start puasa 6 nih...in shaa Allah esok nk puasa

    BalasPadam