Keistimewaan Dan Manfaat Vitamin C Shaklee Pada Kesihatan

Assalamualaikum.

Terdapat pelbagai jenama Vitamin C di pasaran, dan harganya juga sudah tentu berbeza. Vitamin C terkenal sebagai jolokan vitamin untuk kecantikan kulit. Namun, tahukah anda bahawa fungsi vitamin C bukan sahaja untuk kecantikan, malah lebih dari itu.

keistimewaan dan manfaat vitamin c shaklee

Vitamin C adalah vitamin larut air. Lebihan vitamin C akan dikeluarkan melalui air kencing. Jika anda terlebih makan vitamin C, anda akan mengalami sedikit cirit birit.

Apakah keistimewaan Vitamin C Shaklee?


1) Sumber semulajadi, kandungan 500mg vitamin C yang pekat.

2) Sistem penyerapan berterusan (Proprietary Sustained Release System). Vitamin C dilepaskan secara beransur ansur ke dalam badan dalam tempoh 5 jam. Ianya bersamaan dengan memakan 1 1/2  biji oren setiap jam selama 5 jam.


3) Ditambah dengan 120mg Citrus bioflavonoids dari sumber lemon, orange, grapefruit dan hesperidin. Ianya bertujuan untuk meningkatkan penyerapan vitamin C dan untuk memanjangkan keberkesanan vitamin C.


Apakah manfaat vitamin C pada kesihatan?


1) Membentuk Kolagen – Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.


2) Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


3) Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.


4) Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semualajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.


5) Mencantikkan Kulit – Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.



6) Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.


7) Mengekalkan Kolesterol Sihat – Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Siapa yang perlu mengambil vitamin C?
  • Individu yang ingin meningkatkan kesihatan optimum
  • Individu yang kerap dilanda stress yang teruk. Stress akan mempercepatkan kehilangan vitamin C
  • Individu yang mengambil pil perancang dan pil tahan sakit kerana ia akan mengurangkan banyak vitamin C
  • Individu yang ingin hamil (trying to conceive=TTC). Kajian di kalangan wanita yg sedang menjalani rawatan kesuburan menunjukkan lebih 44% kehamilan berlaku apabila mereka mengambil 500mg vitamin C.
  • Ibu yang menyusukan anak
  • Ibu yang dalam pantang selepas bersalin
  • Individu yang ingin kecantikan kulit wajah, atau mengalami masalah kulit seperti ekzema, psoriasis dan lain-lain
  • Individu yang sering selsema, batuk atau athma
Antara testimoni menarik vitamin C:

1) Kulit makin cerah dan berseri, luka cepat kering, parut hilang, tiada lagi gusi berdarah, bangun pagi tiada lagi bersin-bersin, muka glowing, jerawat cepat kering dan pudar, tiada lagi tumit kaki merekah hitam


2) Kulit muka makin cerah kerana jeragat semakin kurang. Lingkaran gelap bawah mata juga telah hilang


3) Susah kena selsema dan dijangkiti selsema, alhamdulillah


4)  Jarang kena ulser mulut jika hendak dibandingkan dengan waktu dahulu


5) Luka cepat sembuh semasa dalam pantang dan tidak kena demam urat


6) Jerawat di dahi dan pipi hilang selepas 2 hari makan vitamin C


Sepanjang November ini adalah promosi vitamin C Shaklee. Beli 6 PERCUMA 1 (RM588.30) atau Beli 2 diskaun 5% (RM186.30). Jangan lepaskan peluang keemasan ini bagi mendapatkan stok vitamin C anda pada harga yang lebih jimat.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

4 ulasan:

  1. aisey baca entry sue pasal vitamin C ni
    lupa plak el nak makan vitC tu..ada duk bawa
    jap nak pi telan dulu haha

    BalasPadam
  2. btul2x..vit C ni mmg byk sgt khasiatnye...

    BalasPadam
  3. banyak manfaat vitamin c ni kan ... tq for sharing :)

    BalasPadam