Nutrisi Post Natal Untuk Ibu Selepas Bersalin

Nutrisi post natal adalah mengenai pemulihan, penyembuhan dan membantu anda mengatasi kesan selepas kelahiran. Meredakan keradangan dan menghalang jangkitan di bahagian peranakan adalah prioritinya malah ia melegakan kesakitan, memudahkan pergerakan usus dan pengaliran susu boleh dibantu dengan makanan yang mempunyai nutrien.

set post natal shaklee

Makanan yang berkualiti dan baik dapat memberikan tenaga dan mood serta menyediakan anda dengan nutrien-nutrien anti-stress yang penting seperti zink, vitamin B dan magnesium. Jika anda menyusu badan, ia adalah amat penting kerana semasa penyusuan anda perlu sihat dan bayi anda memerlukan nutrien-nutrien untuk membesar.

Penghasilan susu memerlukan sekurang-kurangnya 500 kalori tambahan dalam sehari dan ia perlu diperolehi daripada makanan yang mempunyai kandungan nutrien yang banyak.

Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan

Oren diketahui mempunyai kandungan vitamin C yang menyembuh dan menyediakan satu bentuk kalsiaum tercerna dengan mudah yang memberikan perlindungan kepada tulang post natal.

Kalsium adalah satu kepentingan optimum pada kehamilan. Pertama, simpanan yang digunakan semasa kehamilan untuk perkembangan rangka tulang bayi perlu diganti. Kalsium diambil dari tulang dan gigi dan bukan daripada diet. 

Keperluan ibu-ibu yang menyusu badan harus dipenuhi kerana mereka berterusan memberikan kalsium, vitamin C yang mana ia diperlukan untuk menghasilkan kolagen yang hadir di dalam semua struktur tubuh kita.

Vitamin C tidak boleh disimpan di dalam tubuh  dan harus digunakan setiap hari. Satu kekurangan akan muncul dengan sendiri selepas anda bersalin seperti kualiti rambut,kuku dan kulit yang merosot. Manakala tulang dan gigi pula akan menjadi rapuh.

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini

Antioksidan yang terdapat di dalam oren membantu mengurangakan simptom-simptom keradangan seperti mastitis dan penyembuhan luka yang lambat.
  • Kalsium dibekalkan kepada bayi di dalam susu ibu dan ia memastikan tulang dan gigi ibu kekal sihat pada kadar optimum selepas hamil
  • Vitamin C menggalakkan kolagen untuk memperbaiki rambut, kulit dan kuku
  • Kandungan antioksidan yang tinggi membantu mengurangkan keradangan yang dikaitkan dengan mastitis dan kapasiti penyembuhan yang rendah
Tip praktikal:
Memakan sebiji oren adalah cara yang terbaik untuk mendapatkan nutrien. Anda mendapat lebih antioksidan dan penggalak penyembuhan dengan memakan sebiji oren segar daripada meminum jusnya dan mendapat serat daripada oren bermakna anda mengelakkan diri daripada pengambilan gula yang berlebihan.

Untuk pengetahuan anda semua, Set Bersalin Shaklee memenuhi semua kriteria-kriteria utama di atas. Nak tahu kenapa dan bagaimana vitamin-vitamin yang terkandung di dalam Set Bersalin Shaklee mampu membantu anda untuk menjadi lebih sihat ketika di dalam selain merangsang penghasilan susu yang lebih meriah ketika di dalam pantang? Jemput baca di SINI.

set postnatal shaklee

Jom tengok testimoni customer yang telah mencuba:

Testimoni 1: Susu terpancut-pancut, luka jahitan cepat baik, badan rasa segar dan bertenaga


Testimoni 2:  Badan bertenaga, luka cepat sembuh, tidak kena bentan


Lagi testimoni KLIK SINI dan SINI.

Sepanjang bulan November ini sedang berlangsungnya promosi vitamin C.

- Beli 6 PERCUMA 1 (RM588.30)
- Beli 2 diskaun 5% (RM186.30)

Jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan stok vitamin C anda pada harga yang lebih menjimatkan.

Saya percaya set berpantang Shaklee dapat membantu menambah baik kesihatan ibu semua. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda. Harga set ini adalah RM451 tidak termasuk postage. Set ini mampu bertahan sehingga 4-6 bulan makan.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. salam singgah sue
    set post natal ni
    sllu mula2 x makan sbb anak kuning
    dah berminggu baru start makan huhu

    BalasPadam
  2. selalu ada promosi ekk shaklee.
    aida ni ahli tapi lama da tak beli :)
    sebab makan suplemen lain.
    tapi serius murah tu vit C.
    rugi sape2 tak beli.

    BalasPadam