Bila Waktu Terbaik Hamil Semula Selepas Keguguran?

Sepanjang tempoh kehamilan ketiga-tiga anak Sue, Alhamdulillah tidak pernah lagi mengalami keguguran. Syukur Alhamdulillah atas rezeki yang Allah kurniakan. Sue hanya sekadar mendengar cerita dari kawan-kawan yang pernah mengalami keguguran.

keguguran bayi

Keguguran adalah satu perkara yang menyedihkan dalam hidup suami isteri. Apatah lagi, ia berlaku secara spontan dan tidak dijangka. Kebanyakan wanita yang melalui masalah ini sering bertanya mengapa ia berlaku kepada diri mereka. Dalam kebanyakan kes keguguran, tidak ada jawapan khusus kepada soalan mengapa ataupun kenapa.

Wanita yang mengalami keguguran selalunya dinasihatkan untuk berehat selama tiga hingga enam bulan (atau tiga kali kitaran haid) sebelum hamil sekali lagi. Walaubagaimana pun, ada juga kajian yang menunjukkan bahawa wanita tidak perlu menunggu untuk hamil sekali lagi selepas mengalami keguguran!

Sebaik-baiknya pergi semula ke hospital yang merawat anda untuk mendapatkan khidmat nasihat dan pemeriksaan sebelum hamil sekali lagi. Jika anda tidak mengalamisebarang masalah kesihatan seperti kencing manis, darah tinggi dan umur anda belum mencecah 35 tahun, selalunya adalah selamat untuk anda menunggu kitaran haid berlalu secara normal sebelum hamil semula.

Langkah ini akan membolehkan anda:
  • Bersedia secara mental dan fizikal untuk hamil semula
  • Berpeluang untuk mengambil vitamin asid folik seperti yang disarankan sebelum hamil
  • Mencatat tarikh hari pertama haid dengan tepat. Langkah ini penting untuk doktor mengira usia bayi dalam kandungan nanti.
Namun,sekiranya anda mempunyai apa-apa jenis masalah kesihatan, sila dapatkan rawatan bagi menstabilkan terlebih dahulu masalah yang dialami sebelum hamil lagi. Hal ini penting agar tidak berlaku keguguran untuk kesekian kalinya ataupun masalah-masalah lain apabila anda disahkan hamil kelak.
Berita baik kepada anda yang ingin hamil atau sedang hamil, Shaklee turut menawarkan set vitamin Pre Natal untuk ibu hamil. Ianya boleh dimakan sejak dari ibu disahkan hamil, dan boleh diteruskan pengambilannya sewaktu berpantang dan menyusukan anak. Tahan sehingga 4-6 bulan makan, jimat kan... Sue juga adalah pengamal tegar set ini ;)


Best sangat! Badan rasa bertenaga, mood yang ceria, bacaan HB cantik (nurse pun tak bising), luka cepat sembuh, susu ibu pekat dan banyak, kulit licin dan gebu, ishh banyak lagi lah. Mommies kena cuba dulu baru tahu.

Saya kongsikan beberapa testimoni pengguna set hamil ini. (Klik imej untuk lebih jelas)

Testimoni 1: Bacaan HB naik, badan rasa cergas tidak letih walau baby asyik menyusu, luka cepat sembuh, muka berseri-seri, berat badan naik secara terkawal


Testimoni 2: Doktor O&G pun mengesyorkan suplemen Shaklee sepanjang kehamilan


Testimoni 3: Berat badan naik terkawal, muka tidak mengembang sangat (sampaikan orang tak perasan hamil), tak kena tarik mengkarung, muka glowing berseri-seri


Buat kawan-kawan yang pernah keguguran, anda beruntung kerana ada yang menanti anda di syurga sana. Ketahuilah anda masih punya peluang untuk kembali hamil dengan izin Allah swt.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu melengkapkan nutrisi sewaktu kehamilan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda. 

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan: