Selera Makan Anak Bertambah Dan Tiada Lagi Masalah Sembelit Dengan MealShakes Shaklee

Assalamualaikum.


Kelmarin, Sue dihubungi oleh seorang ibu yang risaukan anaknya yang kurang makan. Hanya mahu minum susu sahaja. Hati ibu mana yang tak risau bila anak tak mahu makan kan? Tumbesaran boleh jadi terbantut tau akibat kekurangan protin, vitamin dan mineral.

Nasihat Sue, pelbagaikan menu yang anak suka tidak terhad hanya kepada nasi sahaja. Mungkin boleh masakkan pasta, mee, bihun dan lain-lain pada anak anda. Hiaskan makanan anak anda cantik-cantik, boleh dapatkan idea dalam group fb bento.

Puji anak anda walaupun hanya sedikit yang dia makan. Cuba lagi untuk esok hari dan hari yang seterusnya dengan menu yang lain pula. Jangan putus asa ok!

Dari sehari ke sehari, cuba kurangkan jumlah susu yang diberikan kepada anak anda. Akibat minum susu yang banyak itulah menyebabkan anak tidak mahu makan, hanya mahu minum sahaja. Untuk anak 2 tahun ke atas tak perlu lagi atau minimumkan pengambilan susu.

Sumber kalsium selain susu boleh didapati dari sayur-sayuran dan juga kekacang.


Selain itu juga pengambilan suplemen sangat membantu untuk meningkatkan selera makan si kecil. Sue cadangkan pengambilan Mealshakes.

Apa itu Mealshakes?
Hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi-buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya lactabulmin (sejenis susu) dan lain-lain. 

Mealshakes dihasilkan untuk semua golongan iaitu bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran (vegetarian), orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat, Mealshakes merupakan pilihan yang bijak.


Manfaat Utama:
  • Nutrisi Lengkap- Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Membekal Nutrisi kepada Sel Tubuh- Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  • Membantu Tumbesaran- Mengandungi asid folik, boitin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Antioksida- Mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan Seri Wajah- Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.
  • Detoksifikasi- Kaya dengan serat larut untuk membantu mebuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Kelazatan Rasanya- Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi;penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.
10 sebab anak anda perlu ambil Mealshakes KLIK SINI.


Sue kongsikan satu testimoni pengguna tegar Mealshakes Shaklee:

Anak membuang air besar setiap hari dengan lancar dan anak makan 3 kali setiap hari
Lagi testimoni Melashakes KLIK SINI dan SINI.

1 canister Mealshakes 544g beharga RM113.75 tidak termasuk pos. Saya percaya Mealshakes ini dapat membantu menambah baik kesihatan dan selera anak anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda. 

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

4 ulasan:

  1. singgah sini... salam maulidur rasul..

    BalasPadam
  2. seronok kalau anak kuat makan kan :)

    BalasPadam
  3. erm betul tu..klau kurang slera, mak ni risau komain lagi...tp nsb bek la dia nak makan makanan lain selain nasi..so ikutkn je selera dia selagi mampu..asalkan dia makan..klau tak asyik nak minum susu aje..huhuhuhu

    BalasPadam