Slip Disc Beransur Pulih Selepas Makan Kolagen


Apa itu slip disc?
Tulang belakang anda diperbuat dari 26 tulang (vertebra) yang dilindungi oleh disc. Disc melindungi tulang dengan menyerap kejutan daripada aktiviti harian seperti berjalan, mengangkat, dan berpusing.


Setiap disc mempunyai dua bahagian iaitu bahagian dalam yang lembut dan bahagian luar yang kasar. Kecederaan boleh menyebabkan bahagian dalam disc untuk menonjol melalui lingkaran luar. Ini dikenali sebagai slip disc atau herniated disc. 


Ini menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan. Jika disc menekan salah satu daripada saraf tunjang anda, anda juga mungkin mengalami kebas dan kesakitan sepanjang saraf yang terjejas. Dalam keadaan yang teruk, anda mungkin memerlukan pembedahan untuk membuang atau membaiki slip disc.

Apa simptom slip disc?
Anda boleh mempunyai slip disc di mana-mana bahagian tulang belakang, dari tengkuk ke bawah belakang anda. Bahagian belakang yang lebih rendah adalah kawasan yang paling biasa bagi slip disc, menurut American Academy of Family Physicians

Tulang belakang anda adalah rangkaian saraf yang rumit dan saluran darah. Slip disc boleh meletakkan tambahan tekanan pada saraf dan otot di sekitarnya.

Simptom slip disc termasuk:
  • kesakitan dan kebas, biasanya pada sebelah badan
  • sakit yang meliputi lengan dan / atau kaki anda
  • kesakitan yang lebih teruk pada waktu malam
  • kesakitan yang lebih teruk selepas berdiri atau duduk
  • sakit apabila berjalan jarak yang pendek
  • kelemahan otot yang tidak dapat dijelaskan
  • kesemutan, sakit, atau rasa terbakar di kawasan yang terjejas

Jenis-jenis sakit adalah berbeza-beza dari seorang ke seorang. Berjumpa dengan doktor anda jika sakit, kebas atau kesemutan yang menjejaskan keupayaan anda untuk mengawal otot anda.

Antara suplemen Shaklee yang dapat membantu mengurangkan sakit slip disc selain Vivix ialah Shaklee Collagen Powder.


Kolagen sering dikaitkan dengan kecantikan. Namun, tahukah anda kolagen juga membantu dalam kesihatan tulang?

Kolagen membina tulang rawan kita. Rawan tu yg mana? Ia tulang lembut yang menyambung sendi kita tu. Kalo makan ayam...Perasan tak kat sendi2 ayam tu ada macam lapisan lembut... itulah rawan. Bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis... Hasilnya sendi kita makin lama makin haus.

Ekstrak kulit kerangan laut merupakan antara salah satu bahan yang terdapat di dalam kolagen Shaklee. Ia mengandungi glukosamina sebagai pelincir bagi sendi, bila kurang pelincir itulah yang menyebabkan tulang rawan anda sakit.

Testimoni baru dari seorang anak solehah yang menghadiahkan 7 kotak collagen pada ibunya :)

rawatan slip disc

Nak kolagen ni senang je orang kata, makan kaki ayam..tapi kalau ayam cucuk? Dapat kolagen pakej dengan hormon sekali. Alang-alang nak terbaik, biarlah semua pun terbaik ye tak?

Hah apa lagi jom la dapatkan kolagen Shaklee yang semulajadi dan terbukti berkesan.

Berita baik untuk anda semua, sepanjang bulan Disember ini sedang berlangsungnya promosi kolagen beli 6 PERCUMA 1 atau beli 2 dapat diskaun 5%.


Saya percaya kolagen ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda semua. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda. 

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

5 ulasan:

  1. good info..baru tau psl ni..slama ni ingat collagen utk kulit aje..eheh

    BalasPadam
  2. bagus juga kolagen ni kan, macam-macam fungsinya :)

    BalasPadam
  3. CT should try this.. suffering from slip disc dah almost 10 years..
    walaupun doc kata da recovered tp still rasa sakit sometimes..

    BalasPadam