Dulu Kaku Disebabkan Stroke, Kini Pulih Bebas Bergerak

Stroke berlaku apabila bekalan darah ke otak sama ada terganggu atau berkurang. Apabila ini berlaku, otak tidak mendapat oksigen yang mencukupi atau nutrien yang menyebabkan sel-sel otak mati.

rawatan untuk stroke

Terdapat tiga jenis utama stroke; iskemia, berdarah dan TIA ("mini-stroke" atau "serangan iskemia sementara")

vivix dan stroke
Jenis-jenis stroke
Stroke berlaku dengan cepat, dan oleh itu tanda-tanda mereka sering muncul secara tiba-tiba tanpa sebarang amaran.

Tanda-tanda utama stroke adalah seperti berikut:
  • Kekeliruan, termasuk masalah dengan pertuturan dan pemahaman
  • Sakit kepala, muntah-muntah
  • Rasa kebas pada muka, tangan atau kaki, terutamanya pada sebelah badan
  • Masalah penglihatan, samada sebelah mata atau kedua-dua mata
  • Masalah dengan berjalan kaki, termasuk pening dan kurang koordinasi
Stroke boleh membawa kepada masalah jangka panjang. Bergantung kepada berapa cepat ia didiagnosis dan dirawat, pesakit boleh mengalami kurang upaya sementara atau kekal selepas stroke. 

Selain daripada masalah berterusan yang disenaraikan di atas, pesakit juga mungkin mengalami pengalaman seperti berikut:
  • Masalah kawalan pundi kencing atau membuang air besar
  • Kemurungan
  • Sakit di bahagian tangan dan kaki yang menjadi lebih teruk dengan pergerakan dan perubahan suhu
  • Lumpuh atau kelemahan pada satu atau kedua-dua belah badan
  • Masalah mengawal atau meluahkan emosi
Bagaimana untuk mendiagnosis stroke?

FAST adalah singakatan cara untuk mengingati tanda-tanda strok, dan boleh membantu ke arah mengenal pasti bermulanya strok pada seseorang.

FAST (Face drooping. Arm weakness, Speech difficulty,Time to call 911)

Muka melabuh: jika cuba untuk tersenyum adakah sebelah muka jatuh ke bawah?

Lemah tangan: jika cuba untuk mengangkat kedua-dua tangan adakah sebelah tangan jatuh ke bawah?

Kesukaran ucapan: jika cuba untuk mengulangi frasa yang mudah adakah ucapan mereka tidak jelas atau pelik?

Masa untuk memanggil 911: jika mana-mana tanda-tanda ini diperhatikan, hubungi perkhidmatan kecemasan.

tanda-tanda stroke
FAST - Face, Arms, Speech, Time
Adalah penting bahawa angin ahmar didiagnosis secepat yang mungkin. Lebih cepat rawatan yang diberikan, lebih kecil kerosakan akan dilakukan ke otak.

Dalam usaha untuk pesakit stroke mendapatkan diagnosis yang terbaik dan rawatan yang sepatutnya, mereka perlu dirawat di hospital dalam masa 3 jam semasa gejala pertama mereka muncul.

Vivix membantu pesakit stroke pulih dengan memberikan tenaga kepada sel bagi merangsang sel dan saraf pesakit stroke agar aktif dan mampu berfungsi semula.

rawatan untuk stroke
Vivix membantu memulihkan stroke
Testimoni pesakit stroke yang telah sembuh selepas mengamalkan Vivix Shaklee:

1) Testimoni 1: Ma dah boleh berjalan sendiri selepas 7 hari ambil Vivix. Sebelum ni sebelah anggota kiri kaku tak boleh gerak. Hari pertama minum Vivix jari tangan ma dah boleh gerak, hari kedua kaki ma boleh gerak dan selepas itu boleh bangun dan berjalan sendiri.

vivix dan stroke

Testimoni2: Tangan kaki mak tak boleh gerak, tak boleh bercakap. Selepas seminggu lebih minum Vivix, mak dah boleh jalan pakai tongkat, kaki dan tangan dah boleh angkat, bercakap dah semakin ok.

vivix dan stroke

Testimoni 3: Mak mertua kena mild strok. Selepas 3 hari minum 1 teaspoon Vivix beliau dah boleh bangun katil sendiri.

vivix dan stroke

Testimoni 4: Mak ada darah tinggi, kolesterol tinggi, selalu penat dan stress. Tiba-tiba kena warded sebab stroke. Lepas consume Vivix, muka mak berseri, kembali muda, sihat dan cergas.

vivix dan stroke

Testimoni 5: Suami beliau mengalami jenis stroke pendarahan dan mengalami masalah percakapan. Selepas setahun ikhtiar dengan Vivix, alhamdulillah kini pertuturan semakin pulih dan suami banyak bercakap. Doktor pun puji.

rawatan stroke
Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Vivix pada harga promo:
- Buy 6 FREE 1 RM3021.00
- Buy 2 get 5% discount RM765.32

Tanya diri kita berapakah harga nilai KESIHATAN kerana kesihatan itu MAHAL.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. takutnya kalau kena stroke kan ... nice info sue

    BalasPadam