Cara Menurunkan Gula Dalam Darah Pengidap Diabetes aka Kencing Manis

Pernah tak kawan-kawan membuat pemeriksaan bacaan gula dalam darah? Makin naik ke normal?

cara menurunkan gula dalam darah

Penyebab yang sering menyebabkan diabetes (kencing manis) berlaku adalah pola makan yang kurang baik dan juga tidak teratur disertai dengan aktiviti olahraga yang jarang dilakukan.

Mahu bebas dari diabetes? Caranya dengan turunkan bacaan gula dalam darah anda.

Pilihan di tangan anda.. mahu sihat? atau terus hidup bersama diabetes. Bagaimana mahu turunkan bacaan gula dalam darah anda?

CARA MENURUNKAN KADAR GULA DARAH

Bagi seseorang yang mempunyai kadar gula yang tinggi, ianya harus segera diatasi. Kerana jika dibiarkan akan mencetuskan penyakit-penyakit lain yang lebih serius seperti buah pinggang, saraf, mata dan lain-lain. Berikut ini tips yang boleh anda lakukan untuk menurunkan gula darah, antaranya ialah:

diabetes
  • Rutin memeriksa diri ke doktor. Selalu cek keadaan kadar gula dalam darah anda. Lakukan pemeriksaan cek darah paling tidak selama 6 bulan sekali.
  • Jaga berat badan anda agar lebih ideal. Kegemukan boleh menjadi faktor pencetus pelbagai penyakit. Orang gemuk kerana banyak glukosa yang tidak digunakan untuk aktiviti fizikal sehingga menimbun jadi lemak. Jaga keadaan berat badan anda agar lebih ideal dengan cara bersenam.
  • Bersenam secara teratur. Sukan yang boleh memanfaatkan dan menukar gula menjadi tenaga seperti angkat berat, jalan kaki, jogging dan yang lain yang boleh membuat anda lebih segar.
Selain rawatan dengan ubat hospital atau rawatan tradisional, alternatif yang paling bijak dan mudah adalah dengan mengambil Vivix. Sebotol Vivix mampu membantu anda menurunkan bacaan gula dalam darah.

Lupakan dan hapuskan diabetes bersama Vivix Shaklee. Ramai yang berjaya sihat.. kaki tidak jadi dipotong, luka cepat sembuh dan tidak bergantung lagi kepada ubat hospital.

kencing manis
1 sudu sehari untuk elak diabetes
kencing manis
Vivix mengandungi RESVERATROL untuk menghalang komplikasi diabetes
Namun, anda juga harus ingat untuk menjaga diet pemakanan, konsisten bersenam dan minum air masak yang mencukupi.

RESVERATROL di dalam Vivix membantu menghalang badan dari menjadi tidak sensitif kepada insulin iaitu hormon yang mengawal paras gula dalam darah dan seterusnya menjadikan tahap glukos dalam darah meningkat.

kencing manis

Jom, bersama mereka yang telah berjaya sembuh dari diabetes dengan Vivix.

Testimoni 1: Bacaan kencing manis hubby turun dari 15 kepada 10. Dalam masa tak sampai dua minggu hubby ambil Vivix, Gla dan Alfalfa.

Seorang customer, mak dia pengidap diabetes, darah tinggi, sakit lutut, jantung bengkak, sakit badan, sakit pinggang. Dalam masa seminggu ambil Vivix, sakit badan, sakit lutut dan sakit pinggang dah kurang. Mak dia dah boleh berdiri tegak, nampak lebih sihat dan bertenaga.

kencing manis

Testimoni 2: Luka akibat kencing manis semakin teruk. Daripada hanya mampu berbaring kini mampu turun ke kebun.

kencing manis

Testimoni 3: Bacaan gula dalam darah turun sedikit demi sedikit dari 25 ke 6.2

kencing manis

Testimoni 4: Mak paling risau bacaan blood sugar dan kolesterol, now bacaan dah normal since 1st botol bottle Vivix lagi.

kencing manis

Testimoni 5:  Abah dikesan kencing manis yang agak tinggi iaitu 17-18. Bacaan tak pernah turun. Bermacam jenis ubat dan suplemen cuba, tapi bacaan makin teruk sehingga berat badan turun mendadak dari saiz seluar 42 tinggal saiz 34.

Makan tak lalu, sentiasa letih, penglihatan kembang terpaksa buat cermin mata baru. Selepas konsisten Vivix selama 2 minggu bacaan gula turun kepada 5.4, kerja shift dah tak letih macam dulu, semakin bertenaga, muka pun dah nampak merah, penglihatan pun dah semakin ok, alhamdulillah...

kencing manis

Testimoni 6: Bacaan gula dalam darah suami dari 20 kini tinggal 6 je, sebotol Vivix tak habis lagi..

kencing manis

Testimoni 7: Ujian diabetes ayah tak pernah bawah 10. Sebotol Vivix belum habis lagi. Dalam empat kali ujian darah dibuat dalam sehari, sekali je yang lebih 10 sebab makan nasi berpinggan-pinggan

diabetes

Testimoni 8: Ibu mertua ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut dan athma. Ibu mertua start makan Vivix hari ahad. Hari khamis malam dia ada pergi kenduri dan makan segala makanan yang manis-manis kat situ. Esok pagi dia test gula dan dia terkejut!! coz gula dia tak naik cuma 6.2 kalau sebelum ni tak boleh langsung makan benda manis esok pasti gula dia tinggi. Alhamdulillah...thanks Shaklee..

diabetes

Tanya diri kita berapakah harga nilai KESIHATAN kerana kesihatan itu MAHAL. Jika anda atau ibu bapa, saudara mara, rakan-rakan anda mengidap diabetes, cubalah ikhtiar dengan Vivix. Harga bukan ukuran kerana nilai SIHAT itu lebih MAHAL.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: