Demam Campak Besar Dan Athma Cepat Sembuh, Apa Ibu Ini Buat?

Demam campak adalah jangkitan pada kanak-kanak disebabkan virus measles. Pesakit demam campak biasanya mengalami gejala demam, batuk, selsema, mata berair, sakit otot serta disertai ruam pada kulit dua tiga hari kemudian. 

athma di kalangan kanak-kanak

Ia berjangkit melalui udara (apabila bernafas dengan udara yang mengandungi kahak/ air liur/ hingus pesakit measles) atau tersentuh dengan cecair badan pesakit demam campak (measles).

Demam campak boleh menjangkiti orang lain dalam masa seminggu sebelum timbul ruam sehingga 4 hari selepasnya.

Anak sulong Sue, mengalami demam campak sewaktu beliau berusia 3 bulan. Biasa la bila duduk di taska pelbagai penyakit yang dapat. Kesian juga sebab baru lagi lepas pantang dah kena campak. Seminggu juga Sue ambil cuti bekerja untuk menjaga dia sepenuhnya di rumah. Cerita penuh DI SINI.

Alhamdulillah, mudah sangat nak menjaga dia sewaktu demam campak haritu. Tak banyak meragam dan Sue hanya kerapkan menyusu. 

Harini Sue kongsikan testimoni seorang ibu yang anaknya terkena demam campak besar serta pengidap athma.

Anak nombor 3 saya kena campak besar masa umur 6 bulan. Lepas sehari saya ambil nutriferon (masa tu breastfeed) dan mandikan anak dengan basic h, demam dia reda dan dah tak merengek. Bayangkan sebelum tu saya sendiri nangis bila nak pegang dia sebab campak tu satu badan dan saya seriau dia rasa sakit ke apa bila nak pegang. Dan bayangkan kelegaan saya bila dia dah tak merengek dan demam. Memang rasa lega sangat-sangat.

Anak nombor 3 ni ada athma. Saya sparekan nutriferon 1 sachet sekali seminggu dan saya akan tambah dos bila dia start bersin dan ada batuk. Dan-dan tak jadi batuk. Dia ni kalau start batuk tu memang tanda nak kena attack athma sebab dia allergic habuk.

Ingat tak masa nutriferon  takde stok lama sangat tu? Lepas berapa bulan takde stok tu, anak saya first time warded sebab athma, neb double dose tak jadi apa. Tapi sekarang alhamdulillah, memang jarang sangat dah kena athma.

athma

Jika sekiranya anak anda masih kecil (umur kurang dari 1 tahun), ibu yang perlu makan nutriferon agar khasiatnya, anak dapat melalui susu ibu. Jika anak sudah besar boleh beri anak makan mengikut dos yang ditetapkan mengikut had umur.

Pelbagai usaha ibu-ibu ini lakukan demi menjaga kesihatan anak-anak mereka. Jemput tonton video ini.

Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT?

Nutriferon dibungkus dalam bentuk sachet yang kecil memudahkan ianya di bawa ke mana-mana sahaja. 1 rumah 1 Nutriferon. Jom Nutriferon untuk elak pelbagai penyakit berjangkit.

rawat anak demam secara natural tanpa ubat

Bulan Febuari ini ada harga promosi untuk setiap pembelian Nutriferon :). Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. hai sue..singgah sini jap bc info

    BalasPadam
  2. nice sharing sue ... anak-anak kat rumah ni belum lagi kena demam campak, takut juga ni :)

    BalasPadam