Kisah Sakit Jantung: Doktor Terkejut Hanya 1 Spring Sahaja Perlu Dimasukkan Ke Dalam Jantung

JANTUNG adalah salah satu anggota penting pada badan manusia, Ia sentiasa berdenyut. Tugas asasinya ialah mengepam darah ke seluruh jasad manusia yang hidup. Jika jantung berhenti bergerak, maka bererti berhentilah kehidupan jasad seseorang (mati). 

masukkan stent (belon) ke dalam jantung

Seperti dengan anggota-anggota yang lain juga, jantung terdedah kepada serangan berbagai-bagai jenis penyakit merbahaya yang boleh menjadi ancaman kepada kehidupan. 

Mengikut kajian, di Malaysia penyakit ini berpunca daripada obesiti, tekanan darah tinggi dan kencing manis. 

Apakah stent?
Stent ialah satu tiub jaringan kecil yang digunakan untuk merawat arteri yang mengecil atau lemah. Arteri ialah saluran darah yang membawa darah daripada jantung ke bahagian-bahagian lain tubuh badan.

belon
Stent yang dimasukkan ke dalam arteri
Sesuatu stent diletakkan di dalam arteri sebagai sebahagian daripada prosedur yang dipanggil angioplasti (AN-jee-oh-plas-tee). Angioplasti memulihkan aliran darah melalui arteri yang mengecil dan tersumbat. Stent membantu menyokong dinding dalaman arteri beberapa bulan atau beberapa tahun selepas angioplasti.

Doktor juga boleh meletakkan stent di dalam arteri yang lemah untuk memperbaiki aliran darah dan membantu menghalang arteri daripada pecah.

Biasanya, stent diperbuat daripada jaringan besi, tetapi kadang kala ia juga boleh diperbuat daripada fabrik. Stent daripada fabrik dipanggil stent grafts yang digunakan pada arteri yang lebih besar.

Bagaimana stent digunakan?

Untuk Arteri Koronari.
Doktor boleh menggunakan stent untuk merawat penyakit koronari jantung (CHD). CHD merupakan penyakit yang disebabkan oleh pembentukan plak yang mengandungi bahan seperti lilin di dalam arteri koronari. Arteri ini menyalurkan otot jantung dengan darah yang kaya oksigen.

Pembentukan plak di dalam arteri dipanggil atherosclerosis (ath-er-o-skler-O-sis).

plaque
Plak menyempitkan saluran darah dan mengakibatkan kekurangan oksigen ke jantung
Plak mengecilkan arteri koronari dan seterusnya mengurangkan aliran darah yang kaya oksigen ke jantung. Ini akan menyebabkan kesakitan atau ketidakselesaan pada dada yang dipanggil angina (an-JI-nuh or AN-juh-nuh). Pembentukan plak juga boleh menyebabkan darah beku di dalam arteri koronari. Jika darah beku menyumbat arteri koronari, serangan jantung akan berlaku.

Doktor akan melakukan angioplasti dan menggunakan stent untuk merawat CHD. Semasa melakukan prosedur angioplasti, satu tiub nipis dan mudah lentur dengan belon atau peranti lain di hujungnya dimasukkan melalui saluran darah ke arteri koronari yang sempit atau tersumbat.

Setelah berada pada tempatnya, belon itu akan ditiup untuk memampatkan plak ke dinding arteri. Ini memulihkan aliran darah melalui arteri seterusnya mengurangkan angina dan tanda-tanda CHD yang lain.

Jika arteri tidak terlalu kecil, biasanya stent diletakkan di tempat arteri yang dirawat semasa angioplasti. Stent akan menyokong dinding di sebelah dalam arteri. Stent juga mengurangkan risiko arteri akan mengecil atau tersumbat kembali. Sesuatu stent juga boleh menyokong arteri yang koyak atau cedera ketika melakukan prosedur angioplasti.

angioplasty
Prosedur angioplasti  memulihkan aliran darah melalui arteri yang mengecil dan tersumbat 
Meskipun telah meletakkan stent, masih terdapat kebarangkalian 10–20 peratus yang arteri akan mengecil dan tersumbat semula selepas tahun pertama melakukan angioplasti. Jika stent tidak digunakan, risiko yang ditanggung meningkat sekali ganda.

Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah 

Bagaimana Vivix membantu?

ingredients vivix
Bahan utama Vivix
Salah satu bahan dalam Vivix iaitu Purple Carrot kaya dengan anthocyanins. Ia mempamerkan kesan pada saluran darah, platlet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronori jantung.

Selain itu Elderberry (Sumbucus Nigra) yang juga merupakan bahan utama dalam Vivix membantu merendahkan tahap kolesterol dan juga menghalang oksidasi kolesterol LDL. Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Kesimpulannya, elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk, stroke dan serangan sakit jantung. 

Polygonum Cuspidatum  adalah sumber RESVERATROL yang mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan. Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Testimoni selepas consume 3 botol Vivix:

rawatan sakit jantung
Seorang technician terpaksa operate jantung untuk masukkan 2 spring. Appointment dengan doktor tetiba doktor terkejut sebab hanya 1 spring sahaja yang perlu dimasukkan. Rupa-rupanya sebelum ni dia consume vivix 3 botol. Alhamdulillah dah sihat dan cergas dia sekarang.

Jantung umpama nadi utama organ dalam tubuh badan kita. Jika ia rosak, tiada lagi yang boleh diganti baru. Sayangi jantung anda. Jom ambil Vivix.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan