Sakit Lutut Dan Sendi Emak Hilang Dengan Vivix Shaklee

Sakit lutut dan sendi adalah kesakitan yang biasa dialami warga emas. Namun golongan muda juga tidak terkecuali seperti atlet sukan, mereka yang sering mengangkat berat, kerja buruh kasar dan lain-lain. 

ubat sakit sendi

Semakin meningkat usia, tulang kita menjadi semakin haus. Bila berjalan sedikit berkeriat-keriut bunyi dan rasa sakit mula terasa.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Faktor Dan Punca Sakit Sendi

Antara faktor dan punca yang meningkatkan risiko sakit sendi ialah:
  • Penuaan – Semakin berusia, sendi-sendi tubuh dah semakin banyak digunakan dan makin mudah cedera
  • Berat badan berlebihan – Orang yang mengalami kegemukan ataupun obesiti, menyebabkan sendi tulang terpaksa menahan beban yang lebih berat terutamanya pada lutut dan peha
  • Penggunaan sendi berlebihan – Seorang atlit ataupun orang yang banyak bekerja menggunakan fizikal, mungkin terlebih kerap menggunakan sendi yang berkenaan dan menyebabkan sendi mudah tercedera
  • Sejarah keluarga – Masalah sendi boleh juga berpunca daripada faktor genetik
  • Otot lemah – Otot yang lemah yang mengelilingi sendi boleh meningkatkan risiko kecederaan sendi tersebut akibat sokongan yang lemah
Kesan Akibat Sendi Yang Sakit?

Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja

Kesakitan sendi bukan saja mengganggu pergerakan tapi juga prestasi harian. Banyak pekerjaan yang boleh terganggu. Antara tanda-tanda biasa menandakan anda mengalami sakit sendi ialah:
  • Ketidakselesaan seperti susah bergerak atau sakit 
  • Rasa kebas dan lenguh yang mengganggu 
  • Kekurangan fleksibiliti pergerakan seperti menyebabkan mudah jatuh dan sebagainya
Kredit: Mamawidad

Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini?

Jika anda mengalami sakit sendi yang serius bersegeralah berjumpa dengan doktor bagi mendapatkan rawatan yang sepatutnya.

Selain dari rawatan doktor (seperti pengambilan ubat ataupun pembedahan), pengambilan suplemen juga dapat membantu mengatasi masalah sakit sendi dan sakit lutut.

sakit lutut

Bagi ibu bapa kita atau warga emas, Sue sangat rekemen untuk ambil Vivix. Lebih mudah bagi warga emas mengambil Vivix kerana ia dalam bentuk cecair yang mudah ditelan. Rasanya pun boleh tahan sedap juga iaitu gabungan rasa manis, masam dan sedikit kelat.

sakit sendi

Jom Sue kongsikan beberapa testimoni yang berjaya sembuh atau telah berkurang sakit lutut dan sakit sendi selepas mengamalkan Vivix Shaklee dan set sendi secara konsisten.

Testimoni 1: Dah habis sebotol Vivix, mak kata badan rasa ringan je, nak solat pon takde masalah, tidak sebelum ni nak solat tu lutut sakit. Sakit lutut bertambah ok, kalau tak nak naik turun tangga sakit, nak rukuk pun susah, solat duduk. Sekarang dah ok sangat.

ubat sakit sendi dan sakit lutut

Testimoni 2: Minggu pertama memang selera makan bertambah, minggu kedua sudah makan macam biasa, hilang sakit-sakit lutut. Sebulan penggunaan hilang kedut-kedut di bahagian mata, muka mak mertua nampak sihat dan pinkish, nampak berseri-seri. Dan satu lagi bab tenaga, tenaga memang rasa muda balik macam remaja dulu.

sakit sendi

Testimoni 3: Mak mertua mengalami masalah sakit kaki. Dah berhabis banyak duit samada kaedah moden dan tradisional semuanya sudah dicuba. Namun masih tidak baik. Selepas mencuba Vivix alhamdulillah sakit kaki dan sendi semakin baik. Sekarang dia pulak sibuk ajak anak-anak dia berjalan.

sakit lutut dan sakit sendi

Testimoni 4: Customer ini ada sakit scoliosis akibat selalu jatuh masa kecil, doktor detect tulang dia bentuk S. Sampai tak boleh angkat berat langsung. 2 bulan lepas dia ambil full set Vivix, Collagen, Ostematrix dan Advance Joint Health Tablet. Alhamdulillah dah tak sakit belakang. Sekarang cuma maintain Ostematrix dan Vivix, dah tak sakit belakang dan cergas. Alhamdulillah.

sakit belakang

Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang... kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan:

  1. Berkesannya vivix ni. Nak belikan untuk mak lah..


    http://fatinsoho.com/pince-and-pints-tempat-makan-best-kl/

    BalasPadam