Ibu Letih Anak Kerap Bangun Menyusu Kembali Bertenaga Dengan ESP Soya Shaklee

Penyusuan susu ibu bagi yang baru pertama kali bergelar ibu bukanlah sesuatu perkara mudah. Banyak perkara baru yang dipelajari dalam tempoh berpantang dan penyusuan susu ibu.

Salah satunya adalah untuk menyusun waktu tidur. Waktu tidur sebelum ada anak dan selepas ada anak adalah berbeza. Bila ada anak disamping menyusukan anak, waktu tidur terpaksa dikorbankan.

suplemen untuk atasi keletihan

Namun, bila ibu tak cukup rehat lagi-lagi masih di dalam pantang, ini akan menyebabkan ibu stres dan boleh mengganggu penyusuan susu ibu.

Satu testimoni yang ingin Sue kongsikan di mana ibu ini hampir GIVE UP menyusukan anak dan terdetik di hati mahu berikan anak minum SUSU FORMULA akibat terlampau letih, sedangkan beliau ada susu.

suplemen untuk ibu yang keletihan

Masa pantang anak pertama, kerapnya dia menyusu macam setiap setengah jam mesti nak menyusu pagi sampai malam. Saya dan suami siap shift waktu tidur sebab baby kuat berjaga malam. Saya tak larat berjaga sepanjang masa sampai terdetik nak bagi formula je dekat anak.

Bila cuba ESP, first day minum dah rasa kesan.

Rasa badan segar sangat, cergas bertenaga!

Tak letih langsung!

Saya dah tak cepat lapar kalau dulu baru lepas 5 minit makan, mesti nak cari makanan lagi.

Kenapa ESP? 

ESP ialah protein. Kenapa protein penting bagi tubuh badan kita? Sebabnya, Protein adalah makanan terpenting tubuh kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang,kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma,entibodi, enzim, hormon,hemoglobin dan sel-sel.

Manakala sel-sel di dalam tubuh badan kita bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau rosak dengan tisu-tisu yang baru.

perbezaan soya shaklee dengan soya biasa

Istimewanya ESP ianya mempunyai indeks glisemik (GI) yang rendah iaitu 39. GI Rendah dikategorikan dari 55 ke bawah.

Apa yang dimaksudkan dengan indeks glisemik rendah?

Indeks glisemik ni ukuran seberapa cepat karbohidrat ditukar kepada gula dalam darah.

Makanan dengan indeks glisemik yang rendah mengalami pencernaan dan penyerapan yang lebih lambat sehingga peningkatan kadar glukosa dan insulin dalam darah akan terjadi secara perlahan-lahan.

berapa indeks esp shaklee

Makanan ni macam bahan bakar dalam badan untuk kita dapat sumber tenaga. Kalau bahan bakar tu lambat habis, banyaklah tenaga kita, kalau bahan bakar cepat habis, tenaga pun habis cepat, jadi kalau kita makan makanan yang rendah indeks glisemik, jadi lamalah sikit kenyang, tak delah asyik lapo je manjang walaupun baru lepas makan.

Contohnya, sepinggan nasi putih biasa, dengan 1/2 pinggan nasi beras basmathi faiza, lagi kenyang dan tahan lama yang basmathi tu.

Kesimpulannya, pilihlah ESP kerana anda akan kenyang dan bertenaga dengan tempoh yang lebih lama. Sungguh tak rugi pelaburan wang anda untuk ESP :)

soya organik shaklee

Kelebihan ESP
  • Menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri
  • Membantu menghilangkan parut jerawat di muka
  • Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih
  • Menganjalkan kulit dan meganjalkan kembali payudara yang kendur
  • Memberi rasa kenyang yang lebih lama sekaligus membantu dalam pengurusan berat badan
  • Menyokong kesihatan imunisasi badan
  • Mengawal paras kolesterol
  • Menyokong kesihatan jantung dan prostat
  • Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik
Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan 

Apa kata ibu-ibu yang telah mencuba ESP

Testimoni 1: Saya cuba ESP dan alfalfa Allah izinkan susu keluar mencurah-curah sampai mak bagitau peti sejuk ni penuh dengan stok susu kamu je. 8oz sekali pam  memang meriah siap nak bagi susu kat orang lagi.

susu pekat dan penuh peti ais

Testimoni 2: Pada asalnya saya ambil esp untuk pekatkan susu supaya anak tak bergayut lama tapi bila dah 4 bulan saya ambil esp baru saya perasan kulit muka saya bertambah gebu dan berseri, kulit tak berminyak tak macam dulu, jerawat pun susah nak timbul, takde dark circle dah dekat keliling mata.

lingkaran gelap bawah mata hilang

Testimoni 3: Baby baru nak masuk 4 bulan tapi dah jarang bangun malam. Kalau menyusu pun kejap je. Kalau time cuti sabtu ahad pun memang kena pam juga kalau tak pam memang habis lencun baju. Pengasuh pun cakap susu saya lebih pekat  dari EBM baby yang lain.

milkbooster

Pelbagai manfaat ESP yang ibu menyusu dapat, khasiatnya juga turut disalurkan pada bayi melalui susu ibu. Jadinya ibu dan anak sama-sama dapat khasiat ESP ini. Memang tak rugi tau anda ambil ESP ni.

baby shaklee kulit cantik halus mulus dengan esp

Sempena promosi ESP sepanjang MAC ini dapatkan stok ESP anda pada harga promosi yang jauh lebih jimat. Nak buat untuk stok setahun pun boleh, expired lambat lagi..

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan