Keistimewaan Dan Manfaat Soya Shaklee (ESP) Yang Terbaik Di Pasaran. Anda Mesti Pilih!

Sempena dengan promosi ESP bulan ni, Sue nak cerita dengan korang semua kebaikan soya Shaklee. ESP Shaklee ni adalah antara produk terhangat di pasaran sehingga pernah suatu ketika dulu stok ESP habis di HQ dan kesemua branch Shaklee. Terpaksalah customer menunggu hampir sebulan sebelum dapat stok ESP yang baru.

Kenapa mesti pilih soya Shaklee berbanding jenama-jenama lain yang terdapat di pasaran. Jom baca.

apa beza soya shaklee dengan jenama lain


ESP Shaklee bukan sekadar Soya, tetapi adalah produk soya yang terbaik!

Serupa macam kereta Ferrari lah. Ferrari bukan setakat kereta, tapi kereta paling laju. (*yeah, Buggati kereta paling laju. tapi tak ramai yg kenal Buggati tu binatang ape gamaknya).

Jadi, tak adil kalau korang nak samakan ESP dengan air kotak singgit ka, makan tauge ka, apa ka.

shaklee esp berkesan

Mula-mula, ESP bukan produk yg dibancuh di belakang rumah. Tapi ia dimajukan oleh para saintis Shaklee; saintis tau, bukan Doktor PhD yang main beli tu.

Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya. 

Syarikat lain takmo buat sebab takut kantoi secara klinikal.

Fuyo hebat kan produk Shaklee ni.

9 asid amino dalam esp

Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam kanser kepada tubuh badan.

Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino;

(1) 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid dan dihasilkan oleh badan kita
(2) 9 lagi dinamakan essential amino acid dan HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini)

9 asid amino yang terdapat dalam ESP ialah:

1) Histidine (340mg)
  • Dianggap sebagai metalloprotein iaitu asid amino yang boleh membawa bahan logam zat besi dan kuprum dalam darah. (ESP diambil bersama Vita-Lea untuk menangani masalah HB rendah atau darah merah kurang)
  • Meningkatkan tahap penyerapan kalsium, menurunkan paras hormon histamine dan mengawal diarrhea atau cirit-birit. (ESP diambil bersama OsteMatrix untuk penyerapan maksimum kalsium)
2) Isoleucine (630mg)
  • Mengawal gula dalam darah untuk sintesis hemoglobin bagi menghasilkan tenaga.
3) Leucine (1160mg)
  • Antara tiga asid amino yang berfungsi meningkatkan jisim otot dan membantu memulihkan otot selepas senaman
  • Mengawal gula dalam darah untuk sintesis hemoglobin bagi menghasilkan tenaga
4) Lysine (890mg)
  • Melakukan sintesis karnitin yang menukarkan asid lemak kepada tenaga
  • Berperanan menghasilkan hormon, antibodi dan enzim
5) Methionine (180mg)
  • Menghasilkan sulfur untuk metabolism normal tubuh badan
  • Melakukan sintesis hemoglobin dan glutathione untuk melawan radikal bebas
6) Threonine (520mg)
  • Asid amino yang diperlukan untuk menghasilkan asid amino lain bagi membantu penghasilan kolagen.
  • Turut menghasilkan antibodi
7) Phenylalanine (720mg)
  • Terdiri daripada 3 jenis: D-Phenylalanine, L-Phenylalanine dan DL-Phenylalanine.
  • Asid amino ini merangsang penghasilan hormon catecholamine yang bertindak mengawal sistem saraf pusat dan saraf periferal 
8) Tryptophan (180mg)
  • Asid amino terbesar yang berkait rapat dengan hormon serotonin dan melatonin, bermaksud iamembantu mengawal perasaan dan aktiviti tidur
9) Valine (650mg)
  • Penting untuk metabolisma otot dan membaik pulih tisu rosak.
(Kredit: vitaminsuci.com)

Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.

Wah patutlah lepas makan Shaklee ada macam-macam kesan positif.

esp diproses dengan air bukan alkohol

Dalam 100g daging yang kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yang ada. Selebihnya “hampas”.

Kenapa hampas? 

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yang tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti dan kekal berkesan pada tubuh.

esp dari kacang soya non gmo

Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantek atau buah supaya lagi sodap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai dan anggur yang takde bijik.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyok dan sedap di makan. 

Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah; struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc.

Tapi ESP dibuat daripada soya bukan GMO aka asli. Setiap satu tin ESP diproses daripada 30kg soya.

Untong saya makan ESP selama ni.

esp gi rendah

ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos dan tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan tak, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai dan nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI. 

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.

Fuh, ESP ni memang power.

tidak menaikkan asid uric

ESP mmg TIADA kolestrol sebab ia dihasilkan daripada tanaman. Pesakit darah tinggi ke takde masalah nak makan ESP.

ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boley guna ESP.

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam dan diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin daripadanya sebanyak dan secepat mungkin.

Wow.

Sekarang korang semua mesti dah tahu dan faham kan keistimewaan dan manfaat soya Shaklee (ESP) berbanding dengan soya-soya lain yang terdapat di pasaran. Amacam, BEST tak?

Sempena promosi ESP Mac ini, beli 6 PERCUMA 1 atau beli 2 DISKAUN 5% dapatkan segera stok ESP anda pada harga jimat. Boleh juga dijadikan stok bulan puasa nanti kerana tarikh expirednya lambat lagi.

soya shaklee
Mereka sudah pilih soya Shaklee (ESP).  Anda bila lagi?
Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen