Penyakit Keputihan Hilang, Wanita Ini Gembira Boleh Hamil Semula

Keputihan adalah cecair atau separa pepejal yang mengalir keluar dari permukaan faraj. Kebanyakan wanita mempunyai keputihan, dan sedikit keputihan mencerminkan proses pembersihan normal badan. 

cara mengatasi keputihan

Jumlah dan jenis keputihan juga berbeza-beza di kalangan wanita dan dengan kitaran haid wanita. Perubahan keputihan (seperti bau yang tidak normal atau warna atau peningkatan dalam jumlah), atau kehadiran keputihan disertai dengan kerengsaan atau gejala yang tidak selesa yang lain, boleh memberi isyarat bahawa terdapat jangkitan.

Bila terdapat jangkitan ini yang paling merisaukan. Ubat-ubatan antibiotik dan antikulat berkesan dalam membasmi punca utama keputihan berjangkit. Kedua-dua Gonorea dan Chlamydia, apabila tidak dirawat, boleh menyebabkan jangkitan yang lebih teruk yang melibatkan organ-organ kemaluan dalaman, dikenali sebagai penyakit radang pelvik (PID). 

PID boleh menyebabkan kerosakan kepada tiub fallopio, ovari, dan struktur yang berkaitan dan membawa kepada kehamilan luar rahim, kemandulan, sakit pelvis kronik, dan akibat serius yang lain.

Oleh yang demikian jangan anggap masalah keputihan ini remeh ye wahai kaum wanita sekalian. Dapatkan pandangan dan nasihat doktor jika terjadi jangkitan kulat, gatal-gatal atau rasa yang pedih serta tidak selesa.

Testimoni produk Shaklee yang membantu menghilangkan keputihan kaum wanita.

Testimoni 1: Dalam masa tak sampai sebulan amalkan Vivix dan Gla, keputihan saya memang dah takde. Satu lagi bila terlampau aktif, keputihan memang meriah sangat. Petang semalam join kelas zumba, memang terkinja-kinja tak hengat. Magicnya, takde sikit pun keputihan tu, superb!

Makin jatuh cinta dengan vivix ni.

vaginal discharge

Testimoni 2: Tak sampai sebulan amalkan Vivix dan Gla masalah keputihan saya dah takde. Sekarang memang selesa sangat sebab dah tak rimas macam dulu. Paling best dah tak perlu standby seluar kecik nak ke mana-mana. Memang superb ah!

Harap-harap lepas ni cepat laa 'lekat'. Doakan saya ye. Anak-anak dah meroyan nakkan adik baru.

cara atasi keputihan

Wanita dan keputihan berpisah tiada. Pastikan kebersihan bahagian intim dijaga dengan rapi. Jangan biarkan masalah keputihan ini membelenggu diri anda tanpa penyelesaian. Dapatkan set keputihan Shaklee ini untuk mengatasi masalah keputihan anda. Ada rezeki insyaaAllah cepat laa 'lekat' nanti :).

Vivix bukan sahaja membantu merawat keputihan, malah pelbagai penyakit juga. 

vivix membantu sakit kritikal

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan:

  1. mmg kalo alami keputihan akn buatkan kt x selesa

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan lya mmg x selesa..rasa menyampah pun ada geram pun ada haihhhh..hehe

      Padam
  2. bahaya juga keputihan ni yer ... sampai jadi penyebab sukar hamil

    BalasPadam