Jom Detox Nyahkan Toksin Dalam Badan, Bebas Parasit Dan Anda Lebih Sihat

Apa itu toksin?
Toksin ialah bahan buangan beracun dalam tubuh manusia.

Terdapat 2 jenis toksin iaitu toksin dari luar dan toksin dari dalam.

detox parasit

Toksin dari dalam adalah disebabkan oleh:

1) Aktiviti sel 
Contoh aktiviti sel adalah seperti pernafasan, pencernaan atau perkumuhan. Tapiiiii badan kita ni hebat, ia boleh neutralize benda-benda tu tanpa bantuan pihak luar.

2) Makanan yang tidak tercerna
Pengambilan ubat-ubatan kimia, merokok, minuman keras dan pemakanan yang tidak seimbang tidak dapat dikeluarkan dari dalam tubuh. Sisa-sisa ini akan terkumpul di mana-mana bahagian dalam organ tubuh manusia. 

Sisa-sisa terkumpul ini pasti akan menghasilkan toksin. Sepatutnya, semua sisa-sisa ini dikeluarkan dengan cara semula jadi melalui dua organ utama iaitu hati dan usus. Sebab tu lah Rasulullah suruh berhenti makan sebelum kenyang.

3) Gangguan emosi dan stress
Itu yang kebanyakan orang cakap stress ni tak elok. Ia menyebabkan imun sistem kita jadi rendah. Bila imun sistem rendah, tu yang menyebabkan kita mudah jatuh sakit dan mendapat macam-macam penyakit.

Manakala toksin dari luar adalah disebabkan oleh:

Pelbagai sumber toksin
1) Makanan yang tidak berkhasiat
Sah-sah lah kan. Nama pun tak berkhasiat. Aduhai bahan ape entah yang diorang taruk. Pengawet, msg, pewarna dan perasa tiruan dan macam-macam lagilah.

2) Buah dan sayur yg tinggi bahan toksin
Ohhhh!!! Takkan lahhh! Buah dan sayur kan bagusss. Tapi jangan lupaaaaa. Buah dan sayur kat kedai ni diracun, dibaja kimia, diawet... Toksin tu!

3) Asap
Rokok. Kereta. Kilang. Bahan bakar... Kalaulah toksik dalam udara tu boleh nampak, agaknya semua nak pakai topeng oksigen.

4) Pakaian
Ehhh???? Pakaian? Yer... Kita cuci baju kan? Pakai apa? Sabun-sabun cuci baju komersial... Tinggi bahan kimia berbahaya. Kita guna, cuci baju dan pakai....

5) Bahan kosmetik
Krim tu krim ni, losen tu losen ni... Bahan-bahan kimia bahaya tu boleh meresap masuk dalam badan melalui kulit tau!

Aduhh... Sudahnya... Badan kita ni penuh toksin!

Jika toksin tidak dikeluarkan maka ia akan diserap semula ke dalam badan. Biasanya tubuh yang banyak toksin akan memperlihatkan pelbagai simptom seperti sakit kepala, sembelit atau kembung, nafas berbau, kelesuan, penglihatan kabur, ketidakstabilan emosi, selain masalah-masalah kulit seperti jerawat, kulit kusam dan sebagainya. 

Antara petanda lain, toksin berlebihan dalam badan ialah susah bangun tidur dan bahagian keliling mata menjadi gelap. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit. 

Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat selain menyebabkan kehadiran selulit. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

Cuba check, anda ada tak simptom-simptom tu?

Nak tak nak kita kena buang toksin-toksin ni. Istilah sekarang namanya DETOX.

Haaa ini la can paling best. Shaklee baru launch program detox. 

detox
Kempen Jom Detox bermula dari 1st April - 30th June 2016
Yang lagi best bila beli set detox ni-:
- dapat FREE MEMBERSHIP! (Anda jimat RM69)
- dapat beg eksklusif ‪#‎LiveAmazing‬
- dah jadi member, dapatlah HARGA MEMBER!!! (untong sebab dapat harga lagi murah)

detox
Set Detox Shaklee
#liveamazing
#hiduphebat
#powerdbySMS
#shakleedetox

Yang bestnya hasil selepas detox... Fuhh marvellous! Best sangat macam dapat diri yang baru. Lebih sihat, ceria dan cantik gitu :)

detox
Kenapa kena detox?
Ini adalah bulan ketiga Sue bersama dengan team Jom Detox Parasit. Banyak sangat kesan positif yang telah Sue dan geng-geng Shaklee rasai selepas menjalani program ini selama 3 bulan. Alhamdulillah :)

Nak detox ramai-ramai dan Sue coach? Kalau nak, cepat-cepat Whatsapp Sue 013 4774 285. Free membership tau!

2 ulasan: