Ciri-Ciri Vitamin Yang Selamat, Bagaimana Memilihnya?

Zaman sekarang ini terdapat lambakan pelbagai suplimen kesihatan yang terdapat di pasaran. Ada yang murah dan ada yang mahal. Sampai tak tahu nak pilih yang mana.

cara memilih vitamin yang selamat

Tiga tips sebelum membeli vitamin yang anda sebagai pembeli harus tahu ialah:


Ini adalah ciri-ciri vitamin yang perlu anda tahu. Bukan apa, anda perlu ingat, beli vitamin ni bukan macam beli baju, beli asal murah (padahal membahayakan).

Menjadi tugas Cik Sue untuk sedarkan kawan-kawan kepentingan memilih vitamin yang tidak membahayakan kesihatan untuk jangka masa panjang.


Pastikan vitamin yang anda makan hasil kajian santifik paling komprehensif, supaya benar-benar berkesan dan tiada kesan sampingan untuk jangka masa panjang.

Merah mewakili vitamin cap ayam: Bancuh belakang rumah atau tukar packaging dan tiada kajian saintifik. Dikaburi dengan kata-kata agama seperti makanan sunnah, susu kambing dan sebagainya. Biasanya terbukti beracun (list KKM) dan pasti ada kesan sampingan.

Kuning mewakili vitamin sendiri claim bagus: Ada kajian saintifik tapi cuma disahkan oleh saintis syarikat sendiri. Mungkin berkesan atau tidak, ikut nasib. Mungkin ada racun dan kesan sampingan, ikut nasib.

Hijau mewakili Shaklee: Ada kajian saintifik dan disahkan oleh saintis syarikat lain (pihak ketiga). Pasti tiada kesan sampingan dan pasti tiada racun.


Hasil daripada landmark study yang juga satu-satunya seumpamanya mengesahkan tahap kesihatan pengguna vitamin Shaklee untuk jangka masa panjang jauh LEBIH BAIK daripada yang tidak makan apa-apa vitamin.

8 daripada 10 pengguna Shaklee yang menyertai landmark study ini menyifatkan kesihatan mereka sebagai "sangat baik" dan "cemerlang".


Lebih memeranjatkan, tahap kesihatan pengguna vitamin lain terbukti secara saintifik LEBIH TERUK berbanding orang yang tak makan apa-apa vitamin , sebab tu ada yang kata, lebih baik tidak makan apa-apa vitamin.

Jadi, tanyakan landmark study daripada syarikat vitamin yang anda amalkan sekarang supaya kesihatan anda tidak terjejas! Jadi, kalau nak makan vitamin, pastikan Shaklee, pasti selamat.
                                                                                                                                    
Kenapa landmark study Shaklee ini paling dipercayai?

Tiada berat sebelah kerana landmark study ini telah di buat oleh orang yang tiada kepentingan dengan syarikat Shaklee.


Berikut adalah antara jawapan coverline ayat penyedap hati apabila ditanya oleh pembeli kepada penjual vitamin. Biasa kan dengar ayat-ayat sebegini betul tak?



Ingat ye, suplimen yang anda makan itu akan menjadi darah daging anda. Mungkin awal-awal ini anda tidak nampak kesan negatif dari pengambilan vitamin sintetik. Kedepan-depan nanti mana tahu baru timbul penyakitnya. Kita tak nak la kan terkena begitu.

Lagipun kita ambil suplimen bertujuan untuk meningkatkan taraf kesihatan dan memperbaiki kesihatan kita yang lompong. Alih-alih terkena pula risiko penyakit kritikal. Nauzubillah, semoga dijauhkan dari perkara buruk tersebut.

Diharap perkongsian ini mendapat manfaat kepada anda semua.

Buatlah pilihan yang bijak sebelum anda membeli sebarang vitamin. Nak order Shaklee boleh sms/whatsapp Cik Sue 013 4774 285.

Jangan lupa kongsikan artikel ini kepada kawan-kawan dan saudara-mara anda untuk manfaat bersama. Terima kasih.

1 ulasan: