Kenapa Cik Sue Rasa Selamat Dengan Produk Shaklee?

Assalamualaikum

Selamat pagi kawan-kawan. :)

Harini Cik Sue nak cerita kenapa rasa selamat dengan produk Shaklee?

Sebenarnya hampir kesemua produk Shaklee Cik Sue dah pernah guna. Sangat berpuas hati dengan hasilnya.

Harini Cik Sue nak ambil satu contoh produk iaitu pencuci muka. Kita paling kurang pun akan mencuci muka 2 kali sehari. Pernah tak anda memeriksa kandungan bahan pencuci muka anda?

pencuci muka

Kandungan bahan di bawah ini mungkin akan mengejutkan anda! Ianya dijumpai dalam hampir kesemua produk pencuci wajah.

 Triclosan merupakan sebuah anti bakteria dan anti kulat yang dimasukkan dalam bahan pembersihan wajah. Bahan ini juga sering digunakan dalam produk sabun pembersih, deodoran, losyen, gel cukur, berus gigi, dan bahkan dalam produk anti jerawat.

Penyerapan triclosan ini terbukti dapat mengganggu pengecutan otot pada sel yang mampu mengubah kitaran hormon dalam tubuh.

 Jika alkohol terkandung dalam pembersih wajah anda, maka minyak semula jadi kulit dan air di lapisan atas kulit akan hilang. Hal ini akan membuat kulit wajah anda membentuk garis dan kedutan halus serta kekeringan lebih mudah. Alkohol juga boleh membunuh sel-sel sihat bila diterapkan ke kulit anda.

 Sodium lauryl sulfate sering digunakan dalam produk syampu. Sodium lauryl sulfate merupakan bahan yang membuat produk anda berbuih dan berasaskan bahan cuci yang kuat.

Pada sebuah kajian juga didapati bahawa bahan ini boleh menyebabkan reaksi alergi. Bahan ini juga menghilangkan minyak semula jadi yang menjadi pelindung kulit sehingga menyebabkan kulit akan merangsang pengeluaran minyak yang lebih banyak.

 Isopropyl Palmitate atau Isopropyl myristate. Kedua-dua bahan ini sering digunakan dalam pembersih wajah untuk melembabkan dan melembutkan kulit anda. Namun, menurut Environmental Working Group 's Skin Cosmetics Database bahan ini mempunyai kesan negatif iaitu menyebabkan iritasi pada kulit, paru-paru, dan mata.

 Shaklee berbeza kerana ianya diperbuat daripada 16 ramuan botani iaitu bearberry, soybean, skullcap, beech tree, strawberry begonia, mulberry, peony, rosemary, aloe vera, mountain arnica, cat's claw, kudzu leaf & roots, linden, marshmallow, seaweed, green algae.

ramuan nutriwhite

Itulah sebabnya Cik Sue bertukar kepada pencuci muka Shaklee kerana ianya bebas bahan kimia dan diperbuat dari bahan semulajadi.   Dan yang bestnya ialah rangkaian produk Nutriwhite Shaklee ini sesuai dengan kulit orang Asia.

Best ke best.  

Untuk pengetahuan korang semua,

➟ Shaklee membelanjakan lebih daripada USD 300 juta yang dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan. Pada masa ini, Shaklee telah menerbitkan lebih daripada 100 jurnal penyelidikan saintifik.


➟ Ini telah menunjukkan komitmen Shaklee dalam penyelidikan dan pembangunan produk untuk memastikan keberkesanan produk.

➟ Kesemua produk Shaklee mempunyai sijil halal JAKIM, kelulusan KKM, produk Shaklee dijamin sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam.

Cik Sue berkongsi sebab sayangkan korang semua. Sampai bila hendak menggunakan produk yang ada bahan kimia. Boleh dah slowly bertukar kepada produk yang selamat menggunakan bahan yang semulajadi.

Teliti dahulu kandungan bahan pencuci muka anda sebelum beli. Berminat mendapatkan pencuci muka bebas bahan kimia?

⏩ Boleh hubungi Sue untuk info lanjut: 013 4774 285
⏩ Ig: sihatitunikmat

2 ulasan: