Sunburn Teruk Hilang Dalam Seminggu, Apa Rahsianya?

Apabila kulit anda terdedah kepada cahaya matahari untuk suatu tempoh masa, akhirnya ia terbakar, bertukar menjadi merah dan gatal-gatal.

cara merawat sunburn

Mencegah sinaran matahari

Berikut adalah beberapa tips untuk memastikan keselamatan kulit anda apabila anda berada di luar:

Melihat jam. Sinar matahari paling kuat jam 10:00-16:00 Jika anda tidak boleh tinggal di dalam rumah semasa masa tersebut, sekurang-kurangnya duduk di tempat yang teduh.

Pakai pakaian yang sesuai. Apabila anda perlu berada di luar rumah, pakai pakaian untuk perlindungan dari cahaya matahari seperti:
  • Topi
  • Baju lengan panjang dan seluar panjang
  • Cermin mata hitam untuk menghalang sinaran UV
Gunakan krim pelindung matahari. Melindungi mana-mana kawasan kulit yang terdedah secara bebas bagi melindungi kulit daripada sinaran UVA dan UVB.

Kebiasaannya doktor akan memberikan krim sapu bagi melegakan bengkak dan sakit di seluruh badan anda. Dan juga perlu minum banyak air bagi mengekalkan air dalam badan secukupnya.

Pengambilan suplimen Shaklee yang boleh membantu mengatasi masalah sunburn ialah ESP dan Vitamin C.

Testimoni: Sunburn teruk hilang dalam masa seminggu dengan konsisten pengambilan esp dan vitamin C.



  • ESP ialah PROTEIN. Protein adalah makanan terpenting untuk tubuh manusia.
  • Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut,otot-otot, organ-organ, plasma, antibodi,enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel.
  • Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru.
  • Pengambilan ESP bersama suplemen-suplemen lain amat membantu dalam meng ‘optimum’ kan kadar penyerapan nutrient suplemen-suplemen tersebut ke dalam tubuh kita..senang kata, kesan pengambilan vitamin/mineral akan lebih efektif bersama pengambilan ESP.
  • Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP.


Membentuk kolagen. Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.
Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari, untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. Menarik ni. Hari tu pegi tasik titiwangsa balik dari sana burn teruk muka

    BalasPadam
  2. Nani boleh apply tips yang kak sue kongsi tu ye.

    BalasPadam