Tips Kekal Sihat Di Musim Panas

Cuaca sekarang tidak menentu, kejap panas dan kejap hujan. Bila panas berhatilah-hatilah ye, bahaya sampai boleh jadi strok haba.

Di bawah ini Sue share tips kekal sihat di musim panas.

tips kekal sihat di musim panas

1) Pakai topi dan payung ketika berada di luar bagi melindungi daripada pancaran haba terus ke badan.

2) Banyakkan berada di tempat tertutup seperti dalam rumah, bangunan dan apa jua tempat terlindung dari cuaca panas dan bahan matahari. Kurangkan aktiviti luar.

3) Tidak duduk di dalam kenderaan yang bertutup tanpa penghawa dingin.

4) Pakai losyen pelindung matahari. Disyorkan SPF 30 ke atas.

5) Pakai pakaian yang nipis dan bewarna cerah kerana ia tidak menyerap haba.

6) Mandi atau gunakan kipas angin untuk sejukkan badan. Aktiviti ini menjadikan kita selesa dan bertenaga.

7) Banyakkan minum air kosong. Sentiasa bawa botol air ke mana-mana.

8) Minum minuman isotonik yang TIDAK MENGANDUNGI GAS. Ia boleh menggantikan garam dan mineral dalam badan.

9) Elakkan minuman kafein, alkohol dan bergula tinggi kerana menyebabkan lebih dahaga. Selain itu anda akan kerap membuang air kecil dan menyebabkan badan anda kurang air.

Di Shaklee kami mempunyai minuman isotonik tanpa gas iaitu Performance Drink. Performance Drink merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda. Sangat sesuai diminum ketika cuaca panas.

minuman pemberi tenaga

Nak mudah, bancuh saja terus 1 jug performance drink dan boleh dinikmati seisi keluarga. Bancuh dengan air kosong simpan dalam peti ais dan minum sejuk2, tambah hirisan lemon, wallah....sedap sangat !

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

3 ulasan: