Virus Zika Ancam Nyawa Ibu Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan, Kanak2 Dan Dewasa

Baru- baru ni, sembang dengan kakak Cik Sue, beliau bagitau ada seorang patient beliau, muda lagi umur 8 tahun meninggal dunia akibat denggi.

Innalillah...

Negara Malaysia juga dikejutkan dengan virus zika pada tahun ini. Pelbagai usaha yang KKM buat bagi memberi kesedaran pada masyarakat untuk mencegah virus zika ni.

Bahaya tau zika ni, lebih- lebih lagi pada ibu mengandung.

Virus Zika dipercayai penyebab bayi yang dilahirkan mengalami keadaan ini dikenali sebagai “Microcephaly”.


Microcephaly” adalah merupakan kecacatan kekal otak/ kepala bayi yang boleh mempengaruhi kualiti hidup bayi sehinggalah dewasa. Walaupun tiada kajian khusus yang mengatakan bukti kukuh bahawa virus zika penyebab risiko Microcephaly namun keberangkalian nya adalah tinggi.

Denggi dan zika ni sama je, tiada ubat dan juga vaksin. Jadi kita sebagai seorang manusia, bagaimana nak mengelakkan daripada mendapat wabak ini? Secara fizikal dah buat. Kalau ada perlindungan dalaman itu lagi bagus.

Langkah berjaga-jaga yang anda boleh buat adalah dengan meningkatkan sistem pertahanan badan anda.

Cuaca sekarang ni juga tidak menentu. Kejap panas, kejap hujan dan kadang-kadang ada jerebu tebal.

Anak-anak Cik Sue pun dah start batuk- batuk dah sekarang. Harap-harap tidakla berjangkit pada Cik Sue.

Oleh yang demikian, sangat penting bagi kita semua meningkatkan imun sistem badan. 

  Kenapa pentingnya imuniti yang tinggi?
- badan dapat melawan penyakit
- jika terkena penyakit yg sama kali kedua badan akan cepat sembuh
- tidak mudah jatuh sakit kerana keupayaan antibodi untuk melawan sebarang penyakit

Melalui sumber nutrisi la kita boleh membantu meningkatkan sistem imun kita. Kalau kita mampu makan 7 setengah biji oren, kita tak perlukan Vitamin C.

Kalau kita mampu makan segumpal bawang putih mentah pun bagus untuk tingkatkan antibodi kita secara semulajadi..mampu ke makan bawang putih??????? 

Jadi Cik Sue kongsikan secara ringkas yang mana, nutrisi Shaklee boleh membantu badan anda untuk menghasilkan perisai dari terkena lebih teruk lagi.

 Apakah pilihan vitamin untuk meningkatkan imuniti sekeluarga 👪 ?


 Nutriferon: Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – Interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.

 Sustained Release Vitamin C: Meningkatkan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

 Garlic Complex: Antibiotik Semulajadi - Mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

 Chewable Vitamin C: Menguatkan fungsi imunisasi kanak2 dan orang dewasa yang tidak mampu menelan tablet yang besar.

Testimoni 1: Dah 5 bulan ni hamil, macam2 karenah, kalau dulu kerap kali sakit kepala, demam, muntah2...tapi sejak amalkan nutriferon dah takde pun.

Alhamdulillah...hamil2 ni kena jaga nak2 virus zika yang tengah viral tu, takot akak dik..

Betul tu, sebab tu nak cegah awal2 hehe..selain tu, Alhamdulillah, husband pun makan jugak, husband kata sekarang dah tak payah beli penadol, kalau demam makan nutriferon je, hehehe


Testimoni 2: Anak pertama saya last year kene denggi. Alhamdulillah rakan perkenalkan nutriferon, lepas 3 hari dah boleh discahrge sebab platlet darah naik dari 100 ke 180, Alhamdulillah.


Jom tingkatkan sistem imun tubuh  anda dengan suplemen shaklee. Anda sihat, masyarakat sejahtera.

Jika berminat dengan set imun badan, hubungi Cik Sue ok.

 013 4774 285
 ig: sihatitunikmat

1 ulasan: