Kanser Kelenjar Dari Sebesar Kedondong Kembali Surut Macam Biasa

Apakah yang menyebabkan bengkak ini?
Badan kita mempunyai sistem pertahanan yang terdiri daripada sistem limfatik. Kelenjar limfa atau nodus limfa (lymph node) adalah sebahagian daripada sistem ini. Semasa jangkitan, kanser atau penyakit seumpamanya- nodus limfa akan bertambah besar dan dapat dirasai di bawah kulit. Umumnya, kita menggunakan istilah limfadenopati (lymphadenopathy) untuk kejadian ini.


Kita juga mempunyai nodus limfa di bahagian aksila (ketiak), inguinal (celah paha) dan abdomen.

Adakah saya perlu risau sekiranya mengalami bengkak kelenjar limfa?
Ada banyak sebab berlakunya limfadenopati. Adalah baik sekiranya anda berjumpa doktor jika terjadi limfadenopati, terutamanya jika saiz nodus limfa melebihi 1 sm. Kemungkinan besar ia adalah jangkitan yang akan sembuh tanpa memerlukan ubat. 

Tetapi ia bukan dijadikan alasan untuk tidak mendapat rawatan. Pakar ENT sepatutnya dirujuk sekiranya kes tersebut mempunyai simptom yang luar biasa.

Kredit sumber: Dr Ahmad Nordin

Kanser kelenjar perlu mendapatkan rawatan dari doktor. Jika ingin mencuba suplemen (makanan tambahan) adalah lebih baik mendapat pandangan dan nasihat dari doktor. Yang penting kita cuba sedaya upaya ikhtiar untuk kesembuhan.

Sue kongsikan di sini satu testimoni customer yang mengidap kanser kelenjar.

Testimoni dari pak sedara Ana sendiri yang ada kanser kelenjar. Masih dalam proses pemulihan tetapi bila amalkan Vivix memang nampak improvement.

Bengkak kelenjar sebesar buah kedondong pada bahagian leher dah surut macam biasa. Pak sedara ada bagitau mak Ana yang dia rasa bertenaga sket selepas minum Vivix.

Mohon doa anda semua doakan pak sedara Ana segera sembuh dan bebas kanser ye. 

Fyi: Baru sebulan guna Vivix. Tak habis sebotol pun lagi dah nampak perubahan positif. Alhamdulillah.

bengkak kelenjar

Testimoni lain sakit kanser klik DI SINI.

Bagaimana Vivix membantu?
Ini adalah kerana kandungan Vivix itu sendiri yang membantu merencatkan perkembangan sel kanser. 4 jenis tumbuh-tumbuhan di dalam Vivix ialah Muscadine Grape, Polygonum Cuspidatum, Purple Carrot dan European Elderberry.

Bahan-bahan dalam vivix
Anggur muscadine mengandungi antioksidan dan fitokimia yang melindungi sel
Anggur muscadine kaya dengan ellagic acid merencatkan sel kanser
Resveratrol mampu menyekat sel kanser
1 sudu setiap hari untuk kesihatan menyeluruh
Banyak lagi penyakit lain yang berjaya disembuhkan dengan ikhtiar vivix dengan izin Allah jua. Anda bukan bayar untuk sebotol suplemen, tetapi anda melabur untuk sebuah nikmat yang tiada penggantinya iaitu KESIHATAN.


Kesihatan ini mahal. Sebabnya tak boleh dibeli walau duit berkepuk. Health is wealth.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan:

  1. alhamdulilah semoga shaklee ni dpt membantu ramai pesakit di luar sana tu

    BalasPadam
  2. Wahh menarik ! Kena lah ikhtiar kan guna produk2 macam ni in sha allah membantu

    BalasPadam