Pemeriksaan Sendiri Payudara Penting Untuk Elak Kanser Payudara

Menurut ketua Klinik Saringan Kanser dan Pemeriksaan Kesihatan, Persatuan Kebangsaan Kanser Malaysia (NCSM) Dr Dalilah Kamaruddin, statistik menunjukkan hanya 21% penyakit kanser payudara berjaya dikesan pada peringkat pertama, 37% pada peringkat kedua dan selebihnya dikesan pada peringkat ketiga serta keempat.

Peringkat penyakit itu dikesan amat penting kerana sekiranya berjaya mengesannya di peringkat awal, potensi untuk sembuh lebih besar.

Pemeriksaan sendiri di rumah boleh membantu untuk mengesan penyakit itu lebih awal.

Segera bertemu dengan doktor atau pakar perubatan berhampiran sekiranya anda mula mengesan terdapat perubahan dan kelainan pada payudara.

Faktor risiko:
  • Individu yang sudah mengalami kanser pada sebelah payudara.
  • Sejarah keluarga yang pernah menghidap kanser payudara. Risiko lebih tinggi kepada ibu, anak, adik atau kakak ahli keluarga yang mendapat kanser payudara dan risiko anda mendapat kanser selepas usia 30 tahun meningkat dua hingga tiga kali ganda.
  • Wanita yang tidak pernah melahirkan anak dan berusia lebih 30 tahun.
  • Wanita yang mengalami haid lebih awal (sebelum usia mencapai 12 tahun) atau lewat putus haid (selepas umur 55 tahun).
Masa untuk melakukan pemeriksaan sendiri payudara:
  • Sebulan sekali
  • Tujuh hingga 10 hari dari permulaan haid
  • Sekiranya anda tidak lagi didatangi haid, lakukan pemeriksaan pada hari pertama setiap bulan dan catatkan dalam kalendar sebagai peringatan anda.
Testimoni bebas kanser payudara
Testimoni 1: Kisah seorang anak yang memberikan Vivix kepada mamanya yang mengidap kanser payudara stage 4. Mama beliau telah menjalani pembedahan, 6 kali kimoterapi, 25 kali radioterapi. Juga mengalami sakit tulang on dan off. Selepas mengambil setengah botol Vivix mama beliau kini lebih bertenaga, sihat, sakit tulang pun dah hilang serta dapat menjalani rutin harian seperti biasa. Syukur, alhamdulillah.


Testimoni 2: Masa kimo, rambut mak gugur, tapi cepat tumbuh balik, mak tak muntah2 atau lembik macam pesakit kanser yang lain selepas ambil Vivix.


Bagaimana Vivix membantu?
Ini adalah kerana kandungan Vivix itu sendiri yang membantu merencatkan perkembangan sel kanser. 4 jenis tumbuh-tumbuhan di dalam Vivix ialah Muscadine Grape, Polygonum Cuspidatum, Purple Carrot dan European Elderberry.

Anggur muscadine antioksidan yang tinggi yang terdapat dalam vivix
Ellagic acid mampu menyekat penghasilan sel kanser
Resveratrol dalam Japanese knotweed mencegah penyakit kanser
Resveratrol tinggi antioksidan mengahalang peningkatan risiko kanser
Vivix kaya dengan resveratrol dan polyphenols
Resveratrol menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal
1 sudu vivix untuk cegah kanser
Banyak lagi penyakit lain yang berjaya disembuhkan dengan ikhtiar vivix dengan izin Allah jua. Anda bukan bayar untuk sebotol suplemen, tetapi anda melabur untuk sebuah nikmat yang tiada penggantinya iaitu KESIHATAN.


Kesihatan ini mahal. Sebabnya tak boleh dibeli walau duit berkepuk. Health is wealth.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: