Vivix adalah satu produk premium Shaklee. Walaupun kecil jer botol dia namun mempunyai pelbagai khasiat dan manfaat pada kesihatan.

kebaikan vivix
Bagaimana Vivix membantu meningkatkan taraf kesihatan? Jemput baca dalam entry INI.

KANSER....

pelbagai testimoni vivix menyembuhkan kanser

Kita memang biasa dengar tentang kanser kan. Antara pembunuh nombor satu di Malaysia!

Apa yang buat kanser ni membunuh adalah kerana biasanya ia susah nak detect kalau tak jalani pemeriksaan rutin. Tau2 bila dah ada simptom, dan bila dah keluar simptom tu.... maknanya keadaan dah teruk. Mungkin dah peringkat ke-3 atau ke-4 yakni final stage...

Macamana kanser boleh berlaku?

Sebelum tu, Sue belanja satu video dulu. Encik ini disahkan hampir lumpuh namun masih malas nak ambil suplemen. Nasib baik ada isteri penyabar yang sering menasihati beliau. Kini beliau semakin sihat selepas konsisten pengambilan suplemen.

Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? 

Ada banyak teori, tapi kali ni kita cakap pasal 3 teori popular:-

1) sel kita sepatutnya mati dan berganti baru, tapi bila sel tak mati2, sel baru tetap tumbuh. sel yg tak mati ni yg jadi kanser.

2) sel badan rosak dan sel-sel baru akan copy sel yang rosak ni. bila dah banyak sel rosak, maka jadilah kanser.

3) mengikut sesetengah teori perawatan Islam, kanser disebabkan oleh jin.

Utk teori (1) & (2), keadaan sel yang tak berapa betul ni adalah disebabkan oleh banyak perkara. Misalnya radikal bebas, makanan yg mengandungi bahan2 kimia, penggunaan produk yg ada bahan kimia bahaya dsb.

Sebab tu kita digalakkan utk guna dan ambil produk2 organik utk kurangkan pendedahan tubuh kita terhadap bahan2 kimia bahaya ni. Tapi produk organik mahal kan? Oleh itu gandakanlah income supaya kita boleh tampung belanja nak dapatkan benda organik tu.

Dan kita juga mesti konsisten makan suplemen utk buang toksin2 yg masuk dlm badan kita secara tak langsung. Nak taknak, hari2 kita sedut udara yang ada macam2 gas beracun... asap kereta, asap kilang, asap bakar, jerebu, etc.

Yang no (3) pulak, kat sini pentingnya amalan rohani.

Amalan kesihatan yang baik BUKAN JAGA MAKAN JER. Tak guna kalo makan kita kemain jaga tapi aktiviti tak sihat juga, amalan rohani tak buat... ada 5 tiang untuk penjagaan kesihatan:-

1- makanan sihat dan seimbang
2- aktiviti sihat
3- kegiatan sosial yang sihat
4- amalan spiritual yg sihat (amalan rohani)
5- pengambilan suplemen

Suplemen dah jadi wajib sekarang tau... kita makan 'makanan sebenar' tapi hakikatnya nutrien dalam tu dah tak cukup disebabkan macam2 kerja teknologi dlm pemakanan ni..... last2 kita cuma makan untuk kenyang je, bkn utk dapat nutrisi.

Amalkanlah 5 perkara di atas, mudah- mudahan kita menjadi lebih sihat fizikal dan emosi... dijauhkan dari kanser.

Pelbagai Testimoni Vivix Berjaya Sembuhkan Kanser

Di bawah ini Sue kongsikan beberapa testimoni kanser yang berjaya sembuh dengan ikhtiar Vivix Shaklee.

vivix
Satu botol 150ml, rasanya masam manis dan kelat sedikit
Testimoni 1: Kanser payudara

breast cancer

breast cancer

breast cancer

Testimoni 2: Kanser usus

colon cancer

Testimoni 3: Kanser ovari

ovarian cancer

Testimoni 4: Kanser paru-paru

lung cancer

Testimoni 5: Kanser dagu


Testimoni 6: Kanser otak


Testimoni 7: Kanser kolon dan kanser hati



Salah satu bahan utama dalam Vivix ialah anggur muscadine

Vivix pada harga promo:
- Buy 6 FREE 1 RM3021.00
- Buy 2 get 5% discount RM765.32

Tanya diri kita berapakah harga nilai KESIHATAN kerana kesihatan itu MAHAL.

Jika anda, adik beradik, saudara mara, atau sahabat handai ada mengidap kanser janganlah cepat berputus asa. Fikir positif dan bersemangat kental melawan penyakit serta banyakkan berdoa kepada Maha Esa untuk memberikan sebaik-baik kesembuhan.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Sue bersalinkan anak sulong melalui pembedahan (emergency c-section) disebabkan anak sudah lemas di dalam perut menurut kata doktor.

tips penjagaan luka bersalin

Rupanya pada hari Sue bersalinkan anak sulong, ramai juga ibu lain yang bersalin czer (pembedahan) pada hari yang sama. Maklumla seminggu lagi nak menyambut Hari Raya Aidilfitri. Memang penuh wad dengan ibu yang sudah bersalin mahupun yang menanti kelahiran tidak berapa lama saja lagi.

Sewaktu berpantang anak sulong, Sue hanya mengambil set Berpantang Shaklee. Alhamdulillah, badan rasa cergas, luka cepat sembuh, susu meriah, wajah cantik glowing, berat badan cepat je turun.

Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit 

Harini Sue ingin  berkongsi satu testimoni ibu berpantang dengan Vivix Shaklee, masa Sue berpantang dulu belum pernah cuba Vivix lagi. Orang kata kalo tambah Vivix dalam set berpantang Shaklee ni lagi bertambah POWER nye!.. Macam best jer baca testimoni ibu ini.

Testimoni 1: Hari kedua ambil Vivix, boleh bangun dan terus jalan. Hari kelima rasa sangat sihat. Pergi klinik laju ja jalan. Anak langsung tak ada jaundis. Beliau ambil sehari 4 sudu Vivix secara konsisten. Perbezaan saya ambil Vivix untuk anak ke-6 dan memang beza dengan anak2 lain yang tak ambil vivix.

tips luka episiotomi cepat sembuh

Testimoni 2: Luka jahit banyak sangat, sampai  nak duduk pun sakit, menangis nak duduk, jalan lagi la. 3 hari makan Vivix terus hilang sakit.

tips luka episiotomi cepat sembuh

Testimoni 3: Consume Vivix dalam pantang, milk booster yang superb, badan extra bertenaga, ramai tegur nampak sihat walaupun masih dalam  waktu pantang.

badan bertenaga

Testimoni 4: Ambil vivix setiap pagi dan malam tak sampai seminggu luka czer dah kering. Badan bertenaga dan masih mampu menguruskan anak-anak.

Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? 

Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat, polygonum cuspisdatum, european elderberry dan lobak merah.


Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat best?
Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.


Vivix bertindak dengan memperbaiki sel yang rosak. Maklum la, ibu yang lepas bersalin banyak terputus uratnya, membantu mengecutkan rahim dan menambah darah dalam badan kerana wanita bersalin telah banyak kehilangan darah.

Memberi tenaga kepada sel, ini sedikit sebanyak membantu ibu selepas bersalin bertenaga untuk bangun dan tidak asyik terbaring jer.

Selain itu, ianya bertindak memelihara sel di dalam tubuh serta meningkatkan prestasi sel badan kepada lebih baik. Inshaa allah kurang la nanti pelbagai masalah ibu dalam pantang terutamanya sembelit. Lawas je membuang, tak de lah rasa ngeri dan berjam lama duduk dalam tandas ye dok..

Vivix pada harga promo:
- Buy 6 FREE 1 RM3021.00
- Buy 2 get 5% discount RM765.32

Kepada ibu-ibu sekalian, tidak rugi anda mencuba set berpantang Shaklee ini. Orang kata badan nak pakai lama, seharusnya dijaga dengan baik salah satu amanah Allah ini. Kalau ada bajet lebih, ambil lah Vivix sekali. Highly recommended!

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Assalamualaikum.

Sebelum ni Sue pernah menceritakan tentang Muzium Coklat di Kota Damansara dalam entry INI.

Berita baik buat penggemar coklat tempatan atau pun coklat yang diimport, pada 29-31 Januari 2016, pihak Muzium Coklat akan mengadakan jualan besar-besaran coklat di sini.

chocolate museum kota damansara

Selain itu, bagi penggemar jus buah-buahan TAMEK, anda turut dapat membelinya di sana dengan diskaun sehingga 60%. Waaaaah, murah dan jimat gitu...


Jangan lepaskan peluang untung berkunjung ke coklat warehouse sale yang bermula harini ini sehingga hujung minggu ini. Pastinya berbaloi-baloi dengan harga penjimatan yang ditawarkan.

Jom datang beramai-ramai.

Alamat:
DR Group Holding Sdn Bhd
(Chocolate Museum @ Kota Damansara)
No 2, Jln Teknologi 3/5,
Taman Sains Selangor 1,
47810 Kota Damansara,
Selangor.

Tel: +603 6143 4460 / +603 7490 4260

Fb: chocolate museum

IG: chocolate_museum_kd

Waktu operasi: 9am-5pm
Stroke berlaku apabila bekalan darah ke otak sama ada terganggu atau berkurang. Apabila ini berlaku, otak tidak mendapat oksigen yang mencukupi atau nutrien yang menyebabkan sel-sel otak mati.

rawatan untuk stroke

Terdapat tiga jenis utama stroke; iskemia, berdarah dan TIA ("mini-stroke" atau "serangan iskemia sementara")

vivix dan stroke
Jenis-jenis stroke
Stroke berlaku dengan cepat, dan oleh itu tanda-tanda mereka sering muncul secara tiba-tiba tanpa sebarang amaran.

Tanda-tanda utama stroke adalah seperti berikut:
  • Kekeliruan, termasuk masalah dengan pertuturan dan pemahaman
  • Sakit kepala, muntah-muntah
  • Rasa kebas pada muka, tangan atau kaki, terutamanya pada sebelah badan
  • Masalah penglihatan, samada sebelah mata atau kedua-dua mata
  • Masalah dengan berjalan kaki, termasuk pening dan kurang koordinasi
Stroke boleh membawa kepada masalah jangka panjang. Bergantung kepada berapa cepat ia didiagnosis dan dirawat, pesakit boleh mengalami kurang upaya sementara atau kekal selepas stroke. 

Selain daripada masalah berterusan yang disenaraikan di atas, pesakit juga mungkin mengalami pengalaman seperti berikut:
  • Masalah kawalan pundi kencing atau membuang air besar
  • Kemurungan
  • Sakit di bahagian tangan dan kaki yang menjadi lebih teruk dengan pergerakan dan perubahan suhu
  • Lumpuh atau kelemahan pada satu atau kedua-dua belah badan
  • Masalah mengawal atau meluahkan emosi
Bagaimana untuk mendiagnosis stroke?

FAST adalah singakatan cara untuk mengingati tanda-tanda strok, dan boleh membantu ke arah mengenal pasti bermulanya strok pada seseorang.

FAST (Face drooping. Arm weakness, Speech difficulty,Time to call 911)

Muka melabuh: jika cuba untuk tersenyum adakah sebelah muka jatuh ke bawah?

Lemah tangan: jika cuba untuk mengangkat kedua-dua tangan adakah sebelah tangan jatuh ke bawah?

Kesukaran ucapan: jika cuba untuk mengulangi frasa yang mudah adakah ucapan mereka tidak jelas atau pelik?

Masa untuk memanggil 911: jika mana-mana tanda-tanda ini diperhatikan, hubungi perkhidmatan kecemasan.

tanda-tanda stroke
FAST - Face, Arms, Speech, Time
Adalah penting bahawa angin ahmar didiagnosis secepat yang mungkin. Lebih cepat rawatan yang diberikan, lebih kecil kerosakan akan dilakukan ke otak.

Dalam usaha untuk pesakit stroke mendapatkan diagnosis yang terbaik dan rawatan yang sepatutnya, mereka perlu dirawat di hospital dalam masa 3 jam semasa gejala pertama mereka muncul.

Vivix membantu pesakit stroke pulih dengan memberikan tenaga kepada sel bagi merangsang sel dan saraf pesakit stroke agar aktif dan mampu berfungsi semula.

rawatan untuk stroke
Vivix membantu memulihkan stroke
Testimoni pesakit stroke yang telah sembuh selepas mengamalkan Vivix Shaklee:

1) Testimoni 1: Ma dah boleh berjalan sendiri selepas 7 hari ambil Vivix. Sebelum ni sebelah anggota kiri kaku tak boleh gerak. Hari pertama minum Vivix jari tangan ma dah boleh gerak, hari kedua kaki ma boleh gerak dan selepas itu boleh bangun dan berjalan sendiri.

vivix dan stroke

Testimoni2: Tangan kaki mak tak boleh gerak, tak boleh bercakap. Selepas seminggu lebih minum Vivix, mak dah boleh jalan pakai tongkat, kaki dan tangan dah boleh angkat, bercakap dah semakin ok.

vivix dan stroke

Testimoni 3: Mak mertua kena mild strok. Selepas 3 hari minum 1 teaspoon Vivix beliau dah boleh bangun katil sendiri.

vivix dan stroke

Testimoni 4: Mak ada darah tinggi, kolesterol tinggi, selalu penat dan stress. Tiba-tiba kena warded sebab stroke. Lepas consume Vivix, muka mak berseri, kembali muda, sihat dan cergas.

vivix dan stroke

Testimoni 5: Suami beliau mengalami jenis stroke pendarahan dan mengalami masalah percakapan. Selepas setahun ikhtiar dengan Vivix, alhamdulillah kini pertuturan semakin pulih dan suami banyak bercakap. Doktor pun puji.

rawatan stroke
Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Vivix pada harga promo:
- Buy 6 FREE 1 RM3021.00
- Buy 2 get 5% discount RM765.32

Tanya diri kita berapakah harga nilai KESIHATAN kerana kesihatan itu MAHAL.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Vertigo adalah suatu perasaan berputar. Jika anda mempunyai rasa pening, anda mungkin merasa seperti anda berputar atau dunia di sekeliling anda berputar.


vertigo dan vivix shaklee

Punca Vertigo
Vertigo biasanya disebabkan oleh masalah telinga. Antara punca-punca yang paling biasa termasuk:

1) BPPV (benign paroxysmal positional vertigo). Ianya berlaku apabila zarah kalsium kecil (canalith) berada serumpun dalam terusan telinga dalam. Telinga dalam menghantar isyarat ke otak mengenai pergerakan relatif graviti kepala dan badan. Ia membantu keseimbangan anda.
BPPV boleh berlaku tanpa sebab yang diketahui dan boleh dikaitkan dengan usia.

2) Penyakit Meniere. Ini adalah gangguan telinga dipercayai disebabkan oleh penumpukan tekanan cecair dan perubahan dalam telinga. Ia boleh menyebabkan episod vertigo bersama-sama dengan bunyi dalam telinga (tinnitus) dan kehilangan pendengaran.

3) Radang urat saraf vestibular atau labyrinthitis. Ini adalah satu masalah telinga biasanya berkaitan dengan jangkitan (biasanya virus). Jangkitan ini menyebabkan keradangan pada telinga dalam sekitar saraf yang penting untuk membantu keseimbangan rasa badan.

Vertigo jarang dikaitkan dengan:
  • kecederaan kepala atau leher 
  • masalah otak seperti strok atau tumor
  • ubat-ubatan tertentu yang menyebabkan kerosakan telinga
  • sakit kepala migrain
Gejala Vertigo
Vertigo sering dicetuskan oleh perubahan dalam kedudukan kepala anda.

Orang yang mempunyai vertigo biasanya menggambarkannya sebagai perasaan seperti mereka adalah:
  • berputar
  • senget
  • bergoyang
  • tidak seimbang
  • ditarik ke satu arah
Gejala-gejala lain yang mungkin mengiringi vertigo termasuk:
  • rasa loya
  • pergerakan mata yang tidak normal 
  • sakit kepala
  • berpeluh
  • telinga berdesing atau kehilangan pendengaran
Gejala ini boleh bertahan selama beberapa minit kepada beberapa jam atau lebih dan boleh datang dan pergi.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri dari sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan.

Vivix bertindak dengan memperbaiki sel-sel yang telah rosak dan meningkatkan prestasi sel kepada yang lebih baik.

Testimoni dari seorang customer yang pulih dari vertigo selepas consume 3 botol Vivix:


vertigo

Testimoni 2: Saraf pendengaran akibat vertigo kembali sihat dengan Vivix

vivix dan vertigo

Testimoni 3: Tak sampai sebotol makan Vivix, vertigo rasa pening melayang dah hilang


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Sue pernah mengalami situasi baju yang hendak dipakai tiba-tiba terdapat kesan luntur warna pada pakaian tersebut. Pada ketika itu Sue belum lagi kenal dengan Shaklee.

cecair untuk menghilangkan luntur warna pada pakaian

Apa yang Sue buat ialah rendam baju tersebut dengan air panas dan sedikit Clorox. Kesan luntur warna itu hilang, tetapi yang tak bestnya ialah warna baju tersebut turut luntur dan menyebabkan warna pakaian sedikit pudar. Sedihnya..

Selepas mengenali Shaklee, kini Sue telah menemui cara baru bagi menghilangkan kesan luntur pada pakaian iaitu dengan menggunakan cecair pencuci Basic H.

cara menghilangkan luntur pakaian
Basic H Shaklee pencuci serbaguna
Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi
Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa.

Tahukah Anda?
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya yang lain.

Cara penggunaan untuk kesan lebih memuaskan 
  • Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi - Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean 
  • Periuk, besen dan pinggan mangkuk - Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air
  • Tingkap dan cermin- Campurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean
  • Lantai- Campurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air
  • Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi- Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam
Perbezaan Shaklee
  • Selamat 
  • Tidak bertoksik 
  • Tanpa gas beracun 
  • Tanpa bahan kimia berbahaya 
  • Tanpa bahan pewangi 
  • Lembut pada tangan 
  • pH seimbang 
  • Tanpa klorin 
Berkesan 
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak 
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air 
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama 
Mesra Alam 
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa 
  • Biorosot 
  • Tanpa fosfat 
  • Bungkusan yang boleh kitar semula 
  • Tanpa bahan pewarna 
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
Apa kata mereka yang telah mencuba Basic H ini:


Sebotol basic H 16oz beharga RM46 tidak termasuk postage.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu membersihkan pakaian dan rumah anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Cyst adalah sejenis tumbuhan dalam kilang ovary. Mengapa ia digelar cyst? Sebabnya tumbuhan ini mesti mengandungi cecair/fluids, samaada air, cecair becampur protin, darah beku, darah haid, minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan tumbuhan daging yang mungkin jenis kanser, rambut, cartilage, tulang dan lain-lain. (Kredit Dr Hamid Arshat)

ovarian cyst dan shaklee

Sering kali, ovarian cyst tidak menyebabkan apa-apa gejala. Walau bagaimanapun, gejala boleh muncul apabila cyst tumbuh. Gejala itu ialah:
  • kembung perut atau bengkak
  • pergerakan usus yang menyakitkan
  • sakit pelvis sebelum atau semasa kitaran haid
  • sakit ketika 'bersama'
  • sakit di bahagian belakang badan atau paha
  • payu dara terasa sakit
  • loya dan muntah-muntah
ovarian cyst dan shaklee
Perbezaan antara normal ovari dan ovari yang mengandungi cyst
Sue kongsikan satu testimoni dari rakan Sue (kredit FB Hanisah Mansor), yang menyedari kehadiran ovarian cyst sewaktu hamil 7 minggu. Ceritanya agak panjang, tak rugi anda baca. Ikuti pengalaman kisah mama ini.
--------------------

After few attempts of writing my journey of having cyst. Am trying hard to write this. Ok, it's going to be a LONG one! ๐Ÿ˜†

Sejak doktor diagnos mama dengan ovarian cyst, 6cm, keep on questioning myself. Where did i go wrong, bila semua ni bermula?

Mama memang 'tau' mama pregnant, tapi 2 kali buat UPT, dua2 negatif. Yup, DUA KALI. Until i missed my period, constipate, bloated, insomnia, feeling nausea and having abdomen cramps. Tanpa berlengah, ajak baba ke klinik yang kitorang selalu pergi untuk pregnancy checkup. Sebab rasa tak sedap hati sangat masa tu.

Doktor suruh buat UPT, and it's positif (positif pulak, geram je buat kat rumah negatif) so doktor pun buat ultrasound. That's when doktor nampak cyst yang sangat besar. Mama dari excited dapat news pregnant terus rasa tension fikir cyst tu. Ok lah, sebab mama mula ingat pregnant di luar rahim ke apa kan. ๐Ÿ˜…

Rasa macam tertampar sebab entah kenapa tahun 2015 mama tak buat appointment dengan ObGyn untuk checkup.

Last checkup was on November 2014. (Sebab mama tak datang period lepas 2 tahun 4 bulan sebab breastfed twins, dan doktor bagitau everything's superb. Lepas habis sebotol GLA COMPLEX, I got back my period and i have been having my period EVERY MONTH regularly tak macam masa breastfed zafran-selang sebulan)

Simptom cyst bagi setiap orang boleh jadi berbeza. Bagi mama, yang paling obvious, masalah jerawat (tetiba setelah sekian lama) dan period yang tak tentu cycle nya. (Kadang 28, kadang 21, kadang 30 hari. Ikut suka!)

Period cycle yang 'merepek' bermula masa visit to UK. Tapi macam biasa ingat sebab long distance travel, change of weather so period tak tentu lah (hormone change kononnya). Masa ni, mama dah mula ada masalah jerawat. Boleh jadi permulaannya lah kan. Allah Maha Mengetahui. Sebab memang sebelum ni ok je pun. -boleh nampak jerawat mama dalam gambar depan tower bridge tu ๐Ÿ˜†

Balik dari UK, period datang setiap bulan tapi macam mama kata, cycle tak tentu tapi mama rilex je as long as period datang. Cuma yang jadi my biggest concern, jerawat semakin menjadi2. ๐Ÿ˜ญ

Lepas a few months, selera makan pun berkurangan tapi mama discovered perut makin membuncit. ๐Ÿ˜“ Dan kadang2, ada masalah loya.

Ok let's make it short. ๐Ÿ˜

Tu lah antara simptom yang mama alami. Sebab ramai yang tanya kan? Ada banyak simptom lain macam sakit ketika 'bersama', period pain, keputihan yang mama tak lalui.

Bila dah dapat tau ada cyst, ramai jugak yang nasihat mama jangan ambek soy product termasuk ESP. (Mama nak habaq, ESP tak sama dengan soy product lain. Percayalah!)

Alhamdulillah selepas sebulan lebih, (cyst yang pada mulanya 6cm bertambah besar 1cm selepas seminggu sangat merisaukan) dari 7x5cm, sekarang saiz cyst 4x2cm.

---
Apa yang mama amalkan? (Alhamdulillah dengan izinNya)

1. ESP, 3 scoop sebelum breakfast
-kaya dengan isoflavones, baik untuk hormon
-genistein sangat baik untuk ovari
-energy booster
-immune booster
-supports growth and development of the baby

2. PEPPERMINT GINGER PLUS, 3 biji telan sekali dengan ESP
-hilangkan loya, mabuk, muntah
-legakan kembung perut

3. VITALEA, 2 biji after lunch
-pembekal tenaga
-pelengkap nutrisi, sebab asyik tak boleh telan itu ini
-mengandungi iron (zat besi) untuk hemoglobin, angkut oksigen pada baby

4. B-COMPLEX, 1 biji
-energy booster
-mood booster
-ada folic acid untuk pembentukan spine dan otak baby

5. SUSTAINED RELEASE VITA C, 2 biji after breakfast, lunch, dinner (total of 6 tablets a day)
-immune booster
-antioksidan, menghapuskan radikal bebas
-reduce risk of premature delivery, keguguran

6. OMEGA GUARD, 3 biji after dinner
-immune booster
-mood booster
-membantu tumbesaran dan perkembangan otak baby

7. OSTEMATRIX, 4 biji before sleep
-sumber kalsium untuk mama dan baby
-'ubat tidur', menenangkan saraf dan bantu tidur selesa
-untuk pembentukan tulang dan gigi baby, juga jantung, saraf dan otot

25/4/2015-permulaan pada masalah jerawat dan irregular period
19/1/2016-still struggling with jerawatsss
Jika anda mahupun sesiapa sahaja yang mengalami pengalaman yang sama seperti mama Sha ini, boleh cuba ikhtiar dengan Shaklee. Segala kesembuhan ini adalah dengan izin Allah jua :)

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.