Pemakaian produk penjagaan kulit wajah perlu dititik beratkan. Ini kerana kulit muka yang tidak diberi penjagaan dan perlindungan yang sepatutnya akan menjadi kusam, berjerawat, berjeragat membuatkan kulit cepat rosak dan tidak sihat.


Set Nutriwhite Shaklee dibangunkan oleh para saintis dan pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika Syarikat. Nutriwhite membantu dalam mencerahkan kulit kusam dan meratakan tona tidak sekata dengan lima cara berbeza iaitu:

1) Mencegah: Kesan-kesan memudaratkan daripada matahari dan alam persekitaran dengan melindungi kulita anda secara aktif daripada sinar UV dan cahaya matahari yang boleh menggelapkan serta merosakkan kulit.

2) Mengurang: Penghasilan pigmen hitam pada kulit daripada terjadi gelap.

3) Menyekat: Pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam.

4) Memperbaharui: Dengan menghilangkan sel mati yang mengandungi melanin berlebihan agar kulit cantik berseri.

5) Mencerah: Warna melanin yang sedia ada serta tompok hitam serta menyerlahkan warna kulit secara keseluruhan.

Terdapat 7 produk dalam set Nutriwhite iaitu:

harga pencuci muka shaklee

1) Gentle Action Makeup Remover
penanggal  alat solek yang licin dan tidak berminyak.

2) Gentle Deep Foaming Cleanser
pencuci yang lembut dan segar yang diformulasi khas untuk menyucikan kulit anda.

3) Soothing Radiance Whitening Softener
dirumus khas untuk menenangkan kulit anda dan mengembalikan ia kepada keadaan pH asal serta kulit berasa lebih lembut dan cerah berseri.

4) Daily Defense Whitening Essence
diperkaya dengan bahan-bahan herba yang mencerahkan kulit sambil menghidratkan dan melembutkan kulit anda.

5) Ultimate Protection Whitening Lotion
Daytime Whitening Lotion dengan SPF15 sangat ringan tetapi merupakan pelembap yang amat berkesan dan hebat. Gunakan pada waktu pagi selepas Spot Whitening Treatment.

6) Spot Whitening Treatment
mencerah tompok-tompok jeragat akibat panahan mtahari, untuk wajah lebih cerah sekata, bersinar dan berseri-seri.

7) Overnight Renewal Whitening Cream
membelai kulit anda dengan nutrien yang diperkaya sumber semulajadi di saat anda tidur. Kulit yang kering akan kelihatan lebih lembut, cerah berseri pada keesokan paginya.

Testimoni meraka yang telah mencuba set Nutriwhite Shaklee:

Testimoni 1: Paling syok tu sebab tak tinggalkan kesan melekit pada tangan, kulit muka pun rasa lembut, lembap jer tanpa berkilat. Feeling natural beauty lah pulak.


Testimoni 2: Memang best, kulit rasa bersih dan lembut je lepas cuci. Mekap remover tu kalau duduk rumah je, tak pakai mekap pun sental dengan mekap remover keluar semua daki-daki.

Testimoni 3: Nutriwhite ni lembut pada kulit. Kulit cerah berseri naturally. Jadi memang bebas jerawat dan tak kering
.

Testimoni 4: Ya ampun terus lembut muka sa.


Testimoni 5: Alhamdulillah dah lebih seminggu guna, kulit makin ok, lembut dan segar je lepas pakai dan bekas jerawat makin hilang.


Testimoni 6: Ia lembut, tidak berminyak dan menjimatkan sebab tubenya besar boleh pakai lama.                                                                                                                                                                          
                                                                                 
Testimoni 7: Best sangat rasa kulit muka lepas cuci guna pencuci muka dia. Lembut dan bersih. Takde rasa tegang atau pedih. Lepas tu bila guna penyegar dia lagi terasa segar dan kulit lembap.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Sewaktu zaman sekolah dulu kan, cik sue ada masalah dengan blackhead. Cik sue ada gunakan satu produk yang lekat dihidung dan tarik bagi keluar blackhead tu. Blackhead memang keluar tapi masih belum berkurang. Haih stress tau, bila tengok cermin asyik la picit hidung sampai merah habis hidung.

whitehead

Berkotak-kotak juga cik sue beli produk tu setiap bulan. Banyak sudah berhabis duit tapi kulit wajah masih tetap sama. Huhu sedih tau.

Kedua-dua blackhead dan whitehead adalah liang pori yang tersumbat, tetapi pembukaan setiap liang adalah berbeza.

Blackhead: Sebahagian daripada liang pori pada permukaan kulit meregang dan terbuka. Warna hitam itu ialah sel kulit mati, bakteria dan minyak terperangkap di dalam liang. Kerana bahagian atas liang terbuka, istilah saintifik untuk bintik hitam ialah comedone terbuka.

Whitehead: juga liang pori yang tersumbat, kecuali, tidak seperti blackhead, bahagian atas liang tidak meregang dan terbuka serta mendedahkan bahagian yang tersumbat. Liang pori masih tersumbat, tetapi permukaan liang ditutup, dermatologi memanggil ini comedone tertutup.

Apa sahaja yang anda lakukan, jangan picit mereka! Memicit mungkin memuaskan hati anda untuk sementara waktu, tetapi adalah idea yang buruk dalam jangka masa panjang. Dari masa ke semasa, berkali-kali memicit menjadikan liang pori yang besar menjadi lebih besar. Terdapat banyak cara mudah untuk merawat whitehead dan blackhead.
  • Menjaga muka anda bersih dengan mencuci dua kali sehari dengan pencuci yang lembut
  • Cuba menggunakan produk yang mengandungi peroksida benzoyl atau asid salisilik untuk mengeringkan minyak yang berlebihan.
  • Pilih makeups yang bebas minyak dan tidak akan menyumbat liang pori anda
  • Sentiasa membasuh solekan sebelum tidur
  • Elakkan daripada menyentuh muka anda
  • Menahan diri dari mengutil jerawat
Apa produk Shaklee yang boleh bantu bagi mengatasi masalah ini?

1) Pencuci muka (Gentle Deep Foaming Cleanser)
  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit
  • Lembut dan menyegarkan
2) Gentle Action Make Up Remover
  • Melicinkan, melembutkan dan menyerikan kulit anda
  • Tunas Pokok Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
  • Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan
Testimoni mereka yang telah mencuba set produk Nutriwhite.

Testimoni 1: Paling best bila whiteheadku hilang. Ya ampun, dari zaman sekolah whitehead tuh diternak, tukar macam-macam produk, tak baik jugak, kerja duk picit jek hidung nih. Lepas guna mekap remover fuhhh, lega, hilang ternakan whitehead kulit pun dah tak berminyak.


Testimoni 2: So far ok. Takde masalah kita suka. Kulit dah kurang kering dah..then whitehead blackhead kurang atau takde da. Asyik pegang je hidung. Eh betul ke da takde. Mungkin adela sikit-sikit tapi tak sebanyak yang sebelum-sebelum ni.


Testimoni 3: Saya guna pencuci muka Nutriwhite memang segar. Lepas cuci muka saya pakai pula soothing radiance whitening softener dan saya pakai juga ultimate protection whitening lotion. Memang terbaik hasilnya. 

Bukan ja putih, memang halus kulit muka, blackhead pun makin kurang. kalau cakap pasal tempoh penggunaan, memang jimat kalau pakai. Pakai sikit-sikit ja, tapi kesan tip top.


Testimoni 4: Dulu akak jenis banyak whitehead dan blackhead. Ada lah pernah buat versi letak kapas dalam telur putih tekap dekat hidung dan biar kejap sampai kering baru cabut. Memang lah menjadi. Tapi masih ada lagi sikit-sikit whitehead  blackhead. Tapi bila pakai cleanser Nutriwhite, wahh kejap je whitehead blackhead hilang. Kagum betul!

Lepas tu minta hubby pun pakai sama. Whitehead dan blackhead dia lagi banyak. Dia pun cepat nampak kesan. Pakai sekali je terus nampak berkurang. Itu yang suka sangat cleanser Nutriwhite ni.


Testimoni 5: Nadim pakai mekap remover dengan facial cleanser. Dulu ada masalah kulit kering tiap kali cuci muka. Muka nadim jadi kuping-kuping gitu. Tegang plak tu. And whitehead mula muncul, mungkin sebab tak dicuci bersih segala sebum.

Tapi lepas guna Nutriwhite, masalah whitehead and kulit kering dah hilang! Jimat pulak 2 tiub ni setahun tak habis-habis lagi.

Testimoni 6: Alhamdulillah sangat-sangat berpuas hati bila guna. Keluar segala whitehead dan kulit-kulit kering yang sebelum ni buat muka jadi kusam kering dan tak bermaya. Lepas guna  rasa segar, muka licin dan tak berminyak.

Terima kasih Shaklee buat muka ku sudah tidak seperti 'kertas pasir' lagi.

Kawan-kawan yang ada masalah blackhead dan whitehead ni, apa kata cuba lah produk Nutriwhite ni. Dah tak payah stress lagi dah fikir nak hilangkan masalah ni. Lepas ni lebih confident nak lihat kulit wajah berwajah baru depan cermin. Tak gitu? Heheee...

produk penjagaan wajah shaklee

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Cik sue sendiri pernah mengalami kebas kebiasaannya sewaktu bangun dari tidur. Ini terjadi apabila lengan bertindih dengan badan, aliran darah menjadi sempit dan menyebabkan rasa kebas. Satu lagi adalah apabila hendak bangun dari duduk bersila yang terlalu lama, terasa kebasnya dan akan hilang selepas bergerak.


Bagi sesetengah orang kebas badan dianggap satu perkara biasa. Namun hati-hati mungkin ianya petanda kepada suatu penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, atau mempunyai kadar kolesterol yang tinggi.

Keadaan kebas juga boleh berlaku jika seseorang kekurangan darah, terlalu gemuk, wanita mengalami putus haid dan kadang-kadang orang yang kekurangan kalsium.

Jika rasa kebas dialami oleh orang berusia 45 tahun ke atas, ujian akan dilakukan dengan teliti untuk meneliti sebab-sebabnya. Ia dijalankan bagi mengenal pasti keadaan pesakit tersebut jika dia dikaitkan penyakit-penyakit berbahaya.

Cik sue ingin berkongsi satu testimoni emak kepada kawan cik sue yang alami kebas badan dan sesak nafas. 

Mama memang minum vivix 3 bulan lebih dah. Pastu mama bagi feedback bagus lepas guna vivix. Mama selalu kebas badan sebelah kiri, jantung laju lepas tu jadi penat sesak nafas.

Lepas minum vivix 3 bulan alhamdulillah dengan izin Allah beransur pulih dengan jeragat mama pun dah tak ada.

Ingat minum untuk kesihatan ja. Rupanya jeragat pun terbang p mana pun tak tau. Seronok la mama.

Seronokkan SIHAT dapat, KECANTIKAN pun dapat. :)

Bagaimana Vivix membantu?


Polyganum Cuspidatum berperanan untuk proses pembersihan kolestrol dalam salur darah. 

Anggur Muscadine dan Purple Carot pula mengandungi antioksida yang tinggi dan bioflavonoid membantu dalam proses pembersih salur darah yang tersumbat. 

Resveratrol membantu meningkatkan pengaliran darah dengan cara menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur.

Bila amalkan vivix, di dalamnya terkandung resveratrol yang telah dikaji oleh saintis membantu untuk meningkatkan metabolisme. Kalau boleh dalam apa keadaan sekalipun, kita perlu kekalkan tahap metabolisme badan kita. bila metabolisme kita turun, maka kegemukan boleh terjadi akibat makanan susah untuk dicerna.


Bagi anda yang mengalami masalah yang sama iaitu sering rasa kebas badan dan sesak nafas, boleh ikhtiar dengan suplemen Vivix ni. Semoga hilang rasa kebas dan diri sendiri akan rasa lebih selesa.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Seorang pengkaji di Amerika berjaya menemui hubungan antara sayur dan peningkatan jumlah sperma lelaki. Sayuran yang baik untuk lelaki ialah lobak merah atau buah-buahan dan sayuran bewarna oren dan kuning.


Menurutnya, lobak merah dapat meningkatkan pengeluaran sperma. Kajian tersebut juga disokong oleh para pengkaji di Harvard University School of Public Health yang menemui  buah-buahan berwarna kuning dapat meningkatkan kuantiti dan kualiti sperma.

Lobak merah kaya beta karotena dan antioksidan. Ia dapat meningkatkan kemampuan sperma untuk berenang menuju telur sebesar 6-5% menjadi 8%. Selain lobak merah, bayam dan salad juga memiliki lutein, karotena atau antioksidan yang memiliki kesan yang sama pada kualiti sperma.

(Sumber: Pa & Ma, Januari 2016)

Bagi yang bukan penggemar sayur, atau pengambilan diet harian yang kurang sayur-sayuran boleh ambil Carotomax Shaklee. Lebih mudah.

beta karotene

Carotomax membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semula jadi.
  • Mengandungi pati ekstrak daripada tomato, mikroalga, minyak sawit, marigold dan lain-lain.
  • Menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan kesihatan mata dan kulit untuk jangka masa yang lebih lama.
beta kerotene

Untuk penghasilan sperma dan sistem reproduksi yang sihat, amalkan pengambilan Carotomax setiap hari.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Jamu ialah sebutan untuk ubat tradisional dari Indonesia. Kebelakangan masyhur dengan sebutan ubat herba.

Jamu dibuat dari bahan-bahan alami, berupa bahagian dari tumbuhan seperti rimpang (akar-akaran), daun-daunan dan kulit batang, buah. Ada juga menggunakan bahan dari tubuh haiwan, seperti hempedu kambing atau tangkur buaya.

Jamu biasanya terasa pahit sehingga perlu ditambah madu sebagai pemanis agar rasanya lebih dapat ditahan peminumnya. (Sumber wikipedia).

jamu vs suplemen

Dalam entry cik sue bagaimana cara cepat baik luka czer ibu dalam pantang, cik sue berkongsi dilema ibu dalam pantang dan apakah suplemen terbaik untuk cepat baik luka czer.

Harini adalah sambungan daripada entry tersebut perbezaan antara suplemen vs jamu yang perlu semua orang tahu untuk mengelakkan salah faham dan kekeliruan.

1. Bahan kandungan 
Vitamin: Setiap bahan yang digunakan bagi memformulasi supplement Shaklee dipantau serta melalui ujian klinikal untuk mengetahui kesan kepada manusia. Malah, setiap supplement Shaklee yang dijual di Malaysia turut mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia. 

Jamu: Ada di antara bahan di dalam jamu tidak diketahui sumbernya terutama jamu kampung malah kesan untuk jangka panjang juga tidak dapat dikenalpasti. 

2. Khasiat dan penyerapan oleh badan 
Vitamin: Vitamin merupakan macronutrient dan micronutrient yang dalam bentuk paling ringkas dan dikenali oleh badan untuk penyerapan khasiat yang lebih cepat. Contohnya, di antara buah limau dan pil Vitamin C, badan akan menyerap pil Vitamin C lebih cepat berbanding Vitamin C di dalam buah limau.

Jamu: Jamu juga mempunyai khasiat namun bentuknya yang kompleks memerlukan badan untuk mengurai bahan jamu kepada bentuk yang boleh diserap oleh badan terlebih dahulu dan mengambil masa untuk badan menyerap khasiat tersebut. 

3. Memenuhi keperluan badan ibu dan juga bayi 
Vitamin: memenuhi keperluan zat dan mineral yang diperlukan oleh ibu dan bayi untuk lebih sihat,menguatkan sistem imun,perkembangan fizikal dan membentuk perkembangan otak melalui penyusuan.Ia juga membantu pengeluaran susu ibu

Jamu: Tidak memberi manfaat kepada bayi,malah ia boleh mengundang jaundice lebih tinggi kepada bayi. Tidak membantu menghasilkan susu ibu

4. Kesan kepada bayi
Vitamin: mengandungi bahan yang tidak membahayakan bayi malahan membantu tumbesaran bayi yang sihat dengan penyaluran segala nutrient melalui penyusuan susu bayi. Ibu masih boleh meneruskan pengambil supplement walaupun anak mengalami penyakit demam kuning atau JAUNDICE. 

Jamu: Secara asasnya, jamu adalah bahan makanan yang panas dan ibu perlu memantau keadaan bayi samada mengalami cirit birit atau sebaliknya. Malahan kebanyakan doktor tidak membenarkan si ibu untuk meneruskan pengambilan jamu sekiranya membawa kesan kepada bayi khususnya dalam meningkatkan risiko JAUNDICE. 

5. Waktu pengambilan selepas bersalin 
Vitamin: Pengambilan supplement boleh dimulakan seawal hari pertama bersalin sama ada si ibu bersalin secara normal atau caesarian (pembedahan). 

Jamu: Rata-rata pengambilan jamu selepas bersalin hanya boleh dimulakan selepas memasuki minggu kedua bagi memastikan bayi sudah tiada jaundice. Bagi bayi yang mengalami masalah breastfeeding/prolonged jaundice, si ibu lazimnya dinasihatkan untuk tidak mengambil jamu sama sekali.

Nak cuba set berpantang Shaklee? Boleh hubungi cik sue :)

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.
Terdapat pelbagai jenama collagen di pasaran. Dari harga yang murah sehinggalah pada harga yang mahal.

Namun berbeza dengan Shaklee Collagen Powder.                                

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. 


Ia juga dicampurkan dengan tujuh bahan utama seperti, 

1) Sisik ikan merah

2) Ekstrak biji benih Camellia Japonica, 


3) Ekstrak Pfaffia


4) Kolagen ikan

5) Vitamin c dan b

6) Ekstrak kekerang

7) Lactobacillus Acidophilus 


memberikan pelbagai kasiat seperti berikut:

  • Menyokong produksi kolagen untuk meningkatkan ketegangan, keanjalan dan kelembapan kulit.
  • Mengecilkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus kelihatan
  • Kulit lebih putih dan licin
  • Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar
  • Membantu menegang dan menganjalkan payudara

Terbukti Berkesan!

Shaklee RSS Collagen terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas menggunakannya selama 8 minggu, hasil menunjukkan tekstur keseluruhan kulit menjadi lebih baik meningkat sebanyak 71%.

Nak cantik dan sihat, amalkan Shaklee Collagen Powder setiap hari. Pastinya berbaloi-baloi dengan wang yang telah anda laburkan.




Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.