Berat Badan Susah Turun Selepas Bersalin? Cuba Ni.

Selepas bersalin menjadi dilema ibu-ibu dalam pantang untuk cepat-cepat menurunkan berat badan dan kembali ke berat badan asal sebelum hamil.

Menyusukan anak membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan sebanyak 500 kalori dibakar setiap kali menyusukan anak dengan susu ibu.

Selain itu pengambilan suplimen juga sedikit sebanyak membantu mempercepatkan lagi penurunan berat badan si ibu dengan syarat jaga diet makanan yang diambil setiap hari, senaman dan gaya hidup yang sihat.

Cik sue kongsikan satu testimoni ibu yang telah berjaya menurunkan berat badan selepas bersalin.


Berat badan bulan 12 haritu timbang 98kg, tadi timbang 94.1 (2 bulan turun 3.9kg).

Omega Guard mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak Omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi, maka selera makan kita akan berkurang.

Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita mengurangkan berat badan. Haaa, nampak tak, bukan semua LEMAK tidak bagus. Inilah contoh lemak yang bagus iaitu ASID LEMAK OMEGA 3.

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietary tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega – 3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

suplimen minyak ikan

Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yang terkenal sebagai alat untuk detox usus.

Apa yang ada dalam sebotol Herb-Lax?

kerak usus

1. DAUN SENNA 

Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit.

Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya.

2. AKAR RHUBAB

Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik.

3. BLUE MALLOW

Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan.

4. AKAR CULVER

Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati.

5. AKAR LIKORIS

Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cina. Mempunyai banyak sekali khasiat termasuk mengatasi masalah dalam perut, pundi kencing, keracunan makanan, menggalakkan aktiviti hempedu untuk pencernaan dan lain2.

6. KULIT KAYU BUCKTHRON

Menggalakkan proses pembersihan usus. Digunakan secara tradisional untuk rawatan anti-tumor.

7. DAUN ALFALFA

Bapa segala tumbuhan yang memiliki 1001 khasiat. Mendetoks sel secara menyeluruh. 

8. BUNGA LAWANG

Membantu mengurangkan gejala kembung perut dan loya.

9. BUAH PELAGA

Digunakan secara tradisional untuk membuang angin dalam badan. Ia membantu merehatkan otot perut sistem reproduktif.

Banyak rupanya khasiat Herb-Lax ni.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. Dah banyak supplemen yang boleh membantu untuk turunkan berat sekarang. Terbaik :)

    BalasPadam