Lecithin Bukan Sekadar Untuk Kurus, Bagus Untuk Otak Dan Imun Sistem Badan

Lecithin di ekstrak dari kacang soya organik non gmo. 1 kapsul mengandungi 520mg lecithin soya. Termasuk 80mg kolin, 48mg inositol. Lecithin pada asalnya dihasilkan oleh tubuh. Tapi oleh sebab terdapat banyak gangguan dari segi luaran (contoh radikal bebas) sehingga memerlukan kita mengambil lecithin dari sumber makanan atau suplemen.
lecithin

Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan hasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu. Menarik kan perkataan Acetylcoline tu. Jom kita amek tau serba sikit apa dia.

Acetylcholine adalah *neurotransmitter* yang merupakan bahan kimia yang memindahkan impuls saraf di seluruh ruang antara sel-sel saraf. Acetylcholine didapati dalam sistem saraf pusat dan periferi. Ia membantu ingatan, dan penghantaran mesej saraf antara motor-otot, dan beberapa kelenjar lain. 

Didapati orang yang ada penyakit Alzheimers mempunyai jumlah acetylcholine yang rendah dalam otak mereka. Vitamin B8 supplements (also known as Inositol) provide unique benefits for mind and body not found in other B Complex vitamins. Inositol adalah vitamin B8. Biasanya tiada dalam gabungan vitamin B even Bcomplex pun tak ada B8 ni. Inositol or B8 exhibits strong stress and anxiety relief properties. In fact, it has been used as a treatment for more serious cognitive imbalances such as OCD, PTSD, panic attacks, and clinical depression.

Sekilas fakta: 

Lecithin itu sendiri adalah lemak.. FAT?? 

Tapi lemak baik ye..

Sebab tu kita ambil Lecithin. Sama macam Omega Guard dan GLA, asid lemak yang baik.

Lecitin boleh diperolehi melalui makanan seperti kuning telur, jagung, kacang soya.

dan 

*TAHUKAH ANDA*

~ Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin~

dan yang menariknya..Lecithin Shaklee adalah bersumberkan dari kacang soya…

i likeee… U like it oso kannnn..

Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol,triglycerides dan lemak-lemak yang lain.

Ia sangat membantu mencegah penyakit-penyakit seperti tekanan darah tinggi, strok, sakit jantung dan pengerasan arteri.

sakit jantung

Sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan 6000-7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yg sebegini.

Siapa yang suka sangat Lecithin ni?

*ORANG YG NAK KURUS*

Kenapa org yang nak kurus suka lecithin? 

Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak).

Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian.

Kalau nak buat experimen sendiri, ambil dulu Lecithin sebelum start zumba ke.. joging ke.. main badminton ke.

Hasilnya peluh merecik-recik keluar.

Yang nak kurus, ada yang ambil 6biji x 3kali sehari. 6biji tu baru dapat 3000mg. Yang ini maybe minimum dose untuk daily intake.

pecahkan lemak


Lecithin memainkan peranan utama dalam *penyerapan zat* penting dari saluran darah ke dalam sel- sel badan. Kalau lecithin tak mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. 

Banyak faktor seperti bahan-bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan metal, dadah, food additives, pesticides, etc semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat. Jadi dengan cara menambahkan pengambilan Lecithin, proses ini akan jadi lebih mudah. 

zat untuk badan sihat

Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman, bakteria. Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

sistem imun

Sangat terkenal sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory).

Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari untuk memulihkan sistem ingatan. So yang nak ambil untuk otak, elok amek megadose lecithin shaklee. 12 biji lebih kurang. 

otak bijak

Lecithin ialah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi mereka yang ada alergi, high fever ,asma, bronkitis dan emphysema. 

kesihatan paru-paru

Lain-lain manfaat

- Lecithin bertindak sebagai *pelincir sendi* dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang dan juga sistem penghadaman. 

- Lecithin adalah *zat untuk kecantikan* ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut dan juga dalam mencegah eczema.

- Lecithin diperlukan dalam *penghasilan pelbagai hormon* seperti epinephrine, ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopause. 

Dapatkan Lecithin beli 1 PERCUMA 1 sepanjang Febuari 2017 ini.

bakar lemak

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan:

  1. lecithin ni serious bagus.. nurul memang consumer tegar lecithin.. dulu time belajar tiap kali nak exam memang nurul selalu makan lecithin.. Alhamdulillah lancar je perjalanan menjawab exam tu ^^ shaklee memang the best !! ^^

    BalasPadam