Paras Gula Pesakit Kencing Manis Turun Dan Luka Operate Cepat Sembuh

Umumnya tahu bahawa pesakit kencing manis berpotensi kena potong mana-mana bahagian badan jika luka sangat teruk dan kuman sudah merebak. Tapi, sebenarnya banyak lagi komplikasi akibat kencing manis ini.

Pengidap kencing manis disarankan untuk mendapatkan rawatan doktor. Di samping itu boleh juga berikhtiar dengan rawatan alternatif. Cik sue cadangkan ambil vivix.

Vivix, sejenis minuman kesihatan yang diekstrak daripada bahan semulajadi yang tinggi antioksidan seperti anggur muscadine, polygonum cuspidatum, elderberi dan purple carrot. 


Ianya mempunyai kandungan resveratrol tulen yang tinggi, ellagic acid dan anthocyanin yang diperakui oleh banyak kajian antarabangsa untuk membantu ramai pesakit diabetis mendapat kehidupan yang sempurna semula.

Ada 2 cara resveratrol sebagai rawatan alternatif kencing manis:

a) Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin

Bila ada kencing manis, memang sangat penting untuk meningkatkan tahap sensitiviti terhadap insulin agar kencing manis boleh dihentikan.

Bila badan kita hilang sensitiviti terhadap insulin, badan akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal paras gula dalam darah. Fungsi resveratrol adalah mengurangkan hormon insulin ini untuk mengawal paras gula dalam darah.

b) Mengaktifkan enzim SIRT1

Enzim SIRT1 adalah enzim yang bertanggungjawab untuk rembesan hormon insulin. Sebab tu bila nak cegah atau merawat kencing manis, enzim ini perlu diaktifkan untuk mengawal hormon insulin ini.

Menurut kajian, resveratoral yang terdapat pada kulit anggur mampu bantu kawal paras gula dalam darah pesakit diabetes. Anggur muscadine merupakan salah satu daripada bahan utama dalam Vivix ni.

Resveratoral ni bertindak dengan cara membantu tubuh merangsang rembesan insulin serta mengaktifkan protein yang bantu mengawal gula dan fungsi insulin.

Kalau kes sel tubuh yang reject insulin, Vivix akan bantu betulkan sel tersebut agar dapat terima balik insulin.

Menurunkan kepekatan gula di dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tinggi juga boleh meningkatkan kandungan gula. 

Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine berfungsi melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah semakin meningkat.


Semakin tulen resveraterol, semakin tinggi sensitiviti. Bagusnya, vivix mencapai 98% tahap ketulenan resveraterol dan ia 10x ganda lebih baik dari resveraterol di dalam minuman yang lain.

Membantu mengurangkan kompilasi diabetes yang lain seperti mata kabur dan kebas saraf.

Saranan saya, sekiranya anda adalah pesakit diabetis atau pun mempunyai ibu bapa menderita diabetis, jangan tunggu sehingga kaki terpaksa dipotong. 

Testimoni 1: Diabetes dan kena operate kaki, lepas operate luka tak sembuh-sembuh, akak suggestkan vivix, dia ambil sebotol itulah hasilnya alhamdulillah dia pun happy jer.


Testimoni 2: Mak saya berumur 64 tahun, biasanya bacaan gula belas-belas selama 11 tahun. Sejak amalkan vivix setiap hari, bacaan gula turun ke 8mmol/L je, Alhamdulillah sangat.


Testimoni 3: Disebabkan bacaan gula terlampau tinggi hingga tiada bacaan, ayah tidak dapat berjalan. Setelah konsisten vivix, ayah dah boleh berjalan seperti biasa malah lebih cergas untuk melakukan kerja hariannya. Syukur, alhamdulillah.


Testimoni 4: Mak dulu mintak dengan doktor taknak cucuk insulin tapi doktor tak benarkan disebabkan makan ubat pun paras gula tak turun. Bila dah start amal vivix dulu time kena cucuk insulin 20, lama-lama turun dan tinggal 6, sekarang ni dah 10 botol vivix habis. Alhamdulillah.


Sekiranya anda prihatin dengan kesihatan anda ataupun ibu bapa anda, belikan mereka vivix ini.


Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Komen