Tiada Kejang Kaki (Kaki Cramp) Sewaktu Hamil Dan Bebas Sembelit. Apa Rahsianya?

Kejang kaki atau kaki cramp adalah masalah biasa yang dialami oleh ibu hamil. Biasanya berlaku pada trimester kedua dan ketiga. Sebab mengapa kejang kaki ini berlaku secara saintifiknya tidak diketahui.

Secara teorinya yang cik sue baca dari laman web babycenter adalah seperti berikut:
  • Kekurangan nutrien dan garam seperti kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi anda mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan anda.
  • Uterus (rahim) anda yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda. Ini, serta kesan daripada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki anda.
  • Seperti mana berlari, bersukan, atau sekadar berdiri sepanjang hari boleh membuat otot anda letih, begitu juga kandungan anda yang sarat ini.
Cik sue sendiri pernah alami kejang kaki ini sewaktu hamil. Memang sakit sangat sampai tak boleh nak bangun. Biasanya minta tolong suami urut dengan minyak panas.

Sampai la suatu ketika cik sue sendiri mencuba suplimen Shaklee iaitu Ostematrix. Cik sue sudah jarang mengalami kaki cramp. Macam tak percaya pula. Tapi itulah hakikatnya.

Cik sue kongsikan beberapa testimoni ibu hamil yang dulunya selalu kena kejang kaki tapi kini tidak lagi.

Testimoni 1
kaki cramp
Testimoni 2
tarik mengkarung

Testimoni 3
kaki cramp
Testimoni 4
simpul biawak

Testimoni 5
cramp

Promosi ostematrix beli 2 DISKAUN 5% atau beli 6 PERCUMA 1 berbaki beberapa hari saja lagi. Hubungi cik sue untuk mendapatkan stok anda.

kalsium magnesium

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

2 ulasan: