Vivix Membantu Memanjangkan Telomere Manusia Agar Kekal Sihat Dan Awet Muda

The Shaklee Telomere Research Landmark Study II adalah kajian landmark study kedua berkenaan dengan telomeres.

Shaklee bekerjasama dengan Dr Elizabeth Blackburn dari Universiti California, San Francisco, yang telah dinobatkan sebagai pemenang Hadiah Nobel 2009 dalam bidang perubatan kerana menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan telomerase enzim.

Dalam Penyelidikan Shaklee Telomere Landmark Study II, kajian pada DNA dan panjang umur adalah kepada 107 orang peserta yang telah mengambil Shaklee (Vitalizer, Vivix dan Cinch) selama kira-kira lima tahun, serta sekumpulan pengguna yang tidak mengambil makanan tambahan.

Adakah telomeres kunci kepada PENUAAN DAN KANSER?

Di dalam pusat atau nukleus sel, terletak gen yang dipanggil kromosom. Pada hujung kromosom terbentang DNA dipanggil telomeres, yang melindungi data genetik kita, membolehkan sel-sel untuk membahagi, menyimpan data bagaimana keadaan kita semakin tua dan peluang mendapat kanser.


Pada asalnya telomere ini panjang, tapi bila sel-sel kita membahagi, kita akan kehilangan sebahagian telomere ni. Semakin banyak sel terbahagi, semakin pendeklah telomere ini, dan semakin tinggilah risiko kita mendapat kerosakan DNA dan mendapat penyakit kronik.


Apabila telomeres semakin pendek, sel tidak akan dapat membahagi lagi. Ini dipanggil sebagai 'senescent' atau mati.

Telomeres terdiri daripada gegelung DNA.
Telomeres melindungi sel dan DNA daripada kerosakan.

Penuaan dan serangan radikal bebas akan menyebabkan telomeres ini menjadi semakin pendek dan kemudiannya terus rosak dan sel akan mati.


Apabila sel telah mati dan tidak ada sel baru yang terbina, kita akan mendapat penyakit terutamanya yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal bebas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi penyakit kronik yang lain.

Vivix berfungsi utk memastikan 'cap' dan telomeres ini sentiasa panjang dan sel DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas.

Menurut landmarkstudy Shaklee, telomeres pengguna Shaklee 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.


Vivix juga membantu merendahkan kadar pemendekan telomeres sebanyak 40%.

Semua orang akan menjadi tua. Tua itu adalah satu fitrah perjalanan hidup manusia. Cumanya kita ada pilihan samada tua dalam keadaan SIHAT atau SAKIT.


Jika anda memilih tua dan sihat, jom amalkan vivix secara konsisten dari sekarang. Esok dah tua boleh lagi berlari-lari main dengan anak cucu cicit dan beribadat dengan sempurna inshaaAllah.

Enjoy MEMBERSHIP FREE dengan setiap pembelian 2 botol vivix dan dapatkan CASH BACK pada bulan depan.

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

1 ulasan: