9 Khasiat Biji Labu Untuk Kesihatan

Masak lemak labu adalah antara feveret menu anak-anak cik sue. Bila masak labu, bijinya dibuang.

Tetapi tahukah anda biji labu ni sebenarnya banyak sangat khasiatnya?


Biji labu kaya dengan pelbagai nutrien yang terdiri daripada magnesium, mangan, tembaga, protein, zink dan serat yang tinggi.

Ia juga mengandungi sebatian tumbuhan dikenali sebagai fitosterol dan antioksidan yang memerangkap radikal bebas.

Antara manfaat biji labu pada kesihatan ialah:

1) Kesihatan jantung (magnesium)
Magnesium telah terbukti memberi manfaat kepada tekanan darah dan membantu mencegah serangan jantung, dan strok.

2) Meningkatkan imun sistem (zink)
Zink adalah penting untuk badan anda termasuk imuniti, pertumbuhan dan pembahagian, tidur yang lena, memperbaiki deria rasa dan bau, kesihatan mata dan kulit, peredaran insulin dan fungsi seksual lelaki.

3) Berasaskan tumbuhan (lemak omega-3)
Kita semua perlu ALA, bagaimanapun, ALA perlu ditukar oleh badan anda kepada lemak omega-3 yang lebih penting iaitu EPA dan DHA - oleh enzim di mana sebahagian besar daripada kita telah terjejas oleh kerana tahap insulin yang tinggi.

4) Kesihatan prostat

5) Membantu memperbaiki peredaran insulin dan membantu mencegah komplikasi diabetes dengan mengurangkan tekanan oksidatif.

6) Minyak biji labu kaya dengan fitoestrogen semula jadi dan kajian menunjukkan ia boleh meningkatkan kolesterol baik "HDL" bersama-sama dengan penurunan tekanan darah, hot flashes, sakit kepala, sakit sendi dan gejala menopause lain di kalangan wanita menopaus.

7) Biji labu, kaya dengan lemak sihat, antioksidan dan serat, boleh memberi manfaat untuk kesihatan jantung dan hati, terutamanya apabila dicampur dengan biji flax.

8) Biji labu adalah sumber yang kaya dengan tryptophan, sejenis asid amino (blok binaan protein) yang badan anda akan ditukar menjadi serotonin, yang seterusnya ditukarkan kepada melatonin, "hormon tidur." 

Makan biji labu beberapa jam sebelum tidur, membantu mendapatkan tidur malam yang nyenyak.

9) Anti-radang dalam merawat artritis, tetapi tanpa kesan sampingan.

Di mana ingin mendapatkan sumber biji labu yang terbaik?

Nutriferon merupakan ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Bila diambil setiap hari dapat mengeluarkan interferon semulajadi tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.

immune system

Formula berpaten eksklusif yang menyediakan tahap tertinggi bagi perlindungan imun harian kita.

Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima selepas lebih daripada 40 tahun penyelidikan.

imun sistem

Campuran ekstrak tumbuhan semulajadi ini berasal daripada biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang telah terbukti secara klinikal dapat menyokong dan merangsang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap sel.

nutriferon

Terbukti dengan 4 kajian klinikal terhadap manusia.

Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

Sudahkah anda mengambil biji labu harini?

Saya percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda. Segera hubungi Sue 013 4774 285 untuk saya bantu anda.

faedah mendaftar ahli shaklee

Pembelian online dengan kad kredit atau debit, sila klik butang di bawah.


Cash on delivery (COD) di sekitar Kota Damansara, Tropicana, Subang Air Pot, Bandar Utama, Sri Damansara, Sungai Buloh. Sila hubungi saya melalui email salsabila_85@yahoo.com atau sms/whatsapp: 013 4774 285. Konsultasi premium, khas buat semua pelanggan saya sahaja.

0 Pembaca Setia:

Catat Ulasan